کد خبر: 313343
۰
۰
نسخه چاپی

جهش در ارائه خدمات شرکت مخابرات نیاز به حمایت جدی دولت و مجلس دارد

به گزارش ایرنا ، مجید سلطانی روز یکشنبه در نشست با خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: متناسب با روند تورم سعی نشده که درآمدهای اپراتور برابر با تغییر قیمت ها باشد.

وی اادامه داد: نه تنها از مخابرات حمایت نشده است بلکه جلو درآمدهای عادی آن نیز در دولت های پیشین گرفته شده است.

مدیرعامل مخابرات ایران با اشاره به اینکه  نسبت هزینه و درآمد شرکت مخابرات کشور در سطح پایین قرار دارد ، اظهار داشت: ۱۲ سال قبل مخابرات به بخش خصوصی واگذار شد و به علل های مختلف درآمد های ثابت نگه داشته شدند و این مهم ضرر زیادی به شرکت وارد کرد.

وی بیان کرد: در حوزه ارتباطات سیار و ثابت، ارائه خدمات با وجود تمام مشکلات و مسائل درآمدی و سیاست های سال گذشته مطلوب است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران عنوان کرد: ۲۸ میلیون مشترک تلفنی و ۶ میلیون مشترک فعال پهن باند در کشور وجود دارد.

‌سلطانی تاکید کرد: توسعه زیرساخت‌ها در بخش ثابت بسیار پرهزینه است و در همه کشورهای دنیا این مساله ثابت شده است.

وی با بیان اینکه  شرکت مخابرات ایران باید ۲۸ درصد درآمد خود را به دولت بازگرداند تصریح کرد: این عدد در هیچ جای دنیا وجود ندارد و بیشترین درصدی که در دنیا گرفته می شود تنها هفت درصد است.

سلطانی بیان کرد: زمانی که صحبت از توسعه و آهنگ رشد فناوری و ارتباطات در دنیا می شود اسباب و وسیله آن باید مهیا شود.

وی ادامه داد: شرکت مخابرات ایران چه بعد از خصوصی سازی و قبل آن در بحث توسعه سرمایه گذاری خدمات زیادی انجام داده است اظهار داشت : تاکنون در زمینه ارتباطات سیار ۵۰ هزار میلیارد تومان و در بخش ثابت نیز حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران تصریح کرد: در بخش ارتباطات سیار نیاز به توسعه خدمات در بخش ۳G  و ۴G وجود دارد.

وی تاکید کرد: ۱۰ هزار سایت ۲G در کشور وجود دارد که قرار است به نسل ۳G و ۴G  تغییر یابد و ۲۰ هزار میلیارد تومان برای ارتقای آن ها نیاز است.

زیرساخت های ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد ارتقا می یابد

‌مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه بحث آهنگ توسعه ارتباطی  در کهگیلویه و بویراحمد دیر شروع شده است تاکید کرد: پیرو سیاست ها و مصوبات سفر اخیر  ریاست جمهوری مکلفیم که گام های جهشی در تقویت زیرساخت ها برداشته شود و آهنگ توسعه استان رشد مطلوبی داشته باشد.

سلطانی تصریح کرد: از عدد ۳۱.۵ درصد حق تسهیم اپراتورها که دولت دریافت می کند تنها سه درصد آن به توسعه روستایی تخصیص می یابد که در سال قبل به پیشنهاد وزیر این میزان به هفت درصد ارتقا یافت.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید