کد خبر: 313411
۰
۰
نسخه چاپی

شهروند ساری از ادامه حضور در لیگ برتر فوتسال انصراف داد

سعید نجاریان شامگاه یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مشکلات متعدد تیم و کم‌توجهی عجیب مسئولان استان به رفع مشکلات شهروند ساری سبب شد که از ادامه حضور در رقابت‌های لیگ برتر فوتسال کناره‌گیری کنیم.

وی افزود: از ابتدای فصل تا کنون پنجره نقل و انتقالات برای تیم ما به دلیل مسائل حاشیه‌ای که در داخل استان ریشه دارد، بسته است و حتی یک بازیکن نتوانستیم جذب کنیم. از طرفی هم هیچ کمک و همراهی و حمایتی از سوی مسئولان استان ندیدیم تا یک مانع از پیش پای شهروند ساری برداشته شود.

عضو سابق هیات رئیسه سازمان لیگ فوتسال کشور خاطرنشان کرد: بعد از ۲۰ سال تیم‌داری در بالاترین سطح فوتسال کشور دیگر توان پشتیبانی از تیمی را ندارم که هیچ حمایتی در استان از آن نمی‌شود. نه تنها هر وعده‌ای که برای حمایت از شهروند داده شده، محقق نشده است،بلکه متاسفانه در استان چوب هم لای چرخ باشگاه می‌گذارند تا نتوانیم حرکت کنیم.

مدیر باشگاه شهروند ساری تصریح کرد: امروز صراحتا می‌توانم اعلام کنم که برخی‌ها در استان خودمان منتظرند تیم فوتسال شهروند و این باشگاه منحل شود. از یک طرف باید با کمبودهای مالی موجود در مقابل تیم‌های متمول لیگ برتری بجنگیم و از سوی دیگر باید پیگیر رفع مشکلاتی باشیم که در استان برای تیم ایجاد می‌شود .

نجاریان افزود: زمانی که این تیم پنج هزار تماشاگر را به سالن می‌کشاند و ویترینی برای دیده شدن مدیران و عکس گرفتن آن‌ها بود،  از قبل برای حضور در جایگاه ویژه وقت می‌گرفتند تا در سالن دیده شوند، اما حالا که تیم در مشکلات گرفتار است کسی سراغی از آن نمی‌گیرد و کمکی هم نمی‌کند.

وی اظهار کرد: همه هزینه‌های تیم را به صورت شخصی تأمین می‌کنم. فصل قبل هم هیچ کمکی به باشگاه نشد و به صورت خودگردان توانستیم هزینه‌های باشگاه را تأمین کنیم، اما نه تنها کمکی نمی‌شود، بلکه برای سقوط و انحلال تیم لحظه‌ شماری هم می‌کنند.

عضو سابق هیات رئیسه سازمان لیگ فوتسال ایران گفت: شهروند تنها تیم و باسابقه‌ترین گروه ورزش ساری در رده لیگ برتر است. کدام باشگاه را در هر رشته ورزشی می‌توانید پیدا کنید که بدون کمک‌های دولتی ۲۰ سال در بالاترین سطح رقابت‌های آن رشته حضور مستمر داشته باشد. ما این کار را کردیم و اگر امروز گلایه داریم پیشینه ما نشان می‌دهد گلایه‌ ما برای بهانه آوردن نیست.

مدیر باشگاه شهروند ساری خاطرنشان کرد: تیم‌های لیگ برتری بازیکنانی با قراردادهای چندصد میلیونی و حتی بیش از یک میلیارد تومانی می‌بندند. ما که توان این قراردادها را نداریم. تیم‌مان را بر پایه تیم جوانان و امید بستیم. از تیم فوتسال امیدهای شهروند که پارسال قهرمان لیگ برتر امیدهای کشور شد بازیکنان را به تیم بزرگسالان آوردیم و با همین بضاعت وارد لیگ شدیم، اما انگار در استان میلی برای این که از این سرمایه‌ها حمایت شود وجود ندارد.

نجاریان تصریح کرد: اعلام انصراف ما از لیگ به این دلیل است که حس می‌کنیم دیگر این تیم برای مدیران و مسئولان و نمایندگان در استان و مرکز استان اهمیتی ندارد. وقتی نمی‌خواهند گامی برای تیم بردارند، نمی‌شود کاری کرد. من می‌بینم که منتظرند این تیم منحل شود. الان هم بهترین زمان است. چون نه تماشاگری در سالن حضور دارد، نه حساسیتی نسبت به تیم دیده می‌شود.

وی افزود: نه سراغی از باشگاه و مشکلاتش می‌گیرند، نه حمایت می‌کنند و نه حتی بازی‌های خانگی شهروند را از سیمای استانی پخش می‌کنند، در حالی که بازی‌های خانگی زندی‌بتن کلاردشت زنده پخش می‌شود. مخالف پخش زنده بازی‌های دیگر تیم استان نیستیم ،اما این بی‌توجهی آشکار به شهروند ساری حتی در پخش مسابقات عجیب و ابهام‌برانگیز است.

مدیر باشگاه شهروند ساری اظهار کرد: هفت هفته از لیگ برتر گذشته و تازه از هفته قبل توانستیم در سالن سید رسول حسینی ساری بازی کنیم. حتی سالن برای تیم لیگ برتری مرکز استان آماده نشده بود تا در اختیار تیم باشد و در آن تمرین کند و مسابقه دهد. چهار ماه سالن سید رسول حسینی ساری تعطیل بود و تیم باید در سالن‌های دیگر تمرین می‌کرد تا به آمادگی برسد.

نجاریان خاطرنشان کرد: اگر شرایط به همین روال پیش برود، پنجشنبه این هفته در کرمان مقابل فولاد زرند ایرانیان نمی‌توانیم به میدان برویم و با توجه به غیبت در هفته نخست مقابل فردوس قم به دلیل آماده نبودن تیم، احتمالا از جدول رقابت‌ها حذف خواهیم شد.

شهروند ساری باسابقه‌ترین تیم لیگ برتر فوتسال کشور است که فصل قبل تا مرز سقوط از لیگ برتر نیز پیش رفت و در مرحله پلی‌آف توانست یک بار دیگر جواز حضور در لیگ برتر را نگه دارد.

 شهروندی‌ها در هفته نخست رقابت‌ها به دلیل آماده نبودن تیم ، در قم و مقابل تیم فردوس این شهر حضور نیافتند که نتیجه آن بازی از سوی کمیته برگزاری مسابقات ۳ - ۰ به سود فردوس قم اعلام شد. این تیم در هفته دوم ۷ – ۱ به دیگر نماینده مازندران یعنی زندی بتن کلاردشت باخت و دیدار هفته سوم را نیز ۴ – ۱ در ساری به سن‌ایچ ساوه واگذار کرد. تنها امتیاز شهروند در هفته چهارم و دیدار خارج از خانه مقابل چیپس کامل مشهد با نتیجه ۲ – ۲ به دست آمد. مسابقه هفته پنجم نیز در ساری با شکست ۳ – ۱ شهروند مقابل سپاهان پایان یافت. در هفته ششم هم شهروند ساری مهمان مقاومت البرز شد و ۳ – ۱ باخت. دیدار هفته هفتم نیز ۶ آبان در ساری و مقابل فرش‌آرا مشهد برگزار شد که شهروند با وجود ارائه بازی خوب و هجومی به دلیل فرصت‌سوزی‌ها ۴ – ۳ نتیجه را به مهمان خود واگذار کرد.

نماینده ساری و مازندران در لیگ برتر فوتسال کشور در حال حاضر با یک امتیاز و تفاضل گل منفی ۱۷ در قعر جدول لیگ برتر فوتسال کشور قرار دارد.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید