کد خبر: 313910
۰
۰
نسخه چاپی

مشکلی در آموزش های حضوری مدرسه های هرمزگان نداشته ایم

ایرج بیت اللهی عصر چهارشنبه در مراسم تجلیل از انجمن اولیا و مربیان برتر کشوری هرمزگان افزود: اگر مردم و خانواده ها در کنار آموزش و پرورش نبودند، به طور یقین این مهم اتقاق نمی افتاد.

وی بیان داشت: اکنون نیز با پیشنهاد طیفی عظیمی از خانواده ها مواجه هستیم که به آموزش و پرورش همفکری، هم اندیشی و کمک کنند تا در عین سلامت بچه هایشان، آموزش ها به صورت حضوری از سرگرفته شود و این بحث تعطیلی دامنه دار مدرسه ها به نوعی پایان یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان خاطرنشان کرد: خانواده ها بهتر از ما می دانند که هیچ محیط، مکان، ابزار و عاملی نمی تواند کارکرد تربیتی و کلاس درس و مدرسه را برای فرزندانشان داشته باشد و بنابراین دوست دارند که مدرسه ها هرچه سریع تر شادابی و نشاط  خود را از حضور دانش آموزان بگیرند.

بیت اللهی با اشاره به اینکه اکنون ناگزیر به استفاده از ابزار دیجتبال و هوشمند هستیم، ابرازداشت: خانواده ها خود معتقدند که بهبود یادگیری و فرایند موثر تعلیم و تربیت با حضور دانش آموزان در مدرسه و کلاس درس است، چرا که گوشی هوشمند و تبلت نمی تواند آنگونه که باید فرایند تعلیم و تربیت را در مواجه حضوری معلم به دانش آموزان انتقال دهند.

وی تصریح کرد: همه باید به نهاد آموزش و پرورش کمک کنند تا شرایطی فراهم برای حضور دانش اموزان در کلاس درس فراهم شود، البته در این مسیر تابع مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم .

مدیرکل آموزش و پرورش گفت: آنچه اعلام شده است بناست که از روز شنبه هفته آینده ( ۱۵ آبانماه جاری) مدرسه های شهری دوره دوم متوسطه به صورت حضوری بازگشایی شود و وظیفه ماست که زمنیه های لازم از جمله ملزومات ضروری بهداشتی و شیوه نامه های اجرای پروتکل های را به گونه ای فراهم کنیم که سلامتی دانش اموزان به مخاطره نیافتد.

وی از خانواده ها و بویژه اعضای انجمن اولیا و مربیان به عنوان رابط اصلی بین خانواده ها و مدرسه خواست که هرجا احساس کردید باید این اعتماد سازی به عینه خود را نشان دهد تا شما بتوانید بااعتماد کامل بچه ها را راهی مدرسه کنید درب همه مدرسه های استان به روی شما باز است و می توانید با بررسی و هم اندیشی و تعامل با همکاران ما و بعد از اطمینان خاطر، بچه ها را همراهی کنید که با مجوز ستاد مقابله با کرونا آموزش های حضوری را داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش ادامه داد: برای دوره متوسطه اول و دوره ابتدایی همچنان که در ستاد ملی مقابله با کرونا تثبیت شده است، بناست که مدرسه ها از هفته اول آذرماه به صورت حضوری بازگشایی شود البته این درصورتی که با موج ششم کرونا مواجه نباشیم.

اداره دستگاه عظیم تعلیم وتربیت نیاز به تعامل جمعی دارد

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان همچنین با اشاره به اینمکه آموزش و پرورش به تنهایی نمی تواند دستگاه عظیم تعلیم و تربیت را اداره کند، گفت: این کار نیاز به مشارکت همگانی و تعامل جمعی دارد.

بیت اللهی افزود: آموزش و پرورش بدون کمک و همراهی مردم و خانواده ها قادر به ارائه خدمات مطلوب در حوزه تعلیم و تربیت آنچنان که شایسته مردم و دانش آموزان در تراز نظام جمهوری اسلامی ایران باشد، نیست.

وی بین داشت: مردم و خانواده به عنوان یکی از شرکای اصلی نظام تعلیم و تربیت و به عنوان یکی از ذی نفعان موثر همیشه در کنار آموزش و پرورش بوده اند و پیوسته با همراهی و تعامل آن ها توانسته ایم تا این جای کار اهداف مان را پیش ببریم.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان اظهارداشت: در این شرایط سخت کرونایی مساله تعلیم و تربیت برای ما بسیار حائز اهمیت است اما در کنار آن سلامت دانش آموزان و همکاران فرهنگی نیز خیلی مهم است؛ پس قائل به دوگانگی نیست که از میان سلامت و آموزش یکی را تعطیل و دیگری را تقویت کنیم.

وی ابرازداشت: امسال دومین سال متوالی است که متاسفانه مدرسه ها بدون حضور توام با نشاط و شادابی دانش آموزان آغاز می شود و این برای ما آموزش و پروررش غم انگیز و نگران کننده است اما خوشبینی و امیدواری ما به اینست که خانواده ها در کنار ما هستند و ثابت کردند که اهتمام دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان یادآورشد: همه خانواده ها و بویژه در دوران ابتدایی مادران به عنوان همیار معلم تلقی می شوند که برای همه ما اثبات شده است و اگر همراهی و همکاری خانواده  ها و مشارکت شان در تعلیم و تربیت فرزندانشان نبود به طور حتم در این حوزه و در این شرایط سخت موفق نمی شدیم.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید