کد خبر: 314050
۰
۰
نسخه چاپی

دادستان گیلان: هیچ مجوزی نباید برای برداشت از بستر رودخانه صادر شود

به گزارش روز پنجشنبه دادگستری گیلان، سیدمهدی فلاح میری در بازدید از کف بند کهلستان شهرستان املش اظهار  داشت: برداشت های بی رویه با اخذ مجوز بدون نظارت دستگاه های مسئول، موجب تخریب آب بندان و بستر رودخانه شده است و به طور حتم در فصل برنج کاری، کشاورزان منطقه را دچار مشکل خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه طی نامه ای با تذکر قانونی به دستگاه های متولی اعلام شده است که رودخانه معدن نیست و نباید مجوز برداشت از بستر رودخانه ها صادر شود، گفت: در صورت برداشت حسب ضرورت نیز می بایست اقتضائات زیست محیطی آن لحاظ گردد.

دادستان مرکز استان گیلان ادامه داد: علیرغم تاکیدات و تذکرات قانونی باز هم شاهد برداشت های غیرقانونی و تخریب آب‌بندان‌های کشاورزان در برخی مناطق هستیم که هر ساله منجر به تخریب پل های مواصلاتی بین روستاها شده است و زندگی مردم را نیز مختل می کند.

فلاح میری خاطرنشان کرد: مسئولان و متولیانی که اقدام غیرقانونی و ترک فعل داشته و با ارتکاب فعل مجرمانه موجب ایراد خسارت به بیت المال شده اند، باید پاسخگو باشند و با تشکیل پرونده قضایی به جرایم آنان رسیدگی می شود.

وی در ادامه اظهارداشت: هم اینک نیز به دلیل دریافت گزارشات مردمی مبنی بر برداشت بی رویه در رودخانه حدفاصل بین ۲ شهرستان املش و لنگرود از این منطقه بازدید کردیم و دستورات مقتضی نیز اعلام می شود.

در بازدید امروز حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان نیز حضور داشتند.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید