کد خبر: 314568
۰
۰
نسخه چاپی

استاندار گیلان: باید تک‌صدایی از بین برود

به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان؛ اسدالله عباسی روز یکشنبه در چهارمین گردهمایی امامان جمعه گیلان با حضور آیت‌الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه رشت در دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان با بیان اینکه نقش ائمه جمعه برکسی پوشیده نیست، اظهار داشت: نقش بصیرت افزایی و هدایتگری نمازجمعه، کاملاً روشن است.

وی تریبون‌های نمازجمعه را تریبون تبیین ارزش‌های نظام و انقلاب دانست و گفت: در دولت مردمی، جهادی و انقلابی، باید دست در دست یکدیگر آسیب‌های فرهنگی را کاهش دهیم.

نماینده عالی دولت گیلان را یکی از استان‌های سالمند کشور عنوان کرد و افزود: کاهش موالید و آمار بالای طلاق آسیب اجتماعی است که امامان جمعه به عنوان فرماندهی قرارگاه فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی باید به این موضوعات بپردازند.

عباسی غفلت‌های صورت گرفته در بخش فرهنگ را نگران کننده دانست و با اشاره به اینکه بخش عمده بیانیه گام دوم انقلاب مرتبط با فرهنگ، معنویت، اخلاق و سبک زندگی است، اظهار داشت: باید گسست ایجاد شده در نظام خانواده باتوجه جدی به تأکیدات مقام معظم رهبری پیرامون تهاجم و شبیخون فرهنگی ، کنترل و صیانت شود.

محوریت جوان‌گرایی و دوری از شعارگرایی

استاندار گیلان مبارزه با فساد، جوانگرایی و جهاد اقتصادی را محور برنامه‌های خود عنوان کرد و با تاکید بر ضرورت انجام امور به صورت علمی و فارغ از شعار اظهار داشت: ترویج اخلاق و معنویت در موضوعات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نیازمند تقوا است.

عباسی با اشاره به اینکه برخی‌ها برای خود پدر خواندگی سیاسی ایجاد کردند به نحویکه جوان‌های انقلابی مظلوم واقع شده‌اند، گفت: باتوجه به باور شخصیت انقلابی و جهادی آیت‌الله رئیسی و اقدامات شبانه‌روزی ایشان، ما نیز موظف به انجام کار بطور بی‌وقفه هستیم.

وی با بیان اینکه اگرچه کارهایی انجام شده است اما کاستی‌های فراوانی وجود دارد، افزود: انجام پروژه‌هایی باقیمانده در حوزه های کشاورزی، اشتغال، تولید، گردشگری و صنعت همراه با فسادستیزی و محرومیت زدایی یک اولویت و ضرورت برای وضعیت کنونی گیلان است.

گیلان گران اداره شد

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه، مسائل استان با ریخت و پاش و اسراف ، به شیوه ای گران اداره شده است، گفت: متأسفانه نظارت در سطح پایینی بوده وگرنه احدی جرأت ایجاد رانت و فساد به خود نمی‌داد.

وی با بیان اینکه تسهیلاتی دریافت شده است که متناسب با آن طرح هزینه نشد، افزود: بروکراسی اداری آنقدر پیچیده است که سرمایه‌گذاران را متوقف می‌کند و باید با روحیه جهادی و مدیریت کارآمد تحول ایجاد کنیم.

استاندار گیلان مطالبه‌ گری را حق ائمه‌ جمعه به عنوان محور ارتباط حاکمیت و مردم دانست و گفت: امید در میان مردم ایجاد شده و نباید آنان را مأیوس کنیم.

وی فسادستیزی را خط قرمز  مدیریت استان دانست و با بیان اینکه با احدی تعارف ندارم، افزود: از ائمه جمعه انتظار دارم تا با رصد عملکردمان در پیشرفت و توسعه استان کمک کنند.

گیلان با مساحت ۱۴ هزار کیلومتر مربع  با برخورداری از موهبت های الهی  دارای ظرفیت های بسیاری می باشد.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید