کد خبر: 314647
۰
۱
نسخه چاپی

هزینه مجلس ترحیم در همدان صرف آزادی زندانی شد

«یداله روحانی منش» روز یکشنبه در گفت وگو با خبر نگار ایرنا افزود: فرزندان مرحومه «فاطمه» و «صغری» منوریان با کمک ۳۵ میلیون تومانی زمینه ساز آزادی یکی از محکومان مالی از زندان این استان شدند.

وی اضافه کرد: از ابتدای اپیدمی ویروس کرونا با توجه به توصیه پزشکان به پرهیز از برگزاری مجالس، شمار زیادی از خانواده ها هزینه ترحیم را برای آزادی زندانیان اختصاص دادند که امید می رود این اقدام خداپسندانه در سطح گسترده حتی بعد از پایان کرونا نیز ادامه یابد.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: ۱۵۱ زندانی جرائم غیرعمد این استان از ابتدای سالجاری تا پایان مهر ماه آزاد شدند و به آغوش خانواده بازگشتند که ۶ تن از آنان زن بودند.

روحانی منش توضیح داد که زندانیان آزاد شده در هفت ماهه سالجاری شامل ۱۰۲ زندانی دارای محکومیت مالی، ۳۳ زندانی مهریه، ۱۵ زندانی ناتوان در پرداخت نفقه و یک زندانی دیه ناشی از حوادث است.

وی با بیان اینکه مجموع بدهی این زندانیان ۳۷۵ میلیارد و ۲۷۷ میلیون ریال بوده است ادامه داد: با تلاش ستاد دیه و رایزنی های صورت گرفته ۸۱ میلیارد و ۲۶۴ میلیون ریال از بدهی زندانیان توسط شاکیان پرونده بخشیده شد.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: بیش از ۱۴ میلیارد و ۶۱۱ میلیون ریال از این بدهی توسط زندانیان پرداخت و ۲۸ میلیارد و ۲۶ میلیون ریال آن نیز توسط صندوق تامین خسارت های بدنی تامین و پرداخت شده است.

وی افزود: با توجه به پایین بودن درآمد زندانی و خانواده آنها و ناتوانی در پرداخت کل بدهی به صورت یک‌جا، افزون بر ۲۳۴ میلیارد و ۹۰۶ میلیون ریال از این بدهی قسط بندی یا همان «اعسار به تقسیط» شد.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: کمک پرداختی برای پرونده های مالی و دیه ۱۶ میلیارد و ۴۷۰ میلیون ریال در قالب تسهیلات کم بهره از سوی چهار بانک ملی، ملت، تجارت و صادرات بوده است.

به گزارش ایرنا هم اینک ۲۱۶ مددجو به علت جرائم غیرعمد (بدهی مالی) در زندان های این استان حضور دارند که شامل ۱۶۷ زندانی مالی، ۴۳ زندانی ناتوان در پرداخت مهریه، پنج زندانی دیه ناشی از سوانح و یک زندانی نفقه می شود و پنج تن از زندانیان زن هستند.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

۱ دیدگاه

 
ro
سارا | ۲ سال پیش
روح خانم صغری منوریان و خانم فاطمه منوریان غرق در آرامش ،با این کار زیبا شادی و امید رو هدیه کردند به چندین نفر
۰
۰
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید