کد خبر: 314727
۰
۰
نسخه چاپی

دادستان همدان: نهضت آموزش سواد رسانه‌ای راه‌اندازی شود

به گزارش ایرنا، «حسن خانجانی موقر» روز دوشنبه در نشست اعضای جلسه پیشگیری از جرائم حوزه مجازی و کلاهبرداری اینترنتی و ساماندهی کسب و کار اینترنتی اظهار داشت: در گذشته افرادی که سواد خواندن و نوشتن نداشتند بیسواد محسوب شده و نهضت سواد آموزی برای این قشر راه اندازی شد.

وی اضافه کرد: اما در تعاریف جدید به افراد ناآشنا به رایانه و فضای مجازی نیز افراد بی سواد اطلاق می شود که با این تعریف بخش زیادی از مردم بیسواد محسوب می شوند بنابراین راه اندازی نهضت سواد آموزی در حوزه فضای مجازی و سایبری ضروری است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان همدان اظهار داشت: زندگی کنونی همانند گذشته تنها از بخش حقیقی تشکیل نشده بلکه بخشی از زندگی به فضای مجازی معطوف شده است بنابراین ارتقای سواد رسانه ای باید با جدیت دنبال شود.

خانجانی موقر تاکید کرد: برای ارتقای سواد رسانه ای و فضای مجازی باید از افراد توانمند و متخصص بهره گرفت نه افرادی که دارای اطلاعات ناقص در این حوزه هستند هر چند شمار افراد زبده و فنی متخصص فضای مجازی هم بسیار اندک است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان نیز گفت: پرونده های متشکله در دادگستری گویای افزایش تخلفات در فضای مجازی است که باید راهکارهای پیشگیرانه در این زمینه پیش بینی شود.

«عباس نجفی» اضافه کرد: هر چند فعالیت در فضای مجازی نیازمند کسب مجوز است با این وجود تمامی مجوزهای کسب و کار فضای مجازی در مرکز صورت می گیرد و استان‌ها دسترسی، ابزار نظارتی و ساز و کار لازمی در این باره ندارند.

وی تاکید کرد: هم اینک دامنه جرائم رایانه‌ای تنها مربوط به فضای مجازی نیست هر چند بیشترین فراوانی را دارد و تنها در حوزه نشر اکاذیب و هتک حیثیت در فضای مجازی با رشد ۲۰۳ درصدی در سال گذشته نسبت به سال ۹۸ بوده ایم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اداره کل دادگستری استان همدان گفت: یکی از حوزه‌هایی که به شدت آسیب‌رسان است بحث کسب و کار اینترنتی است و باید اطلاع رسانی دقیقی از این کسب‌وکارها صورت بگیرد.

نجفی اظهار داشت: در حال حاضر مردم با انبوهی از کانال‌های تبلیغاتی مواجه هستند اما فرآیندی برای تشخیص مجاز یا غیرمجاز بودن این کانال ها و نظارت کافی بر روی آنها وجود ندارد.

وی تاکید کرد: بیشترین فروش‌های اینترنتی با بهره گیری از ظرفیت اداره کل پست صورت می گیرد و این اداره به عنوان شرکت دولتی می‌تواند از پذیرش محموله‌های پستی واحدهای غیرمجاز خودداری کند.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید