کد خبر: 314877
۰
۰
نسخه چاپی

جانمایی ایثار اجتماعی باید موردتوجه قرار گیرد

به گزارش ایرنا، محمدصادق بصیری عصر دوشنبه در بیست و سومین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان کرمان با بیان اینکه کرمان می تواند آغازگر حرکت ایثار اجتماعی و فعالیت های پژوهشی باشد تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس، تحقق اقتصاد مقاومتی، توسعه پایدار، تقویت همبستگی و هویت ملی را شاهد بوده و هستیم. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با اشاره به اینکه کرمان همواره در امور خیر پیش قدم بوده است، افزود: نام مرحوم افضلی پور در حوزه آموزش عالی و پهلوان عطا احمدی سردار مدرسه ساز و چهره ملی بر تارک استان کرمان می درخشد.

وی با اشاره به اینکه پهلوان عطا احمدی بیش از ۴۰ مدرسه به نام شهدا ساخته است افزود: انجام امور خیریه در گوشه گوشه این استان توسط خیرین مشاهده می شود.

رشد ۷۰۰ درصدی جذب خیرین مدرسه سار در کرمان 

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان کرمان با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲۰۴ مدرسه با اعتباری بالغ بر ۲۶۷ میلیارد تومان توسط ۱۵۰ خیر حقیقی و حقوقی ساخته شده است افزود: رشد ۷۰۰ درصدی جذب خیرین را نسبت به‌ سال ۹۸ داشتیم که مانند بمب در کشور صدا کرد.

سید محمد واعظی نژاد با بیان اینکه در سال‌جاری ۲۳ خیر جدید ۳۱ پروژه جدید را با ۳۳۰  کلاس درس و با اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد تومان آغاز کرده اند، تصریح کرد: تلاش خیرین موجب شد در سال گذشته هزار کلاس درس را تحویل آموزش و پرورش و دانش آموزان بدهیم و با یک هزار کلاس درس سرانه فضای آموزشی کرمان از ۴.۹ متر مربع به ۵.۲۳ مترمربع در سال گذشته افزایش یافت که با همت خیرین به میانگین کشوری رسیدیم.

بیش از ۳۰۰ فضای آموزشی نیمه تمام در کرمان با کمک خیرین تکمیل شد 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز با اشاره به اینکه مدرسه کانون اصلی تعلیم و تربیت است گفت: مدرسه یک مکان نیست بلکه یک ظرفیت و کارخانه انسان سازی است که انسان را توانمند می کند.

احمد اسکندری نسب با تاکید بر اینکه مدرسه اصلی ترین کانون برای توانمندسازی و آینده سازی کشور است افزود: در استان کرمان با تلاش خیرین در این سال ها کارهای ارزشمندی انجام داده ایم و خیرین جلوتر از دولت بودند. 

وی ادامه داد: در این سال ها که در کشور با مسائل اقتصادی روبرو بودیم خیرین کمک های بسیار ارزشمندی انجام دادند و جذب ۷۰۰ درصدی خیرین نشان از توجه ویژه آنها به این حوزه است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: بیش از ۳۰۰ فضای آموزشی نیمه تمام در استان کرمان با کمک خیرین سر و سامان گرفتند که از اهتمام ویژه خیرین در این زمینه قدردانی می کنم.

اسکندری با تاکید بر اینکه فضاهای آموزشی مطلوبی در سطح استان کرمان در حال ساخت است تصریح کرد: در شهر کرمان تراکم دانش آموزان به ۴۰ تا ۵۰ نفر می رسید که ساخت ۱۰ پروژه آموزشی به تراکم دانش آموزی کمک می کند. 

وی خاطرنشان کرد: همچنین ۱۲۰ مدرسه با ۷۰۰ کلاس درس توسط اتاق بازرگانی استان کرمان ساخته می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان یادآور شد: در استان کرمان علاوه بر اینکه خیرین جوان پای کار هستند؛ معین های اقتصادی نیز در این زمینه نقش بسزایی داشته اند.

محمدعلی آدینه زاده رئیس هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز  نیز گفت: کسی که مدرسه می سازد کارخانه انسان سازی را می سازد که سال های سال های این کار خیر ادامه دارد.

خیرین ما به سمت آموزش های مهارتی حرکت کنند 

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان نیز در این مراسم گفت: صرفا ساخت مدارس کافی نیست بلکه براساس تعریف جدید یونسکو سواد؛ توانایی تغییر زندگی از طریق دانسته ها است. 

سید مهدی طبیب زاده با تاکید بر ترویج آموزش های مهارتی در جامعه تصریح کرد: همه خیرین و دست اندر کاران ما باید به سمت آموزش های مهارتی پیش بروند.  

وی ادامه داد: دانش آموزانی به سمت مهارت می روند باید سواد هم داشته باشند که در این راستا مرکز پرورش استعدادهای درخشان مهارتی در کرمان  ساخته شده که در حال طراحی دروس این مرکز هستیم تا به عنوان یک الگوی کشوری در رشته های مهارتی قرار گیرد.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید