کد خبر: 315218
۰
۰
نسخه چاپی

امام جمعه همدان: امر به معروف تکلیف و وظیفه ای شرعی است

به گزارش ایرنا، آیت الله «حبیب الله شعبانی موثقی» عصر چهارشنبه در جمع فعالان عرصه امر به معروف و نهی از منکر استان همدان، تاکید کرد: اگر مسئولی در این خصوص کوتاهی کند ما باید وظیفه خود را به درستی در این حوزه انجام دهیم.

وی افزود: دراین زمینه آنچه اهمیت دارد حرکت کردن در مسیر درست دستیابی به اهداف و عدم غفلت از فریضه امر به معروف است و نام شخص در این راه مطرح نیست.

وی با بیان اینکه باید نقد به عملکرد افراد به خصوص مسوولان با صراحت لهجه بیان شود، اظهار داشت: اگر در رابطه با امر به معروف و معضلات فرهنگی بخواهیم تعارف داشته باشیم، مدیون خواهیم شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با تاکید بر اهمیت امر به معروف و ترویج این مسئله در جامعه، اظهار داشت: از روز اول حضور در همدان مسئله امر به معروف برای شخص بنده جزو مهم ترین دغدغه ها بوده و هست.

آیت الله شعبانی موثقی افزود: اگر به دنبال نام ها حرکت کنیم و از مسئولیت اصلی غافل شویم، هوای نفس بر ما حاکم می شود و از انجام وظیفه غافل خواهیم شد.

وی با بیان اینکه رویکرد اصلی ستاد باید انجام کارهایی باشد که متولی ندارد، اظهار داشت: بنده در جلسات مختلف با فعالان این عرصه درخواست ارائه طرح فرهنگی برای محیط های عمومی مثل خیابان بوعلی و بلوار ارم را ارائه کردم و بازهم این درخواست را مطرح می کنم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با اشاره به اینکه رفتارها و اقدامات گذشته باید مورد تحلیل جامع شناختی قرار گیرد، گفت: نباید فضای جامعه به سمت دو قطبی شدن پیش برود بلکه فعالیت های فرهنگی و استفاده از ظرفیت های موجود می تواند تاثیر گذاری مطلوبی بر عرصه امر به معروف داشته باشد.

وی تصریح کرد: در بحث حجاب و عفاف، پوشاک، معضلات فرهنگی و المان های تبلیغاتی در سطح شهر با همراهی و همکاری به طور قطع موفقیت حاصل می شود.

آیت الله شعبانی موثقی با اشاره به اینکه امام جمعه باید نقش پدر را در جامعه داشته باشد، خاطرنشان کرد: پدر اولین کسی است که باید با فساد مبارزه کند، اما به‌شرط آنکه فساد ثابت شده باشد.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید