کد خبر: 315220
۰
۰
نسخه چاپی

جاده قدیم روستاهای مرق و مرقکان تا ۱۰ روز آینده مرمت می‌شود

«علی میرزایی» روز چهارشنبه در پایان جلسه رسیدگی به مشکلات جاده روستاهای مرق،  مرقکان و سیاله که با حضور مدیران کل راهداری و راه و شهرسازی استان مرکزی در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، به خبرنگاران گفت: این محور مواصلاتی به دلیل نوع و ساختار سنگ‌ها و جغرافیای منطقه، صعب‌العبور است و سوانح جاده‌ای بسیاری در این جاده رخ می‌دهد که بارش‌های اخیر سبب رانش در برخی از نقاط این جاده شده و مشکلاتی را برای اهالی این روستاها به وجود آورده است.

وی بیان کرد: در خصوص حل مشکل این جاده ۲ تصمیم‌ اتخاذ شد؛ نخست اینکه ستاد بحران استان مرکزی هر چه سریع تر بودجه لازم برای حل این مشکل را اختصاص دهد تا پس از انجام مطالعات فنی، اقدامات عملیاتی در این زمینه انجام شود.

فرماندار ساوه ادامه داد: در دومین تصمیمی که اتخاذ شد، قرار است جاده قدیم این مسیر در مدت ۱۰ روز آینده با همکاری پیمانکار و راهداری مرمت و اصلاح هندسی شود تا مردم با سهولت تردد کنند.

میرزایی بیان کرد: بارش باران و تکمیل نبودن این جاده سبب بروز خسارت شد و برای تکمیل آن به ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که امسال کمیته برنامه‌ریزی شهرستان پنج میلیارد تومان بودجه به این پروژه اختصاص داد.

وی گفت: سرعت‌بخشی نسبت به تکمیل جاده روستاهای مرق و مرقکان با توجه به بارش باران در ماه‌های آینده باید در اولویت قرار گیرد زیرا تامین رفاه و آسایش مردم باید در اولویت باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی نیز، گفت: برای تعمیر ابنیه فنی و روکش آسفالت مسیر دسترسی مرق و مرقکان به شهر ساوه نیاز به اعتباری افزون بر ۲۰ میلیارد تومان است.

«مهرداد جهانی» افزود: از محل اعتبارات سال جاری برای تعمیر ابنیه فنی این مسیر یک هزار و ۷۰۰ متری رقمی افزون بر ۵۰ میلیارد ریال تخصیص یافته است.

وی گفت: همه توان خود را برای احداث جاده جدید با ضریب ایمنی مناسب با کمک سایر دستگاه‌های مسئول به کار خواهیم گرفت.

جاده قدیم روستاهای مرق و مرقکان تا ۱۰ روز آینده مرمت می‌شود

در واپسین روزهای اردیبهشت پارسال بارش های پردامنه باعث رانش زمین و ریزش کوه مشرف به جاده ارتباطی روستاهای مرق، مرقکان و سیاله با مجموع ۲۷۰ خانوار از توابع بخش مرکزی شهرستان ساوه شد تا نخستین تاثیر این بلای طبیعی ایجاد بن بست جغرافیایی مردم منطقه باشد.

در آن روزها از طریق دریاچه سد الغدیر و با استفاده از قایق نسبت به انتقال مواد غذایی، آرد، نان،  کپسول های گاز و همچنین ترددهای ضروری اهالی به شهر اقدام می شد.  

در حادثه رانش زمین و ریزش کوه علاوه بر تخریب جاده، خط لوله گاز این روستاها نیز در معرض آسیب جدی قرار گرفت و به همین دلیل شرکت گاز برای جلوگیری از وقوع انفجار و بروز حادثه ای مضاعف نسبت به قطع جریان گاز اقدام کرد.

بارش باران و وقوع سیلاب باعث شد مسیر جدید در روز جمعه چهاردهم آبان امسال بار دیگر تخریب و از مدار استفاده خارج شود.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید