کد خبر: 315276
۰
۰
نسخه چاپی

استاندار: تداوم راه شهدا موجب عزتمندی و اقتدار کشور شده است

سید علی احمد زاده شامگاه چهارشنبه شب در یادواره شهدای قیام ۱۹آبان گچساران با بیان اینکه ما هرچه داریم از برکت خون پاک شهدا و امام شهداست افزود: باید به آرمان های شهدا وفادار باشیم و فرهنگ جهاد و شهادت را حفظ کنم.

وی بیان کرد: برای پیشرفت و ترقی استان و زنده نگهداشتن فرهنگ جهاد و شهادت، ایثارگری، فرهنگ خدمت بی منت و صادق بودن تلاش خواهم کرد.

 احمد زاده با اشاره به از خود گذشتگی ملت ایران برای به ثمر نشاندن انقلاب اسلامی گفت: مردم گچساران با تقدیم ۶ شهید دوران پیروزی انقلاب اسلامی در فعالیت‌های انقلابی پیشتاز شدند.

وی اظهار داشت: ثبات، اقتدار، امنیت و آرامش امروز ایران اسلامی برگرفته از ایثارگری شهیدان می باشد و زنده نگهداشتن روزهای تاریخی و حماسه سازی های آن دوران ضروری است.

احمد زاده تصریح کرد: امروز مهم‌ترین وظیفه ما تداوم راه شهداست چرا که شهدا با ایمان و اخلاص برای دفاع از اسلام و سرزمین اسلامی مجاهدانه تلاش کردند.

تاکید استاندار بر تکمیل طرحهای نیمه تمام در گچساران 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح های مهم این شهرستان از جمله جاده ترانزیتی گناوه - گچساران - پاتاوه بدون هیچ دلیل قانع کننده تعطیل شده که برای تعیین تکلیف آن وزارت راه باید پیگیر این موضوع باشد.

وی افزود: شبکه های آبرسانی امامزاده جعفر، پاکوه، خان احمد، باشت راکد است که باید  فعال شود.

احمد زاده با بیان اینکه در شهرک صنعتی خان احمد تاکنون طرح های مهمی اجرا نشده گفت: کارخانه بیو اتانول  نیز باید هر چه سریعتر به بهره برداری برسد که در سفر هیات دولت برای آن اعتبار لازم در نظر گرفته شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۳ هزار میلیارد ریال برای طرح های اشتغالزایی این استان در نظر گرفته شده که باید به اشتغال در روستاها توجه ویژه ای شود.

وی با بیان اینکه بانکها باید در پرداخت تسهیلات به مردم بویژه جوانان همکاری بیشتری کنند گفت: استعداد های شهرستان ها برای سرمایه گذاری مشخص و مقدمات لازم در این زمینه فراهم شود.

نوزدهم آبان سال ۵۷ در گچساران چه روزی است ؟

روز نوزدهم آبان سال ۱۳۵۷ که ۶ تن از جوانان گچسارانی در قیام خونین مسجد شهیدان به شهادت رسیدند از روزهای تاریخی و جاودانه این سرزمین زرخیز است به طوری که بسیاری از فعالان فرهنگی خواستار نامگذاری این روز به نام گچساران شده اند.

شهروندان گچسارانی که پاییز سال ۱۳۵۷ شاهد روزهای به یادماندنی و تاریخی اعتصاب کارکنان صنعت نفت این شهرستان برای حمایت از جنبش های مردمی مقابل حکومت طاغوت بودند در قیام خونین نوزدهم آبان برگ زرینی از مقاومت شجاعانه برای تحقق آرمان های انقلابی را در تاریخ کشورمان ثبت کرده اند.

داستان این حادثه خونین تاریخی از آنجا آغاز شد که تجمع ۵۰ نفری هواداران حکومت مستبد پهلوی  در نخستین ساعت‌های بامداد روز نوزدهم آبان باعث واکنش انقلابی مردم گچساران شد به  طوری که با تلاش شخصیت‌های برجسته انقلابی آن زمان این شهرستان تجمع مردمی جلوی مسجد شهیدان شهر دوگنبدان شکل گرفت.

درگیری از ساعت ۱۵ در محل مسجد جامع شهر دوگنبدان که پس از این حادثه خونین به نام مسجد شهیدان نام گرفت، آغاز شد و ماموران حکومت مستبد ساواک در برابر این اقدام آرام ننشستند و مردم را با گلوله به خاک و خون کشیدند.

در واکنش به این اقدام وحشیانه، جوانان انقلابی گچساران خود را به خیابان اصلی شهر رساندند و با بشکه‌های نفت سیاه به طرف بانک‌ها و برخی اماکن دیگر هجوم بردند به طوری که در ساعت‌های پایانی روز نوزدهم آبان سال ۱۳۵۷ شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران پر از آتش، دود و گلوله شد و ساعت‌ها درگیری ادامه داشت.

باز بودن درب خانه‌های شهروندان ساکن خانه های اطراف محل درگیری برای پناه دادن جوانان گریخته از دست مأموران ساواک در روز نوزدهم آبان حکایت از همدلی آحاد مردم برای ایستادگی در برابر طاغوتیان مستبد بود.

در این حادثه ده‌ها نفر از مردم انقلابی گچساران زخمی و ۶ جوان به نام های سید نجف بلادیان از طبقه بازاریان، امیرحسین کیامرثی و شهید غریب پرویزی از طبقه کارگر، شهید سید مذکور پارسی دانشجو، شهید محمد فراشبندی دانش آموز و شهید حسین امینی دانش آموز به شهادت رسیدند بزرگ مردانی که نام آنان اکنون زینت بخش خیابان های اصلی شهر دوگنبدان است و آرامگاه آنان در گلزار شهدای شهر دوگنبدان زیارتگاه عاشقان وطن دوستان است.

شهرستان ۱۵۶ هزار نفری گچساران در جنوب غرب کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید