کد خبر: 315283
۰
۰
نسخه چاپی

۹۰ درصد از محصول انار محلات برداشت شد

احمدرضا جعفری روز پنجشنبه در حاشیه گشایش دومین جشنواره " شکرگزاری برداشت انار " در خورهه محلات، در گفت و گو با ایرنا افزود: سطح باغات انار این شهرستان ۷۰ هکتار است و ۵۵ هکتار آن در خورهه است.
وی اظهارداشت: برداشت انار به صورت فصلی برای سه نفر در هر هزار مترمربع فرصت اشتغال ایجاد می‌کند.
مدیر جهاد کشاورزی محلات با بیان اینکه دومین جشنواره شکرگزاری برداشت انار در ۲۰ غرفه برگزار می شود، گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا این جشنواره در سال گذشته برگزار نشد و غرفه‌های جشنواره امسال نیز در ۱۲ تا ۱۵ متربع فضای باز دایر می‌شود.
جعفری ادامه داد: انار، رب انار و سس انار تولید شده در محلات و به ویژه منطقه خورهه از توابع این شهرستان در جشنواره به نمایش گذاشته می‌شود.
وی با اشاره به اینکه نوع انار محلات و خورهه ملس و محلی است، افزود: کیفیت آن از نظر خوشرنگی، اندازه و آبداری قابل رقابت با محصول سایر مناطق کشور است.
جعفری بیان کرد: چهار غرفه از شهرستان‌های دیگر استان مرکزی نیز محصولات کشاورزی خود را در دومین جشنواره شکرگزاری برداشت انار ارائه می‌دهند.
مدیر جهاد کشاورزی محلات، شناسایی سرمایه گذار برای ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری انار در خورهه را هدف اصلی برگزاری این جشنواره بیان کرد.
وی اضافه کرد: معرفی کمی و کیفی توانمندی بخش کشاورزی این شهرستان به ویژه محصول انار در سطح استان مرکزی و نمایش محصولات جانبی انار از دیگر اهداف جشنواره است.
دومین جشنواره شکرگزاری برداشت انار از ۲۰ تا ۲۱ آبان ماه سال جاری در خورهه محلات برگزار می‌شود.
محلات واقع در جنوب استان مرکزی با ۵۵ هزار نفر جمعیت، قطب تولید سنگ تزئینی ساختمان، ماهیان زینتی و گل و گیاه زینتی کشور است.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید