کد خبر: 315323
۰
۰
نسخه چاپی

اولویت دولت سیزدهم حرکت در مسیر عدالت محوری با روحیه جهادی است

به گزارش ایرنا، علی اکبر بسطامی روز پنجشنبه در نشست اندیشگاه سیاست‌پژوهی و راهبرد نگاری بسیج اساتید دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان ایلام اظهار داشت: باید از نیروی انسانی توسعه محور با مدیریت جهادی برای کارها استفاده شود.

وی افزود: دانشگاه ها به رشته های بازار محور و رشته هایی که منطبق با آمایش استان هستند، توجه کنند.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: دانشگاه ها باید نیروهای انسانی مرتبط با ظرفیت های استان تربیت کنند تا بتوان از آنها برای بازار کار استفاده شود.

بسطامی ادامه داد: مجلس انقلابی در راستای فرامین رهبری در حال خدمت و با روحیه جهادی و هم افزایی و همدلی در کنار مردم و دولتمردان است. 

وی با این که ۲ وظیفه مجلس شورای اسلامی نظارت و قانون گذاری است، گفت: مجمع نمایندگان ایلام دغدغه استان را دارند و برای رفع محرومیت نیازمند کار جمعی و همت مسوولان است و اساتید دانشگاهی و سایر مسوولان با ارایه راهکار و نتایج تحقیقات به توسعه استان می توانند کمک بیشتری کنند.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه استان هایی همچون ایلام نیازمند تغییر اساسی در نظام بودجه ریزی کشور است.
 

مدیران باید جهادی و مطالبه گر باشند

بسطامی اظهار داشت: دولت سیزدهم با عدالت محوری و روحیه جهادی پا به عرصه خدمت گذاشته و با نگاه اصولی و مدیریتی به مسایل و مشکلات کشور توجه ویژه ای خواهد داشت.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مدیران باید روحیه مطالبه گری داشته و جهادی در عرصه خدمت حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: قانون اگر در کشور به صورت مساوی اجرا شود،  وضعیت نابسامان بسیاری از استان ها بخصوص استان های محروم بهتر خواهد شد.

شرکت های نفتی مسوولیت های اجتماعی را رعایت کنند 

بسطامی انجام مسئولیت اجتماعی شرکت های نفتی و گازی واقع در استان را بر اساس قانون لازم الاجرا دانست و افزود: اگر این شرکت‌ها به مسئولیت های اجتماعی خود پایبند باشند، بسیاری از مشکلات استان ایلام نیز مرتفع خواهد شد

وی گفت: توزیع بودجه بر مدار مساوات در قبال استان ایلام کاملا بی عدالتی است نظام باید با عدالت با مردم ایلام برخورد کند نه با مساوات.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی ، با انتقاد از بی توجهی مسوولان به تکالیفی که برای آنها در حوزه آسیب های اجتماعی تعیین شده است، تصریح کرد: از ۳ تبصره ای که برای آسیب های اجتماعی تعیین شده و مبلغ ۱۹ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای حاشیه نشینی، زنان مطلقه و کودکان کار تعیین شده تاکنون ریالی پرداخت نشده است.

بسطامی افزود: سال جاری از اعتبارات پیوست قانون حدود ۷۰ میلیارد تومان، از اعتبارات متوازن حدود ۱۰۰ میلیارد تومان و اعتبارات مناطق کمتر توسعه یافته حدود ۱۹ میلیارد تومان و در مجموع نزدیک ۱۹۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه اتصال استان به شبکه ریلی در سال جاری در نظر گرفته شده است.

تورم و گرانی نتیجه بی تدبیری است

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: بخش عمده ای از تورم و گرانی استان نتیجه بی تدبیری و ناکارآمدی برخی از مدیران است.

بسطامی اظهار داشت: در جلسه‌ای که روز چهارشنبه هفته گذشته با خجسته مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران و صحبت هایی که با وزیر نفت در کمیسیون اقتصادی مجلس داشتم و همچنین پیگیری های متعدد مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی طی یکسال اخیر برای مانع زدایی ها؛ خوشبختانه مجوز بهره برداری از میدان نفتی چنگوله صادر و عملیات اجرایی آن هم به زودی آغاز می شود. 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اضافه کرد: عملیات اجرایی میدان نفتی چنگوله در دوران وزیر قبلی با سنگ اندازی و بدون دلیل کارشناسی معطل مانده بود که خوشبختانه با نگاه مثبت وزیر جدید، از چند روز پیش وارد فاز اجرایی شد.

بسطامی گفت: حفاری ۶ حلقه چاه تولیدی، ۲ حلقه چاه تعمیری در میدان و یک حلقه چاه اکتشافی در نقطه "زینی‌"  بین آذر و چنگوله، احداث زیرساخت های لازم برای عملیات زمین شناسی و ارزیابی ارتباط دینامیکی میدان آذر و چنگوله برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: براساس اظهارات کارشناسان مربوطه، پیش بینی می شود روزانه ١٥ هزار بشکه نفت خام از این میدان نفتی استخراج و به بازارهای هدف صادر شود.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید