کد خبر: 315418
۰
۰
نسخه چاپی

امام جمعه میبد:صاحبان صنعت برای تولید علم دانش بنیان سرمایه گذاری کنند

به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین علیرضا اعرافی پنجشنبه شب در نشست بررسی مشکل صنعت این شهرستان  افزود: زمانی صنعت پایدار و ماندگار می‌شود که از مشکل مردم گره گشایی و از کارگران حمایت شود.

مدیر حوزه های علمیه کشور در ادامه با قدردانی از تلاش و نقش صنعتگران شهرستان در رفع مشکل ، ساخت و سازهای عمرانی ، آموزشی ، مکان های مذهبی و درمانی اظهار کرد: در شهری که صاحب صنعت است نباید وضع به گونه‌ای درآید که عده ای به نان شب محتاج باشند، روند توسعه صنعت باید چنان پیش رود که مردم در سود صنعت سهیم باشند.

اعرافی  ادامه داد: در چند دهه اخیر رشد و توسعه علم دانش و فناوری در حوزه آموزش و پرورش، آموزش عالی ،حوزه و همچنین بخش صنعت ، میراث فرهنگی ، گردشگری و فرهنگ شهرستان همواره مورد توجه بود.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان میبد با قدردانی از همه کسانی که در این زمینه ها تلاش کردند ، فقر در جامعه را بدترین چیز و هر فعالیتی که باعث افزایش تولید و سرمایه گذاری شود را عبادت عنوان کرد.  

وی در ارتباط با آلودگی محیط زیست تصریح کرد : هرگونه اقدام و برنامه‌ برای جلوگیری از آلودگی محیط زیست  باید علمی ، دقیق ، استانی ، یکدست و سنجیده باشد و به جای تعطیلی صنایع راهکاری برای انجام اقدام ممکن ارایه شود.

همچنین فرماندار میبددر این نشست نگاه کلان امام جمعه شهر در توسعه صنعت بر مبنای رعایت شرایط زیست محیطی را یادآور شد و افزود: به برکت این نگاه خوب و توجه دولتمردان همانگونه که نشان داده شد می توان از توانمندی‌های شهرستان به نحو مطلوب استفاده کرد.

حسین فلاح در ادامه از رفع مشکل مطرح شده قدردانی کرد و از صنعتگران خواست در شرایط سخت تداوم شیوع کرونا دست از تلاش برندارند و از مردم حمایت و کوتاهی نکنند.

امام جمعه میبد:صاحبان صنعت برای تولید علم دانش بنیان سرمایه گذاری کنند

در این نشست یکی از فعالان بخش صخت میبد با اشاره به مشکل مطرح شده به ویژه آلایندگی ناشی از فعالیت صنعت از سوی برخی افراد که تریبون در اختیار دارند ، مدیریت بسیار خوب اداره محیط زیست در ارایه راهکار برای کنترل آلایندگی هوا را یادآور شد.

مرتضی صفدری زاده موضوع مهاجرت غیر بومی‌ها به  میبد که از سوی عده ای بیان می‌شود را یادآور شد و آن را هجمه‌ای عنوان کرد که علیه صنعت شهرستان به راه افتاده است.

وی در ادامه درخواست کرد، به جای بیان این مشکل در سطح جامعه در این ارتباط جلسه های هم اندیشی با حضور افراد صاحب نظر و متخصص برگزار شود تا علاوه بر رفع مشکل توسعه و پیشرفت شهر در سایه وجود صنایع نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: اقتصاد و صنعت میبد نه تنها در سطح ملی بلکه جهانی سنجیده می‌شود و لازم است با حرکات پوپولیستی در مقابله با صنعت شهرسان برخورد شود.

این فعال حوزه صنعت تعلق خاطر صنعتگران به شهر میبد ، الگو بودن در حوزه صنعت و در میان بودن پای صنعتگران در ساخت و ساز پروژه های عمرانی و درمانی را یادآور شد.

همچنین در این نشست از تلاش های نیره پر ملائی مدیرکل حفاظت محیط زیست  در کاهش آلایندگی صنایع و ساماندهی محیط زیست و توجه به دغدغه های صنعتگران با اهدای لوح سپاس قدردانی شد.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید