کد خبر: 315542
۰
۰
نسخه چاپی

امام‌جمعه مهریز: حذف ارز ترجیحی با ایجاد زیرساخت ها همراه باشد

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام عبدالرضا محی الدینی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته افزود: اگر این ارز بدون برنامه و زیرساخت لازم حذف شود، قطعا برای اقشار ضعیف ، کارگران و کارمندان با حقوق ثابت مشکل ایجاد می‌کند.

رییس شورای فرهنگ عمومی مهریز ادامه داد: هم‌اکنون به دلیل تورم لجام گسیخته، فشار اقتصادی مضاعفی که بر مردم به خصوص اقشار آسیب‌پذیر وارد می شود ،انتظار می‌رود دولت به جد برای حل مشکل اقدام کند.

به گفته خطیب جمعه مهریز ،دولت باید در عرصه نظارت و کنترل قیمت‌ها با جدیت بیشتری با همکاری مردم و مسئولان اقدام کند که شرایط کنونی اصلا مناسب نیست.

محی‌الدینی بیان کرد: به هیچ وجه مردم نباید در کشور شاهد گرانی‌ باشند بلکه انتظار می‌رود برای برون‌رفت از آن اقدام های مناسبی صورت گیرد.

وی یادآور شد: اصلاحات اقتصادی خوب و باید انجام گیرد ولی در کنار آن توقع داریم دولت مردمی و انقلابی سیزدهم با کمک مجلس شورای‌اسلامی برای کنترل قیمت‌ها بکوشد.

امام‌جمعه مهریز گفت: پرداخت حقوق‌ به کارگران و کارمندان در کشور باید عادلانه باشد ، هم‌اکنون شاهد برخی نارضایتی‌ها در این بخش هستیم و باید برای رفع آن نمایندگان مجلس یازدهم و اعضای دولت سیزدهم همکاری کنند.

محی‌الدینی از برگزاری برخی برنامه‌ها در مهریز به اسم فرهنگ و شادی مردم که با مسایل شرعی هیچ گونه هماهنگی ندارد انتقاد کرد و نظارت مسئولان را در این مورد خواستار شد.

وی از مردم و مسئولان به خصوص شهردار و شورای‌ شهر مهریز خواست بدون محدودنگری با بررسی مسایل و منافع عمومی اقدام لازم فرهنگی و عمرانی در شهر انجام دهند.

امام‌جمعه مهریز در ادامه میلاد امام‌حسن عسکری(ع) را تبریک گفت و با ذکر حدیثی از این امام همام در خصوص فضایل و مناقب ایشان مطالبی را به تفصیل بیان کرد و  گفت: شناخت ائمه اطهار(ع) و حرکت در مسیر ارزش‌های دینی و انقلابی و عمل به سفارش امامان معصوم (ع)  ضامن عزت و سعادت است .

وی همچنین سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه(س) را تسلیت گفت و از مردم به خصوص بانوان و دختران جامعه اسلامی تقاضا کرد، همواره در راستای اهداف آن بانوی بزگوار اسلام تلاش کنند.

امام‌جمعه مهریز در ادامه با تبریک هفته کتاب جموری اسلامی به اهمیت گسترش فرهنگ مطالعه در منطقه با همکاری همگان به خصوص نهادهای فرهنگی، آموزشی و رسانه‌ها تاکید کرد.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

*** امام جمعه موقت بهاباد : کتاب و کتابخوانی در جامعه غریب است

امام جمعه موقت بهاباد با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی( ۲۴ آبان ماه تا اول آذرماه) گفت: در اسلام مطالعه کتاب و علم‌ آموزی واجب دینی است ، کتاب غریب و امروز در جامعه غربت آن بیش از هر زمانی احساس می شود 

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسین حاتمی در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهارکرد: امروز مطالعه  کتاب و کتابخوانی در جامعه  فراموش و غریب شد در حالیکه کتاب است که تعقل انسان را زیاد می کند، زیرا انسان هرچه عاقل ترباشد با تقواتر می شود .

وی بیان کرد: از آنجا که فرهنگ زیربنای توسعه و لازمه توسعه فرهنگی مقوله کتاب و کتابخوانی است از مسئولان فرهنگی و اجرایی انتظار می‌رود در ترویج و توسعه فرهنگ مطالعه پیشقدم باشند تا برای جوانان به عنوان نسل آینده ساز الگو شوند.

خطیب موقت نمازجمعه امروز بهاباد ادامه داد: اکنون که قدرت تبلیغات به سمت فضای مجازی است، حضور و فعالیت‌های کتابخانه ها و کتابداران هم در این فضا بیشتر شد و از این طریق برنامه های ترویجی را برگزار می‌کنند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی بهاباد در ادامه هشتم ربیع الثانی ولادت یازدهمین ستاره فروزان امامت و ولایت امام حسن عسکری (ع) را تبریک گفت و افزود : آن امام همام حُسن‌ختام حیات طیبه انسان ۲۵۰ ساله است،  انسانی که در باطن حرکت کلان ائمه یازده‌ گانه و حاکمیت توحید در جوامع انسانی و ایجاد تمدن اسلامی را دنبال می‌کرد.

وی افزود: امام حسن عسکری(ع) در زندان تحت نظر ۲ زندان بان سرسخت بود و پس از مدتی مشاهده کردند آن ۲ در حال دعا، راز و نیاز و عبادت هستند، و به آنها گفتند، شما را برای مراقبت قرار دادیم ولی از ایشان تأثیر گرفتید، گفتند، اگر شما هم جای ما بودید از این امام(ع) تأثیر می‌پذیرفتید.

امام جمعه موقت بهاباد در ادامه به روز ۲۱ آبان ماه، سالروز شهادت شهدای جهاد خودکفایی اشاره کرد کرد و افزود: پرچمدار این قافله شهیدان، سردار مخلص اسلام، حسن طهرانی مقدم بود، این سردار دانشمند و متقی که همچنان مجهول القدر است؛ پدر اقتدار موشکی ایران است.

وی با بیان اینکه کمتر کسی در باره او و عظمت شخصیت و کارهایش با خبر بود  گفت: تا این ‌که امام خامنه‌ای در پیام تسلیتش او را به همگان شناساند، و در پیام شهادت آن انسان مجاهد فرمودند، حادثه‌ خونین در یکی از مراکز پشتیبانی سپاه پاسداران انقلاب که به شهادت جمعی از عناصر ممتاز آن سازمان و در پیشاپیش آنان سردار عالی‌قدر، دانشمند برجسته و پارسای‌ بی‌ادعا، سردار حسن طهرانی مقدم انجامید، واقعیتی تلخ و اندوه‌بار بود.

امام جمعه موقت بهاباد با بیان اینکه شهدای هسته ای توانستند ما را با دست خالی از نقطه صفر به بی نهایت برسانند، گفت : شهید طهرانی مقدم؛ سید شهیدان اقتدار ملی‌ است .

امام جمعه موقت بهاباد در ادامه با تشکر از اقتدار نیروی دریایی سپاه  در خصوص آزادسازی کشتی نفتکش ایرانی از دست دشمنان گفت : دریادلان وجان بر کفان نیروی دریایی سپاه چنان ضربه ای به آمریکا زدند که تمامی جهان را به تحسین واداشت .

وی با بیان اینکه جنگ ما با آمریکا، جنگ عقیده و جنگ حق و باطل است ،گفت : آمریکا دشمن شماره یک ملت ایران است و ما در مقابل زورگویی های دشمنانی چون آمریکا مقاومت و ایستادگی خواهیم کرد و می کنیم .

امام جمعه موقت بهاباد در خصوص کاهش فرزندآوری هم گفت : جمعیت مساله کلیدی برای نظام  است باید افزایش یابد و زادآوری را به گفتمان تبدیل کرد، پیری جمعیت خطر است و انقلاب باید با نشاط به جلو رود.

حاتمی تاکید کرد: با پیری  جمعیت در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی و سیاسی دچار مشکل می شویم، افزود: وقتی جامعه ای پیر شد روند توسعه آن هم کند می شود و باید برای آن جامعه هزینه کرد.

امام جمعه موقت بهاباد با اشاره به اینکه اگر خواهان حفظ اسلام و مکتب تشیع هستیم باید فرزند آوری بیشتر شود عنوان کرد : باید همه به تبعات فاجعه بار پیری جمعیت واقف شوند.

به گفته وی چند ماهی از روی کار آمدن دولت آیت‌الله رئیسی می‌گذرد و نکته‌ای که وجود دارد رییس جمهوری با همه وجود در خدمت مردم است و برای رفع مشکل جامعه تلاش می کند و به استان‌های مختلف سفرمی کند، ساده و بی‌آلایش در کنار مردم حضور می‌یابد، امیدواریم این سفرها تداوم داشته باشد و دولت به قول‌های خود عمل کند.

مرکز شهرستان ۲۰ هزار نفری بهاباد در فاصله ۲۰۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر یزد قرار دارد.

   *** امام جمعه تفت : پساب فاضلاب به این شهر بازگرداننده شود        

 امام جمعه تفت گفت: مردم این شهر در تامین آب بخش کشاوزی مشکل زیادی دارند، می طلبد مسوولان استان یزد و شهرستان پساب را که حق شهروندان این منطقه است، به تفت بازگردانند و نباید دیگران را بر آنها ترجیح دهند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی محمد گلوردی در خطبه های نمازجمعه  این هفته افزود: رعایت مسایل بهداشتی موضوع دیگری است باید در انتقال پساب فاضلاب به آن توجه شود تا اثر سوء بهداشتی نداشته باشد.

امام جمعه تفت در ادامه تعرض افراد ناشناس در ۲ هفته گذشته به خط لوله آب انتقالی زاینده به استان یزد را اقدامی نادرست دانست و اظهار امیدواری کرد که با درایت مسوولان استان اصفهان و هماهنگی با مسوولان استان یزد این مشکل رفع و شاهد تکرار تعرض ها در آینده نباشیم.

وی به بارش های اخیر در شهرستان اشاره کرد و گفت: باید به واسطه نزول این رحمت الهی شکرگزاری کرد ، متأسفانه برخی به جای شکرگزاری اقدام به کارهای خلاف شرع می کنند، افرادی که از تفت نیستند ولی تبعات گناهان آنها به مردم این شهرستان می رسد.

رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر تفت اضافه کرد: همه اعم از مسوولان و مردم در قبال این موضوع مسوول هستند ، باید تلاش کنند تا جلوی این اقدام ها گرفته شود  و امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه خود بدانند.

گلوردی در ادامه با اشاره به گفت و گو با دادستان و نیروی انتظامی شهرستان درباره  ۲ تفرجگاه « دره گاهان»  و پیست سَخوید تفت ، اظهارکرد: مقرر شد تا گناهانی که انجام آن در ملأ عام حرام است مانند کشف حجاب گزارش شود تا ماموران نیروی انتظامی و دادستانی قاطعانه با این نوع جرایم برخورد کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان تفت تصریح کرد: مردم متدین هم باید در صحنه حضور داشته باشند و اجازه چنین اقدام هایی را ندهند و هم گناهان و کارهای خلاف شرع با تصویربرداری از سوی افراد مسوول به مراجع ذی صلاح گزارش دهند تا همان جا جلوی این اقدام گرفته شود.

وی ادامه داد: نزول رحمت الهی هرچند از اوخر هفته گذشته و همچین هفته جاری پربار بود ولی خسارت چندانی نداشت؛ باید برای آینده هم برنامه ریزی شود تا بارش ها بدون خسارت باشد.

حجت الاسلام گلوردی با گرامیداشت آبان ماه سالروز ورود امام رضا (ع) به شهرستان تفت افزود: قدمگاه های امام رضا محل مقدسی برای مردم است آن حضرت ابتدا وارد دهشیر و سپس به روستاهای علی آباد و اسلامیه  و در ۲۴ آبان ماه وارد شهر تفت شدند.

خطیب جمعه تفت در ادامه به مذاکره برجام هم اشاره کرد و گفت: در این دور از گفت و گو ها و مذاکره ایران دست برتر را دارد و درباره مسایل هسته ای صحبت نمی کند بلکه درباره برداشتن تحریم ها مذاکره خواهد کرد  و اینکه آمریکا باید تحریم ها را بردارد و بعد راستی آزمایی شود.

امام جمعه تفت با بیان اینکه نقشه ها و توطئه هایی در مسیر گرانی ها وجود دارد، ابراز امیدواری کرد که با هوشمندی مسوولان نقشه آنهایی که می خواهند مردم را نگران و ناراضی کنند نقش بر آب شود.

در هفت نقطه شهری و روستایی تفت نمازجمعه اقامه می شود و مرکز این شهرستان ۵۰ هزار نفری در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید