کد خبر: 316254
۰
۰
نسخه چاپی

۴۵۰ واحد مسکونی در اراک بهره‌برداری شد

حجت الاسلام «حسین روحانی‌نژاد» در حاشیه بهره‌برداری از این واحدهای مسکونی در جمع خبرنگاران، افزود: طرح مسکونی کوی کوثر در کشور از طرح‌های کم نظیر است.

وی توضیح داد: این طرح در زمینی به مساحت ۲۸ هزار مترمربع و با زیربنای ۹۸ هزار و ۲۷۸ مترمربع در ۱۲ طبقه با ۱۳ بلوک  ساخته شده که اقدامی موثر در ایجاد سرپناه بوده است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن کشور بیان کرد: در مجموع ساخت پنج هزار واحد مسکونی در این منطقه هدفگذاری شد و اکنون سه هزار واحد مسکونی آن به ثمر نشسته و بخش دیگری از این واحدهای مسکونی نیز در آینده‌ نزدیک تکمیل و در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.
حجت‌الاسلام روحانی‌نژاد تاکید کرد: این شهرک مسکونی ویژگی‌های خاص خود را دارد چرا که در آن نگاه به نیازمندی‌های روز جامعه شده و مدرسه، فضای سبز و بهداشتی، مسجد، دریاچه برای تلطیف آب هوای این منطقه پیش‌بینی شده و سرانه فضای مناسب این شهرک ۱۳ مترمربع است که در نوع خود کم‌نظیر است.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه پیوست فرهنگی اجتماعی در طرح‌های بنیاد مسکن موضوعی محوری است این مهم به وضوح در این شهرک مسکونی پیش‌بینی شده است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور ادامه داد: از سه هزار واحد با عنوان طرح محیا ۷۰۸ واحدی، ۴۵۰ واحد آن با قیمت مناسب و با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت، تحویل صاحبان به صورت نمادین شد.
حجت‌الاسلام روحانی‌نژاد یادآور شد: در سطح کشور نیز بنیاد مسکن علاوه بر تامین مسکن روستایی در بخش مسکن شهری در طرح‌هایی همچون مسکن مهر، اقدام ملی و جهش تولید مسکن ورود کرده است.
وی تصریح کرد: در استان مرکزی نیز از سوی این ارگان در قالب مسکن مهر یک‌هزار واحد مسکونی ساخته شده و در خصوص طرح اقدام ملی مسکن نیز سقف چهارم طرح ۶۰۰ واحدی بتن‌ریزی شده است.
نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور افزود: در قالب طرح جهش تولید مسکن نیز از یک میلیون واحد مسکونی ، بنیاد مسکن مسئولیت ساخت ۴۰۰ هزار واحد را عهده دار شده است که ۲۰۰ هزار واحد مسکونی آن در روستا و ۲۰۰ هزار واحد در شهرهای زیر ۱۰۰ نفر ساخته می‌شود.

حجت‌الاسلام روحانی‌نژاد عنوان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی  ساخت مسکن شهری را در شهرهای مختلف کشور برای سایر اقشار در دستور کار قرار داده و با واریز سایر مساعدت‌ها به حساب ۱۰۰ امام در اختیار نیازمندان قرار می گیرد.
وی گفت: خوشبختانه دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به مسکن روستایی دارد به گونه‌ای که پرداخت تسهیلات ۲۵۰ میلیون تومان با نرخ پنج درصد و در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر نیز اختصاص تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی را برای هر واحد تدارک دیده که قابل تحسین است.
نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور اضافه کرد: این ارگان تاکنون در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و روستاها، بهسازی و مقاوم‌سازی منازل را در اولویت اقدامات خود قرار داده و در این راستا نیز از تجارب بالایی برخوردار است که انتظار می رود با بهره‌گیری از این منابع تحولات خوبی رخ دهد.
حجت‌الاسلام روحانی‌نژاد خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن  انقلاب اسلامی با توان اجرایی بالا آمادگی دارد در حاشیه شهرها و سکونتگاه‌های غیررسمی و همچنین بافت‌های فرسوده را ساماندهی کند و  برای بازآفرینی این واحدهای مسکونی مطالعات زیادی شده تا نتایج  مطلوب حاصل شود.
وی اظهار داشت : اکنون این اقدام در ۱۰ استان بزرگ کشور همچون چابهار، زابل، زاهدان، کرمان، مشهد، بندر امام خمینی(ره) کلید خورده  که امید می‌رود دولت با تسهیلات و برنامه‌هایی که دارد از پتانسیل موجود بنیاد مسکن نیز بهره‌گیری کند.
نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با اشاره به مناطق حاشیه‌نشین شهر اراک گفت: حاشیه‌نشینی به سیما و منظر این کلانشهر آسیب زده و و چنانچه مسئولان ذیربط و تصمیم‌گیران برای ساماندهی این مناطق به نقشه راه موثری برسند و منابعی در استان لحاظ شودمی‌توان از ظرفیت بالای  بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز در این راستا بهره گرفت.

حجت‌الاسلام روحانی‌نژاد یادآور شد: در راستای ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی تنها ایجاد مسکن مدنظر نیست و باید زیرساخت‌های لازم  متناسب  با شهر نیز فراهم شود که انجام این مهم متناسب با شهرها متفاوت است و نیازمند اعتبارات کلان است که در دولت سیزدهم در این راستا گام‌های موثری برداشته می‌شود.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید