کد خبر: 316826
۰
۰
نسخه چاپی

بانک مسکن متولی مدیریت منابع جهش تولید مسکن/ مدیریت بهینه منابع توسط مدیرعامل

عضو کمیسیون عمران مجلس شوای اسلامی با اشاره به اینکه بانک مسکن به عنوان متولی تامین و هدایت منابع برای طرح جهش تولید مسکن است، گفت: دکتر شایان مدیرعامل بانک با مدیریت بهینه از عهده از وظیفه بر می‌آید.

بانک مسکن متولی مدیریت منابع جهش تولید مسکن/ مدیریت بهینه منابع توسط مدیرعامل

به گزارش اقتصاد آینده نیوز رحمت الله فیروزی  با اشاره به اینکه طرح جهش تولید مسکن برایند جلسات کارشناسی و همفکری دولت و مجلس است، اظهار داشت: امیدواریم با استفاده از تجربیات طرح های گذشته شاهد اجرای این طرح ملی و تحقق اهداف مندرج در قانون باشیم.

وی با تاکید بر عزم دولت سیزدهم بر اجرای درست و به موقع قانون جهش تولید و تامین مسکن اظهار داشت: در این میان موضوع تخصیص منابع اهمیت ویژه ای دارد و بانک مسکن به عنوان تنها بانک تخصصی و توسعه ای در این حوزه می‌تواند هدایت درست منابع را مدیریت کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به تجربیات موفق بانک مسکن در حوزه تامین مالی بخش، تعیین این بانک به عنوان متولی تامین منابع طرح جهش تولید و تامین مسکن اقدام بسیار درستی بود.

فیروزی همچنین با اشاره به اینکه تخصیص بهینه منابع طرح جهش تولید مسکن با عملکرد دکتر شایان مدیرعامل بانک مسکن امکانپذیر است، گفت: مدیریت بانک از عهده این وظیفه بر می‌آید و از این بابت نگرانی نداریم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش قیمت زمین و مسکن طی سال‌های گذشته، گفت: یکی از نارضایتی‌های امروز کشور افزایش سرسام‌آور قیمت زمین و مسکن است که باعث ایجاد معضلات زیادی برای جوانان و از همه مهم تر، موضوع ازدواج آنها شده است.

وی تاکید کرد: از دولت سیزدهم که دولت مردمی است انتظار داریم با همکاری تمامی ارکان نظام هرچه سریعتر نسبت به رفع موانع و تحویل مسکن ارزان قیمت اقدام کند. البته دولت سیزدهم در مدت کمتر از 100 روز فعالیت خود اجرای طرح جهش تولید و تامین مسکن را با جدیت پیگیری کرده است و این جای قدردانی دارد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از اظهاراتش، به تاثیر کاهش قیمت سیمان بر قیمت مسکن اشاره کرد و گفت: در مقطعی به دنبال افزایش نرخ مصالح ساختمانی نظیر سیمان و فولاد قیمت مسکن نیز افزایش پیدا کرد؛ لذا با توجه به اینکه تولیدمصالح ساختمانی در کشور بیش از نیاز مصرف داخلی بوده انتظار می رود مسئولان و دستگاه های ذی ربط با نظارت بر توزیع و تولید، از التهاب قیمتی در نهاده‌های ساختمانی جلوگیری کنند.

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیاناینکه نرخ سیمان یکی از فاکتورهای مهم و موثر بر قیمت تمام شده ساختمان است، ادامه داد: هزینه تهیهسیمان و فولاد و اساسا مصالح ساختمانی تاثیربسیاری بر بهای تمام شده مساکن داشته و برایانبوه‌سازان و سازندگان حرفه‌ای بسیار مهم است لذا کاهش قیمت آنها نیز تاثیر مثبتی در بازار مسکن خواهد داشت.

پوربادی در پایان تاکید کرد: قطعا این امیدواری وجود دارد که با همکاری همه جانبه دستگاه های مختلف با اجرای طرح جهش تولید و تامین مسکن بخشی از عقب ماندگی های کشور در حوزه مسکن جبران شود.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید