کد خبر: 317154
۰
۰
نسخه چاپی

نخستین سالن مطالعاتی بخش خصوصی در همدان به بهره برداری رسید

به گزارش ایرنا، فرماندار همدان در این آیین با بیان اینکه در هفته کتاب و کتابخوانی و کتابدار شاهد اقدامات بسیجی وار از کتابخانه‌های عمومی بودیم اظهار داشت: بسیجی منتظر جنگ برای دفاع از کشور نیست، بلکه در عرصه سازندگی نیز بسیجی وار باید پای کار بود.

«محمدعلی محمدی» با بیان اینکه برنامه‌های هفته کتاب موجب ایجاد روحیه خوب و نشاط شد گفت: برای پیشرفت و توسعه، افراد باید در اختیار سیستم قرار گیرند و باعث ارتقا اهداف تعریف شده شوند.

وی ادامه داد: کتاب از سبد خانوار کمرنگ یا حذف شده است تصریح کرد: فضای مجازی باعث آسیب‌های بسیاری برای مردم و خانواده‌ها شده است و باید از هر فرصتی برای مطالعه کتاب استفاده کرد.

فرماندار همدان با اشاره به اینکه سرانه مطالعه در کشور خوب شده اما به نقطه مطلوب نرسیده است و با سرانه مطالعه در دنیا فاصله بسیاری دارد اظهار داشت: در این میان معیشت اقتصادی کمتر مجال رسیدن به آرامش ذهنی برای افراد باقی می‌گذارد.

محمدی با اشاره به اینکه باید نگرش جامعه نسبت به اهمیت کتاب تغییر کند ادامه داد: با حمایت از ایجاد مراکز فرهنگی و مطالعاتی به دنبال توسعه این فضاها و استفاده بهینه از امکانات موجود هستیم.

وی با بیان اینکه مشکلات ما ریشه در مناسب نبودن وضعیت مطالعه و کتابخوانی دارد خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی و تحول در نگاه و نگرش مردم بوده است و باید این روند را ادامه دهیم.

نخستین سالن مطالعاتی بخش خصوصی در همدان به بهره برداری رسید

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان نیز در این آیین اظهار داشت: یکی از اقدامات بسیار مهم که پیگیری آن از ماه‌های گذشته آغاز و به مناسبت هفته کتاب به بهره‌برداری رسید افتتاح سالن مطالعاتی آرمان توسط بخش خصوصی است.

«عاطفه زارعی» با اشاره به اینکه یکی از اصول تحقق اقتصاد مقاومتی استفاده از ظرفیت بخش خصوصی است افزود: در افتتاح نخستین سالن مطالعه بخش خصوصی یک بانوی کارآفرین ورود کرده  است.

وی با بیان اینکه سعی کردیم شکاف بین نیازهای جامعه و امکانات موجود را با استفاده از ظرفیت خیرین و بخش خصوصی در  جوامع روستایی و شهری پر کنیم ادامه داد: از بانک پاسارگاد، بنیاد برکت و خیرین سراسر استان برای ساخت کتابخانه و تأمین منابع اطلاعاتی استفاده کردیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان خاطرنشان کرد: سالن‌های مطالعه نیز یکی از نیازهای جامعه است که با حضور بخش خصوصی به دنبال پاسخگویی به آن هستیم.

زارعی با بیان اینکه نگاه بسیجی و تفکر سیستمی باعث پیشرفت جامعه می‌شود ادامه داد: امید است که با شروع کار موسسه آرمان شاهد گسترش بیشتر زیرساخت‌های کتابخانه‌ای و مطالعاتی باشیم.

وی ادامه داد: وقتی زیرساخت‌های فرهنگی توسعه می‌یابد، جوانان، نوجوانان و کودکان بستر مناسبی برای رشد و نمو پیدا خواهند کرد و با حمایت و هدایت جوانان از بروز ناهنجاری‌های اجتماعی جلوگیری می‌شود.

دوشنبه ۲۴ آبان‌ در تقویم رسمی کشور روز «کتاب و کتاب‌خوانی» نام نهاده شده و روز شمار این هفته به این شرح است: سه‌شنبه (۲۵ آبان‌ماه) «کتاب خوب، یار همیشه همراه»، چهارشنبه (۲۶ آبان‌ماه) «کتاب، زبان فارسی و شعر و ادبیات داستانی»، روز پنج‌شنبه (۲۷ آبان‌ماه) «کتاب، رسانه، هم‌افزایی و تعاملات»، روز جمعه (۲۸ آبان‌ماه) «کتاب، خانواده، سبک زندگی ایرانی-اسلامی»، شنبه (۲۹ آبان‌ماه) «ناشران، کتاب‌فروشان و ارکان صنعت نشر»، یکشنبه (۳۰ آبان‌ماه) «کتاب، مادران شهدا و زنان در دفاع مقدس»، و دوشنبه (یکم آذرماه) «کتاب، کودک و نوجوان، آینده نسل مجازی».

استان همدان دارای ۱۱۸ کتابخانه با یک میلیون و ۳۲۶ هزار و ۱۵۸ نسخه کتاب و ۸۰ هزار عضو است.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید