کد خبر: 317248
۰
۰
نسخه چاپی

آغاز طرح اتقان برای ارتقای توانمندی قرآنی آموزگاران

به گزارش روز دوشنبه گروه علم و آموزش ایرنا از معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش، میکائیل باقری افزود: فعالیت های قرآن، عترت و نماز در  ۱۷ کانال تخصصی در شبکه شاد عرضه شده است که این کانال ها یک بسته آموزشی، ترویجی و مرجع است. مربیان و اولیاء می توانند با توجه به علاقه دانش آموزان و فرزندان خود آنها را به یکی از کانال ها سوق دهند که دانش آموز با مراجعه به هر یک از کانال ها می توانند از محتوای تربیتی آن بهره مند شوند.

وی در خصوص فعالیت های صورت گرفته در خصوص آموزش، فهم و تدبر در قرآن کریم و انس با این کتاب آسمانی هدایتگر که یکی از مطالبات مقام معظم رهبری طی سال های اخیر است، خاطرنشان کرد: آموزش قرآن در آموزش و پرورش همانند سایر فعالیت های تربیتی اضلاع مختلفی دارد. اولیاء، کتاب درسی، فوق برنامه ها، معلم و مربی هر کدام در این آموزش سهیم هستند و نقشی ایفا می کنند، اما آموزش و پرورش در این زمینه مقبول عمل کرده است.

باقری ادامه داد: با همه این موارد طرحی تحت عنوان «اتقان» با اجرای معاونت آموزش ابتدایی و سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی و با همت کمیسیون آموزش عمومی قرآن کریم و با مشارکت معاونت پرورشی و فرهنگی، معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع و سایر نهادهای قرآنی در سطح تمام مناطق آموزش و پرورش کشور برای آموزگاران و عوامل مدارس ابتدایی در حال برگزاری است که قرار است طی یک برنامه سه ساله مهارت های حرفه آنها در زمینه آموزش قرآن ارتقا یابد.  

به گزارش ایرنا، اتقان «طرح توانمندسازی و ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای آموزگاران دوره ابتدایی و مربیان مراکز پیش‌دبستانی در زمینه آموزش قرآن کریم» است.

استفاده از فعالیت های حضوری و مجازی در حوزه قرآن، عترت و نماز

وی همچنین درباره بازگشایی مدارس افزود: کرونا انتخاب ما نبود، بلکه به سیستم آموزشی کشور تحمیل شد و اصلا نه در زمینه آموزشی و نه در زمینه پرورشی هیچ آمادگی برای فعالیت در این شرایط نداشتیم. شاید در گذشته همه در این مورد اتفاق نظر داشتند که تربیت تنها در بستر حضوری امکان پذیر است و کسی تربیت در بستر فضای مجازی را نمی پذیرفت. کرونا فرصتی ایجاد کرد تا انجام فعالیت های آموزشی، تربیتی و پرورشی را در فضای مجازی تجربه کنیم.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش تصریح کرد: با توجه به تجربه ای که در زمینه فعالیت در فضای مجازی داریم دیگر نمی توانیم به فضای قبل از کرونا بازگردیم. به هر حال با توجه فعالیت ۲ ساله در بستر مجازی و ارتقای سوادرسانه ای دانش آموزان و فرهنگیان نمی توان از این فضا به طور کامل به فضای حقیقی کوچ کرد و هنر آموزش و پرورش این است که از تجربه ای که کسب کرده به خوبی استفاده و آن را مدیریت کند.  

باقری خاطرنشان کرد: بر اساس تجربه ای که در ۲ سال اخیر داشتیم، در حوزه قرآن، عترت و نماز می‌توانیم ترکیبی از فعالیت های حضوری و مجازی را متصور باشیم و نمی توانیم از فرصت فضای مجازی به راحتی عبور کنیم، البته تربیت همواره باید در فضای حضوری شکل گیرد و در فضای چهره به چهره و نفس به نفس اثرگذاری بیشتری دارد. برای اینکه فعالیت های قرآن، عترت و نماز عمق و سطح پیدا کند، باید از ترکیبی از این ۲ روش استفاده کنیم.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید