کد خبر: 317263
۰
۰
نسخه چاپی

افتتاح بخش فارس شناسی و استان شناسی در کتابخانه های عمومی فارس

به گزارش اقتصادآینده نیوز روح الله منوچهری بعد از ظهر دوشنبه در مراسم بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار گفت: در این مدتی که شیوع کرونا باعث تغییر سبک زندگی انسان‌ها شد کتابخانه های عمومی هم دستخوش تغییر شدند.

وی تصریح کرد: از ابتدای شیوع کرونا تمام کتابخانه ها تعطیل شدند اما از یکسال پیش، پشت درهای بسته کتابخانه ها تلاش‌های بسیاری آغاز شد و فصل جدیدی از ارائه خدمات را شاهد بودیم همچنین نحوه ارائه خدمات جدید برنامه ریزی شده است.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان فارس تصریح کرد: در مدت یکسال گذشته در حوزه زیرساخت در شهرستان‌های جدید تأسیس ادارات کتابخانه ها تشکیل شده، پنج کتابخانه در استان فارس افتتاح شد که چهار مورد در شهرهای فاقد کتابخانه بود و همچنین سه پروژه کتابخانه ای کلنگ زنی شد که عمده اینها از ظرفیت خیرین استفاده شده است.

منوچهری با اشاره به همکاری صمیمانه خیرین یادآور شد: خیرین فارس در سال گذشته، بیش از ۱۰۴ میلیارد ریال در حوزه‌های ساختمان، زمین، کتاب و تجهیزات به کتابخانه های عمومی کمک کردند.

وی به ضرورت غنی سازی کتابخانه ها با افزودن کتاب‌های جدید هم اشاره کرد و گفت: در سال گذشته بیش از ۱۷۶ هزار جلد کتاب به کتابخانه ها اضافه شده است و برای اولین بار در کشور برای ناشنوایان کتاب تولید کرده‌ایم.

منوچهری از افتتاح بخش فارس شناسی و استان شناسی در شهرستان‌ها به عنوان یکی از ابتکارات نهاد خبر داد و گفت: در روستاهای دورافتاده نیز طرح ایستگاه کتاب اجرا شده، همچنین طرح دسترسی پژوهشگران به مقالات و منابع اطلاعاتی تحت عنوان میز مرجع مجازی در کتابخانه ها اجرا شده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس در ادامه این جلسه از آغاز همایش بین المللی طراحی و توسعه خدمات کتابخانه های عمومی خبر داد و یادآور شد: این همایش با همکاری انجمن علمی ارتقای کتابخانه ها و نهاد کتابخانه های عمومی کشور در حال برگزاری است و در کنار این همایش ۲ مسابقه طراحی خدمت و جایزه برون کتابخانه ای نیز مطرح شده است.

وی همچنین به برگزاری جشنواره کتابخوانی با موضوع حفاظت از منابع آب اشاره کرد و گفت: یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی مهم‌ترین برنامه نهاد کتابخانه های عمومی کشور نیز هم اکنون در حال اجراست و تاکنون استقبال خوبی در استان از این برنامه صورت گرفته است.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

افتتاح بخش فارس شناسی و استان شناسی در کتابخانه های عمومی فارس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید