کد خبر: 317723
۰
۰
نسخه چاپی

نابسامانی قیمت و کمبود کالاهای اساسی در گیلان پذیرفته نیست

 به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان؛ اسدالله عباسی روز پنجشنبه در جلسه مشترک کارگروه های تنظیم بازار و ساماندهی گندم، آرد و نان استان و نیز قرارگاه شهید حاج صادق امانی (موضوع تفاهم‌نامه معاون اول رئیس‌جمهوری با فرمانده بسیج مستضعفان درخصوص نظارت بربازار) با اشاره به گلایه های مردم از بی سامانی قیمت کالاها در بازار، این گلایه ها را به‌حق دانست و به اعضای کارگروه تأکید کرد که به تناسب شرح وظایف ، فعالیت های خود را به درستی انجام دهند.

 وی تاکید کرد: انتظار دارم مسئولان در این بخش، کارنامه قابل قبولی داشته باشند تا آسیبی، متوجه مردم نباشد و هر روز، شاهد بی سامانی قیمت ها یا کمبود کالاها نباشیم.

 استاندار گیلان با تاکید بر ضرورت تقویت ظرفیت تولید متذکر شد: هرگونه التهاب در بازار، گرانی یا کمبود اقلام مورد نیاز مردم، خط قرمز ستاد تنظیم بازار است.

 وی تصریح کرد: وجود ضابطه بین تولید تا توزیع و مصرف، امری مهم است و نباید این زنجیره، از هم گسسته شود.

 عباسی با اشاره به فعالیتِ سوء ِ واسطه هایی در این زنجیره که هم به تولیدکنندگان و هم مصرف کنندگان، زیان وارد می کنند، افزود: در موضوع تنظیم بازار باید دستگاه‌ها، در هماهنگی با یکدیگر، امور را دنبال کنند و عدم هماهنگی در این خصوص، پذیرفته نیست. 

 وی تفاهم‌نامه معاون اول رئیس‌جمهوری با بسیج مستضعفان درخصوص نظارت بر بازار را در کنترل و پایش عرضه اجناس و اقلام به مردم، اثرگذار دانست و بر اجرای دقیق آن تاکید کرد.

 استاندار گیلان در ادامه سخنانش با اشاره به پرداخت یارانه گندم از سوی دولت، ارائه نان با کیفیت به مردم را موضوعی با اهمیت عنوان و خاطرنشان کرد: بایستی بر کیفیت نانی که در اختیار مردم قرار می‌گیرد، نظارت جدی تری شود.

 عباسی اجرای دقیق پیوست دستورالعمل نظارتی آرد و نان را مورد تأکید قرار داد و گفت: گزارش انجام این مصوبه، در جلسه بعدی کارگروه، ارائه شود.

استاندار گیلان با اشاره به ذخیره مناسب گندم در استان، خواستار گزارش منظم ماهانه از این ذخیره به دبیرخانه ستاد شد و به فرمانداران هم تأکید کرد که جلسه های ستاد تنظیم بازار شهرستان ها را با جدیت و در بازه های زمانی مناسب، در راستای جلب رضایت مردم از عرضه کالاها و قیمت مناسب اجناس تشکیل دهند.

گیلان با جمعیت حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جزو استان های گردشگری کشور است.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید