کد خبر: 317725
۰
۰
نسخه چاپی

دانشجویان کشور با آموزش ترکیبی تبدیل به نیروی مولد می‌شوند

به گزارش ایرنا ، غلامحسین حسینی نیا روز پنجشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران افزود : مهارت آموزی ترکیبی  همزمان با طی دوره آموزشی دانشگاهیان در رشته های مشخص و مورد علاقه آنان به نسبت بازار کار یکی از راهکار های ارائه شده شورای عالی اشتغال کشور است. 

وی توسعه کشور را منوط به اجرای طرح های سازمان فنی و حرفه ای با هدف مهارت آموزی دانست و گفت که این سازمان از فرصت حضور جمعیت جوانان کشور برای آماده سازی آنان در مسیر سازندگی کشور استفاده می کند.

او افزود : نیاز داریم فضا و فرهنگ مهارت آموزی را از هر تریبونی تقویت کنیم ، آموزش و دانش در دانشگاه ها باید پنجه های کارآمدی که در سازمان فنی حرفه ای عملیاتی می شود ،نقشه اصلی راه  در سازندگی کشور است ، امروز کشور در همه بخش ها به نیروهای ماهر و تکنسین های کارآمد نیاز دارد و خانواده ها و جوانان نیز متوجه اهمیت این مقوله شدند. 

رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور گفت: طبق آمار وزارت علوم ۵۴ درصد کنکوری ها امسال انتخاب رشته نکرده اند و این پیام خوبی دارد ،یعنی به هر قیمتی نمی خواهند به دانشگاه بروند و سازمان فنی حرفه ای ،مهارت آموزی را برای  هدایت جوانان برنامه ریزی کرده است.

حسینی نیا با بیان اعلام این که بعد از انقلاب به زیر ساخت های فنی و حرفه ای کشور توجه خوبی شده و همه شرایط برای مهارت آموزی افراد در رشته مورد دلخواه آنان فراهم است ، افزود : ۶۴۰ مرکز و  ۱۳هزار نیرو که نیمی  از آنان مربی سازمان فنی و حرفه ای هستند و ۱۲هزار آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای نیز در کنار دولت فعالیت دارند.

وی با بیان این که دولت سیزدهم نیز توجه جدی به  مهارت آموزی کرده است، گفت : اشتغال موضوع مهم است و سازمان فنی و حرفه ای دبیرخانه شورای عالی اشتغال را در اختیار دارد و حتی برای نخسیتن بار دبیر خانه شورای عالی آموزش فنی و حرفه ای و مهارت آموزی به این سازمان واگذار شد. 

رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور افزود : امروز فارغ التحصیلان دانشگاه ها نیز که رشته های تحصیلی آنان سبب اشتغال نشده است ، درحال مهارت آموزی در این سازمام هستند ، ۱۳گروه مخاطب برای مهارت آموزی را در سازمان داریم.

وی ادامه داد : عمر یک مهارت  طبق استاندارد تعریف شده ،پنج سال است  و در سال ۲۰۳۰ یک میلیارد نفر که آموزش دیده اند به مهارت جدید نیازمند می شوند.

حسینی نیا بیان داشت: برنامه برای مهارت آموزی سربازان وظیفه ، برای  آسیب دیده هیا اجتماعی باز جمله معلولان بهزیسی ، زنان سرپرست خانوار و معتادان بهبود یافته نیز در حال اجرا است.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید