کد خبر: 317729
۰
۰
نسخه چاپی

۳۳ هزار نفر از فرزندان ایثارگران کشور بدون شغل هستند

به گزارش ایرنا، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی روز پنجشنبه در نشستی با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران یزد افزود: به دنبال تغییر و اصلاح قانون هستیم و به همین منظور فهرستی  از وظایف قانونی بنیاد آماده شد تا بتوانیم خدمات را کامل و به بهترین نحو ممکن ارایه کنیم .

معاون رییس‌جمهوری با اشاره  به اینکه باید از انقلابی بودن این نهاد به صورت ویژه دفاع کرد، گفت: در هیچ یک از نهادهای دولتی فساد، تبعیض، رانت، تفاوت و چنین مسایلی به هیچ عنوان نباید وجود داشته باشد و این موضوع در ارتباط با بنیاد شهید به صورت بسیار ویژه صدق می‌کند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهارکرد: شاه بیت تمامی وصیت‌نامه‌های شهدای انقلاب حفاظت از اسلام و پیروی از حضرت امام راحل (ره) است.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به اینکه بنیاد شهید پیش از جنگ تحمیلی تشکیل شد، گفت: این نهاد به این منظور تاسیس شد که از ایثارگران و شهدا تجلیل شود و در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت حرکت کند.
وی بیان کرد: مکتب روح بخش انقلاب اسلامی از منظر ایثار و شهادت باید به جهانیان معرفی شود، اگر بخواهیم انقلاب را معرفی کنیم باید ایثارگران و شهدا را معرفی و سیره زندگیشان را بیان کنیم.

وی با اشاره به اینکه در ارتباط با معرفی سیره شهدا و ایثارگران متاسفانه کم‌کاری شد، گفت: قوانین حوزه ایثارگران را به صورت کامل جمع‌آوری کردیم و در حال برنامه‌ریزی و هماهنگی با نمایندگان مجلس یازدهم برای اصلاح قانون و حذف زواید هستیم.

به گفته قاضی‌زاده هاشمی، وظیفه ما صیانت از انقلابی بودن بنیاد شهید و امور ایثارگران است و به همین دلیل با فساد و رانت و تبعیض به صورت جدی برخورد می‌شود ولو اینکه طبیعی است افرادی در این مسیر ناراحت شوند.

ادای احترام به مقام شامخ سومین شهید محراب آیت‌الله صدوقی ،گلباران و عطرافشانی قبور شهدای گرانقدر از جمله برنامه های یک‌روزه قاضی زاده هاشمی به یزد است.

نشست با جمعی از ایثارگران ، سرکشی از چند خانواده شهید، حضور در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و شرکت در شورای اداری بنیاد شهید و امور ایثارگران از دیگر برنامه های سفر قاضی زاده است.

استان یزد با حدود یک میلیون و ۲۳۶ هزار نفر جمعیت تاکنون چهار هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است. 

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید