کد خبر: 317812
۰
۰
نسخه چاپی

وزیر راه و شهرسازی: تکمیل کمربندی پاکدشت به اعتبارات ویژه نیاز دارد

رستم قاسمی روز پنجشبه در جریان بازدید از روند اجرای کمربندی جنوبی پاکدشت در جمع خبرنگاران گفت: این پروژه از سال‌های قبل فعالیت خود را آغاز کرده اما ۲ مشکل اساسی، تملک اراضی متعلق به مردم در طول مسیر و کمبود اعتبارات، تکمیل آن را با تأخیر چندین ساله مواجه کرده است.

وی افزود: اعتبارات بسیار اندک اختصاص یافته برای این پروژه ۳۲ کیلومتری باعث تأخیر ۱۴ ساله در تکمیل آن شده و اگر اختصاص این اعتبارت به همین منوال ادامه یابد، تا ۴۰۰ سال دیگر نیز این طرح به اتمام نمی‌رسد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: اختصاص ۵ میلیارد تومان اعتبار در سال گره‌گشای مشکل تکمیل کمربندی پاکدشت نیست و در تلاش هستیم تا با مشارکت با پیمانکار فعلی اجرای این طرح، بخشی از اعتبارات مورد نیاز توسط پیمانکار و بخش دیگر توسط وزارت راه و شهرسازی تأمین و کار با سرعت بیشتری انجام شود.

وی تصریح کرد: برای استملاک اراضی مردم نیز باید استانداری تهران و فرمانداری پاکدشت نیز به وزارت راه و شهرسازی کمک تا با همراهی مردم و تأمین مالی مورد نیاز که با همکاری سازمان برنامه و بودجه میسر می‌شود، این پروژه بار دیگر عملیاتی و به سمت تکمیل پیش رود.

قاسمی با اشاره به استقبال خوب مردم از طرح مسکن ملی گفت: تا کنون حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در سامانه ثبت نام کردند و با توجه به این که شهر تهران جای توسعه ندارد، اجرای طرح مسکن ملی در شهرهای جدید و شهرک‌های اطراف تهران پیش‌بینی شده و منابع تسهیلاتی و زمین مورد نیاز برای این منظور تأمین می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: با مصوبه دولت و شورای عالی مسکن، مجوز تحویل مسکن به مجردان به شرط ارائه مستندات ازدواج در هنگام تحویل مسکن صادر شده  است.

وی گفت: اگر شرکت‌های تعاونی، زمین و یا طرح نیمه کاره در اختیار داشته باشند، می توانند از تسهیلات مسکن ملی استفاده کند.

وی در خصوص مالیات بر خانه‌های خالی گفت: ارائه اطلاعات خانه‌های خالی به صورت خوداظهاری است که تمامی این اطلاعات به سازمان مالیاتی کشور ارائه شده است.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید