رئیس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف تبریز:

بروزرسانی و تغییر در طرح های فرش دستباف ضروری است

بروزرسانی و تغییر در طرح های فرش دستباف ضروری است

 

 

 

 احمد مرادپور اقتصاد آینده آذربایجان شرقی ) : احد عظیم زاده رئیس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف تبریز در نشست  با طراحان فرش دستباف استان آذربایجان‌شرقی گفت : فرش دستباف ایران از دیر باز آوازه ای جهانی داشته و فرش تبریز مهر تاییدی بر اصالت فرش ایران است ولی در سالهای اخیر این محصول استراتژیک از طرف دولت و نمایندگان مجلس مورد بی مهری قرار گرفته است. 

 

احد عظیم زاده رئیس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف تبریز اظهار داشت : اقتصاد ایران پس نفت می تواند فرش را تکیه گاه مناسبی قرار دهد و از تک محصولی در بیاورد ولی آنچنان که باید از فرش دستباف حمایت نشده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف تبریز افزود : بسیاری از نمایندگان و بخش های دولتی که می توانستند در موقع مناسب از فرش حمایت کنند اینکار را نکردند ولی ما خودمان پای کار بوده و در تلاش برای حل مشکلات فراروی فرش هستیم و  کار را با برگزاری جلسه هم اندیشی با طراحان فرش دستباف آغاز کردیم.

عظیم زاده ادامه داد : فرش دستباف محصول کار گروهی بوده و ترویج کار گروهی وموفقیت در گرو  همبستگی را نمایان می نماید از این رو باید اصل اساسی موفقیت در فرش دستباف را پرهیز از تک محوری و ترویج کار گروهی بدانیم.

عظیم زاده با تاکید بر لزوم بازنگری در طرح های فرش دستباف گفت : با توجه به پیشرفت های صورت گرفته در تمامی صنایع و حوزه ها شاهد تغییر در طراحی ها و تغییر  طرح و نوع صنایع مختلف هستیم .

وی  ادامه داد : طرح ها و رنگ های ارائه شده در فرش های موجود در بازار باید بازنگری شده و متناسب با طراحی های داخلی خانه ها صورت بپذیرد نه اینکه یک طرح را بیس از ۳۰ سال ببافیم و بدون نیاز بازار آنرا ارائه نماییم.

رئیس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف تبریز تصریح کرد : همکاری بین بخشی در تولید و فروش فرش از اهمیت ویژه ای بر خوردار است برای مثال بافنده و طراح و مصالح فروش اگر خواسته های خود را نتوانند با هم دیگر متناسب نمایند موجب ضربه زدن به تولید خواهد شد بنابراین در زنجیره تولید ایجاد هماهنگی و همفکری برای تولید یک محصول هنری لازم و ملزوم است.

عظیم زاده اذعان داشت : افرادی که در زمینه بازاریابی و بازار شناسی صاحب نظر بوده و اطلاعات و تقاضای بازارهای جهانی را در اختیار دارند می توانند کمک شایان توجهی به طراحان و فعالین حوزه فرش ارائه نمایند تا تولیدات این هنر صنعت در دایره تقاضای بازارها ارائه گردد.

وی اضافه کرد : یکی از اهداف اصلی اتحادیه ها و تشکل های فعال حوزه فرش دستباف کمک به رونق فرش و در نهایت کمک به بافندگان عزیز است.

عظیم زاده ادامه داد : در حال حاضر بیش از یک صد و بیست هزار نفر بافنده در سطح شهر تبریز مشغول بافت فرش هستند و ما خود را موظف به همکاری و ارائه اطلاعت درست و  دقیق در خصوص نحوه تولید فرش دانسته و خود را جزئی از خانواده بزرگ فرش دستباف می دانیم.

بروزرسانی و تغییر در طرح های فرش دستباف ضروری است

عظیم زاده در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به لزوم همکاری طراحان فرش با دیزاینرها و طراحان دکوراسیون داخلی گفت : طراحان می توانند با بررسی طرحهای نوین دکوراسیون های داخلی  رایج در داخل کشور و کشورهای هدف بتزار فرش همکاری بالقوه ای را نمایند تا  زمینه های تولید و فروش فرش های متناسب با دکوراسیون های منازل را تولید و ارائه نماییم .

عظیم زاده ابراز داشت : تعدد و تکثر در رنگ ها و کپی برداریهای غیر اصولی در دراز مدت باعث افت کیفی طرح ها و از دست دادن بازار ها می شود.

احد عظیم زاده رئیس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف تبریز در پایان ابراز امیدواری کرد : با توجه به رفع موانع تولید و روند مثبت گشایش های اقتصادی فرش دستباف می تواند از رونق خوبی برخوردار بوده و این فرصت را باید فعالین این حوزه مغتنم شمرده و در جهت تولید و فروش اقدام نمایند.

بروزرسانی و تغییر در طرح های فرش دستباف ضروری است

این گزارش می افزاید،  این نشست با حضور  طراحان فرش دستباف استان آذربایجان‌شرقی و برخی از تجار سرشناس فرش دستباف تبریز در محل اتاق اصناف تبریز برگزار و برخی از فعالین حوزه فرش دستباف نکته نظرات خود را در جهت رونق اقتصادی فرش دستباف تبریز ارائه دادند.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید