کد خبر: 318568
۰
۰
نسخه چاپی

بازگشت پویایی به حمل‌و نقل جاده‌ای با برنامه‌ریزی جدید

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از وزارت راه و شهرسازی، «رستم قاسمی» در نشست با اعضای هیات عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در زمره سازمان‌هایی است که به صورت شبانه‌روزی در اقصی نقاط کشور به خدمت‌رسانی مشغول است و خدمات‌گیرندگان آن همه هم‌وطنان هستند.

وی با اشاره به اینکه این سازمان در موقعیت‌ها و زمان‌های مختلف در زمان بارش، وقوع حوادث غیرمترقبه و شرایط خاص، همواره خود را ملزم به پاسخ‌گویی به نیازهای جامعه و ادای رسالت‌ها و تکالیف خود می‌داند، گفت: لازم می‌دانم از خدمات و تلاش‌های رانندگان شریف و زحمتکش کشورمان که با اراده و پشتکار، لحظه‌ای از خدمت رسانی به کشور و هم‌وطنان خود دریغ نکرده و همواره در صحنه‌های مختلف به مردم خدمت رسانی می‌کنند قدردانی کنم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه‌داد: همچنین از راهداران تلاشگر و بی ادعا که با گذشت و خالصانه در راه‌های کشور در سرما و گرما فعالیت می‌کنند، تشکر و قدردانی کنم.

وی، پیشبرد خدمات و فعالیت‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای را حاصل همدلی و همراهی یکایک کارکنان تلاشگر این سازمان برشمرد و مراتب قدردانی و تشکر خود را ابراز کرد.

«داریوش امانی» معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز در این نشست با قدردانی از نگاه ویژه و توجه رئیس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی به مسائل حوزه حمل و نقل جاده‌ای و راهداری و رفع موانع موجود، به ارائه گزارشی از عملکرد و فعالیت‌های این سازمان پرداخت.

وی اظهار داشت: اکنون بیش از ۲۲۱ هزار کیلومتر راه شامل آزادراه، راه های اصلی، فرعی و روستایی در کشور وجود دارد که لازمه نگهداری مطلوب، بهسازی و ایمن‌سازی مناسب و ارائه خدمات مطلوب به کاربران جاده‌ای، اختصاص اعتبارهای مورد نیاز به این بخش است.

امانی با اشاره به آمادگی این سازمان برای اجرای مناسب عملیات راهداری زمستانی در سال جاری، تشکیل قرارگاه راهداری زمستانی، پیش‌بینی تمهیدات مورد نیاز، نوسازی و بازسازی ماشین‌آلات راهداری و تامین تجهیزات و استفاده از حداکثر توان و ظرفیت نیروهای راهداری، راهدارخانه‌ها و ماشین‌آلات برای اجرای مطلوب فعالیت‌های راهداری زمستانی را از جمله تمهیدات انجام شده در این زمینه عنوان کرد. 

وی با اشاره به قابلیت‌ها و ظرفیت سامانه جامع ۱۴۱، اطلاعات این سامانه که به صورت شبانه‌روزی و آنلاین به ارائه خدمات به هم‌وطنان می‌پردازد را مبنایی برای مدیریت ایمن،علمی و مناسب سفرهای جاده‌ای عنوان کرد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به این که به زودی تعداد دوربینهای جدید نظارت تصویری در راههای شریانی کشور افزایش قابل توجهی خواهد یافت، ابراز امیدواری کرد این امر منجر به رصد مطلوب‌تر شرایط راه‌ها و ارتقای ایمنی سفرهای جاده‌ای شود.

امانی تلاش و همت رانندگان و راهداران کشورمان را مثال زدنی برشمرد و گفت: یکی از مصادیق بارز این زحمات، فعالیت‌های شبانه روزی رانندگان در زمینه حمل کالاهای اساسی و تامین مایحتاح هموطنان بود و بروز مسائلی همچون شیوع کرونا یا مشکلات موجود، خللی به اراده و همت رانندگان در خدمات رسانی وارد نکرد.

وی گفت: همچنین راهداران که در سرما و گرما و شرایط دشوار، خدمت به هموطنان را بر خود تکلیف دانسته و در این راه حتی از بذل جان خود دریغ نداشته اند که نمونه بارز آن از دست دادن تعدادی از راهداران یا مصدومیت آنها در حین عملیات راهداری است.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید