رشد 250 درصدی جوجه‌ریزی در آبان ماه در شهرستان مرند

رشد 250 درصدی جوجه‌ریزی در آبان ماه در شهرستان مرند

احمد مرادپور اقتصاد آینده آذربایجان شرقی ) : معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مرند از جوجه ریزی 701 هزار و 600 قطعه ای در واحدهای مرغداری گوشتی این شهرستان در آبان ماه امسال خبر داد که نسبت به مدت ماه قبل  از رشد 250 درصدی برخوردار است.

 مهندس علی صیادی در گفتگو با خبرنگاران  اظهار کرد: آبان ماه امسال 44 واحد مرغداری گوشتی شهرستان مرند برای جوجه ریزی در سامانه مدیریت اطلاعات صنعت طیور (سامانه سماصط) ثبت نام و جوجه ریزی داشته اند که در ماه گذشته 20 واحد مرغداری جوجه ریزی داشته اند .

معاون رئیس سازمان ومدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مرند با اشاره به جوجه ریزی 701 هزار و 600 قطعه ای در واحدهای مرغداری گوشتی این شهرستان در آبان ماه امسال، جمع آوری، یکپارچه سازی اطلاعات و مدیریت اطلاعات واحدهای تولیدی صنعت در بخش مرغ مادر گوشتی و جوجه کشی، نظارت بر عملکرد شرکت های زنجیره تولید گوشت مرغ و اصلاح فضای کسب و کار در صنعت طیور، مدیریت بر تولید، تنظیم بازار گوشت مرغ و جوجه یک روزه، ساماندهی واحدهای غیرمجاز و ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا را از اهداف سامانه سماصط برشمرد.

مهندس صیادی با بیان اینکه با این میزان جوجه ریزی حدود1500 تن گوشت مرغ از اواسط آذرماه به تدریج در بازار عرضه می شود تصریح کرد: این میزان جوجه ریزی در تعداد 46 واحد پرورش مرغ گوشتی شهرستان انجام گرفته است.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مرند  یادآور شد: شهرستان مرند دارای92 واحد پرورش مرغ گوشتی مجاز با ظرفیت  یک میلیون و 400 هزار قطعه در هر دوره پرورش، یکی از قطب‌ های صنعت مرغداری استان می‌ باشد که علاوه بر تامین گوشت مرغ مورد نیاز شهرستان، مازاد آن نیز در بازار استان عرضه می‌شود.

مهندس صیادی در ادامه  گفت: واحدهای مرغ مادر، جوجه کشی و مرغ گوشتی با مراجعه به سامانه www.samasat.ir می توانند اطلاعات خود را وارد کنند تا در آینده در صدور مجوز جوجه ریزی و دریافت جوجه یک روزه دچار مشکل نشوند.

معاون رئیس سازمان و جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مرند با بیان اینکه جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری شهرستان پایدار و روبه رشد بوده ‏گفت: افزایش جوجه‌ریزی و تولید مرغ در شهرستان در شرایطی رقم خورده که امسال با مشکلاتی مانند گرانی دارو و واکسن، افزایش دستمزد نیروی کار و رشد هزینه‌های تولید روبرو شدیم اما با برنامه‌ریزی مناسب ‏و هماهنگی با واحدهای تولیدی بجای کاهش، شاهد رشد تولید در مرغداریهای شهرستان هستیم.‏

مهندس صیادی با بیان اینکه با توجه به روند جوجه‌ریزی در واحدهای نیمچه گوشتی شهرستان در سالجاری قطعا! تا پایان امسال شاهد افزایش ‏جوجه ریزی و تولید خواهیم بود، خاطرنشان کرد: افزایش جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری شهرستان تنها با همت مرغداران و تلاش شبانه روزی ‏همکاران سازمان جهاد کشاورزی استان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان محقق شده است چرا که با توجه به مسئله تحریم ها و شیوع ویروس کرونا بحث تامین ‏نهاده‌ها نسبت به سال گذشته با چالش مواجه بود که با برنامه ریزی مناسب این امر به نحو مطلوب پشت سر گذاشته شد.‏

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید