جهاد کشاورزی مسئول نظارت بر بازار، توزیع و تنظیم قیمت محصولات کشاورزی است

جهاد کشاورزی مسئول نظارت بر بازار، توزیع و تنظیم قیمت محصولات کشاورزی است

احمد مرادپور اقتصاد آینده آذربایجان شرقی ) : رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: نظام دامپزشکی یکی از پتانسیل های بالقوه دامپزشکی استان بوده که می تواند در اجرای برنامه ها و اهداف سازمانی تاثیرگذار باشد.

 مهندس اکبر فتحی در نشستی با اعضای شورای نظام دامپزشکی استان آذربایجان شرقی که دکتر امیرحسین بهداد مدیرکل دامپزشکی استان نیز حضور داشت به تعریف نظام دامپزشکی پرداخته و گفت: تامین و آماده سازی کلیه الزامات در فرآیند تولید در بخش دامپزشکی هدف اصلی نظام دامپزشکی می باشد و اهداف نظام دامپزشکی با اهداف نظام دامپزشکان متفاوت و مغایر است و بررسی و حمایت از حقوق دامپزشکان جزو یکی از اهداف نظام دامپزشکی می باشد.

مهندس فتحی به استفاده از ظرفیتهای  بخش خصوصی و تبیین وظایف برای این حوزه تاکید کرد و گفت: نظام دامپزشکی یکی از پتانسیل های بالقوه دامپزشکی استان بوده که می تواند در اجرای برنامه ها و اهداف سازمانی تاثیرگذار باشد ، البته باید به جامعه این اطمینان و آسودگی خاطر از جانب اجرای دقیق و اقدام به موقع برنامه ها و اهداف داده شود و از ظرفیت موجود در راستای اهداف تعیین شده استفاده گردد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه جهاد کشاورزی وظیفه تولید محصولات کشاورزی را بر عهده دارد گفت: مدتی است که نظارت بر بازار، توزیع و تنظیم قیمت محصولات کشاورزی نیز به جهاد کشاورزی واگذار شده و سازمان جهاد کشاورزی برای اجرای دقیق و صحیح این وظیفه به حوزه های تخصصی نیازمند است که اگر این زیربخشها به درستی ایفای نقش کنند، به سازمانهای دیگر جهت همکاری نیاز نخواهد بود.

وی به ایجاد یکپارچگی و اتحاد زیربخش ها در اجرای کلیه وظایف بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: در صورتی که تمامی زیربخش ها مثل دامپزشکی، امور عشایر و... با یکدیگر هماهنگ و یکپارچه باشند، کشاورزان شرایط مناسبی خواهند داشت و میزان تولید افزایش خواهد یافت و در غیر این صورت کشاورزان و جامعه صدمه خواهند دید.

مهندس فتحی در ارتباط با  محل ساختمان نظام دامپزشکی گفت: با توجه به اینکه ساختمان نظام دامپزشکی از لحاظ بهداشتی، ایمنی وساختاری درجای مناسبی قرارندارد، باید محلی جدید ومناسب تعیین وبه جای مناسب نقل مکان کند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان افزود: مقررشد همکاران دامپزشک محترم شاغل در واحدهای تولیدی و کارخانجات وکشتارگاهها علاوه بر انجام وظیفه کنترل بهداشتی در انجام وظیفه در زمینه ساماندهی نظام توزیع و عرضه و بازرسی نیز بیش از پیش همکاری نمایند.

گفتنی است در ابتدای این نشست دکتر رضا دادخواه رئیس نظام دامپزشکی استان آذربایجان شرقی گزارشی از اقدامات انجام یافته توسط شورای مذکور ارائه نمود.

شایان ذکر است در پایان این نشست با اهدای لوحی به مهندس اکبر فتحی رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی  از خدمات وی در همکاری و همراهی در راستای تحقق و پیشرفت اهداف و ارتقاء عملکرد دامپزشکی و نظام دامپزشکی استان تجلیل شد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید