کد خبر: 319123
۰
۰
نسخه چاپی

امام جمعه زنجان: در مذاکرات جاری میدان و دیپلماسی نزدیک هم هستند

حجت الاسلام علی خاتمی در خطبه های نماز جمعه این هفته زنجان افزود: موضع ایران در مذاکرات جاری مشخص است و آن این است که تحریم ها باید برداشته شود، ما به تعهداتمان عمل کردیم و اکنون توپ در زمین طرف های مقابل است.
وی تصریح کرد: ملت ایران این انقلاب را ساده به دست نیاورده که بخواهد بخاطر چند روز آسایش در دنیا آن هم با ذلت، آن را از دست بدهد. 
امام جمعه زنجان اظهار داشت: آمریکا و طرف های اروپایی پیش از این به تعهداتشان در توافق هسته ای عمل نکردند، با حلوا حلوا گفتن که دهان شیرین نمی شود، رفع تحریم ها بدون نق زدن باید انجام شود و اکنون عمل به تعهدات بر عهده طرف های مقابل است. 
وی تصریح کرد: مهم ترین مساله در مذاکرات هسته ای این بود که آمریکا نشان داد قابل اعتماد نیست. 
امام جمعه زنجان گفت: در سیاست خارجی اصل اساسی ما، عزت، حکمت و مصلحت است. 
حجت الاسلام خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود به ۱۲ آذر، سالروز تصویب قانون اساسی در سال ۱۳۵۸ اشاره کرد و گفت: قانون عامل وحدت در جامعه است و بسترهای روشن اجرای عدالت در جامعه از طریق آن فراهم می شود. 
وی به ۱۲ آذر روز جهانی معلولان اشاره کرد و گفت: خدمت به معلولان باید با حفظ شأن آنان باشد.
حجت الاسلام خاتمی ادامه داد: بهزیستی استان تمام تلاشش را برای رفع مشکلات و ایجاد رفاه معلولان انجام می دهد. 
وی با بیان اینکه برخی از معلولیت ها قابل پیشگیری هستند، افزود: موضوع ازدواج های فامیلی، آزمایش های قبل از ازدواج و مشاوره ها باید در این زمینه مورد توجه باشد. 
امام جمعه زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به ۱۶ آذر، روز دانشجو اشاره کرد و گفت: دانشجویان در درک مسایل جامعه نسبت به فهم عرفی، جلوتر هستند و باید روح تحقیق و مطالبه گری در این مجموعه قوی باشد. 
وی به لزوم جهت دهی به دانشجویان پس از پایان دوران تحصیل اشاره کرد و افزود: باید بعد از فارغ التحصیلی دانشجویان به نحوی هدایت شوند تا بتوانند گرهی از گره مشکلات جامعه را باز کنند. 
حجت الاسلام خاتمی به ۱۸ آذر، روز معرفی رژیم بعث عراق به‌عنوان مسوول و آغازگر جنگ اشاره کرد و گفت: نتیجه مقاومت ملت ایران، پیروزی بود. باید بدانیم مقاومت هزینه دارد و از طرفی ذلت هم بدون هزینه نیست. 
امام جمعه زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به کارکرد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در تعظیم شعائر اشاره کرد و گفت: چنانچه رهبر معظم انقلاب در معرفی ریاست جدید این مجموعه متذکر شدند، تعظیم شعائر باید مردمی سازی بشود. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت و جایگاه تقوا در زندگی فردی و اجتماعی اشاره کرد و افزود: معیار رفتارهای عادلانه کنار زدن هواهای نفسانی است، آدم با تقوا حق را می گوید و خودش هم به آن عمل می کند. 
 

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

منبع: https://www.irna.ir/news/84563928/امام-جمعه-زنجان-در-مذاکرات-جاری-میدان-و-دیپلماسی-نزدیک-هم-هستند

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید