کد خبر: 319126
۰
۰
نسخه چاپی

دنیا باید پیشرفت‌های علمی ایران را بپذیرد

به گزارش ایرنا، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین افزود: دنیا باید بپذیرد که ایران از حق داشتن فناوری هسته ای صلح آمیز خود استفاده کند و هیچ کس حق ندارد پیشرفت های علمی ما را محدود کند و برای آن مزاحمت ایجاد کند. 

وی با تاکید بر ضرورت رفع تحریم های غیرقانونی علیه ایران از سوی آمریکا و متحدانش، اظهار داشت: تیم ایرانی که در مذاکرات 1+4 حضور یافته تیم مومن و هوشمند است و تاکید کرده که رفع همه تحریم ها به عنوان یک خواسته خدشه ناپذیر از سوی ایران مطرح است.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه قدرت آمریکا امروز رو به افول هست،خاطرنشان کرد: به زودی آنها در صحنه های مختلف کنار زده خواهند شد.

آیت الله عابدینی در بخش دیگری از خطبه های خود روز جهانی معلولان را گرامی داشت و گفت: تمام جامعه نسبت به این قشر دین دارند.

وی اظهار داشت: ما مسلمان هستیم و باید دغدغه افرادی چون سالمندان و معلولان را داشته باشیم و مسوولان نیز باید این قشر را بیشتر مورد توجه و حمایت قرار دهند.

امام جمعه قزوین همچنین با اشاره به سالروز تصویب قانون اساسی،گفت: مقام معظم رهبری فرموده اند قانون اساسی میثاق بزرگ ملی، دینی و انقلابی ما به شمار می رود و باید اذعان کرد خیلی از مشکلات درون کشور ناشی از کم توجهی و عمل نکردن به این قانون است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: قانون اساسی ما که برخواسته از اسلام و قران می باشد، ستون فقرات نظام است و اگر آسیب ببیند چیزی از انقلاب و نظام نمی ماند و ما باید به این موضوع توجه داشته باشیم و اهمیت آنرا بدانیم.

آیت الله عابدینی اظهار داشت : تمدن رافت و رحمت اسلامی، حکمت، عقلانیت و سعادت نیاز همه انسان‌های روی زمین است که جهانیان انتظار آن را می کشن د و ما باید با توجه و پیشبرد قانون اساسی این تمدن را به دنیا نشان دهیم.

امام جمعه قزوین گفت: در قانون اساسی ما منبع قران، دستورات اسلام و کلام ائمه اطهار(ع) قرار داده شده و یک قانون تمدن ساز است و باید به آن توجه کنیم.

آیت الله عابدینی سالروز شهادت شهید کشوری و سالگرد رحلت آیت الله گلپایگانی و درگدشت آیت الله سید رضی شیرازی و شهادت ابراهیم ملازینل از فعالان کادر درمان قزوین در مقابله با کرونا را نیز تسلیت گفت و یاد آنها را گرامی داشت.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید