کد خبر: 319130
۰
۰
نسخه چاپی

بذرکاری بلوط در ۲۵ هکتار از جنگل های لنده اجرا شد

ذبیح الله محمدی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: پویش مردمی بذرکاری برای احیای "جنگل‌های زاگرس"  با همکاری سازمان های مردم نهاد، انجمن های دوستدار محیط زیست، سپاه ناحیه لنده، بسیجیان و جمعی از مسئولان اجرایی شد.

وی با اشاره به اینکه بخشی از جنگلهای زاگرس طی این سالها براساس عواملی مانند خشکیدگی درختان بلوط، کم بارشی و سایر عوامل طبیعی و انسانی آسیب دیده است بیان کرد: بذر پاشی گونه های بلوط و بادام علاوه بر احیای جنگلهای زاگرس نقش مهمی در توسعه فرهنگ جنگل کاری دارد.

محمدی تصریح کرد: بذر پاشی و حمایت همه مردم از جنگل‌های زاگرس که به عنوان بخشی از سامانه تنفسی سرزمین ایران محسوب می شود نقش مهمی در حیات بیشتر  این ذخیره­ گاه ژنتیکی دارد.

وی حفاظت و صیانت از جنگل‌ها و مراتع را وظیفه همگانی دانست و افزود: باید فرهنگ حفاظت و نگهداری از منابع طبیعی و بهره گیری اصولی از محیط زیست فراگیر و بر میزان آگاهی مرتع داران و جنگل نشینان با ارائه آموزش‌های علمی و عملی در راستای جلوگیری از تخریب جنگل‌ها افزوده شود.

شهرستان لنده دارای ۸۵ هزار هکتار عرصه طبیعی است که از این سطح ۵۳ هزار هکتار جنگل و ۳۲ هزار هکتار مرتع است.

در تپه‌ماهورهای لنده با مساحتی بیش از یک هزار و ۳۰۰ هکتار  از سال ۷۹ تاکنون بیش از ۶۵ هزار اصله درخت بادام از سوی مردم روستایی کاشته شده است.

جنگل های زاگرس با داشتن ۴۰ درصد از وسعت جنگل های کشور در شرایط نرمال بارندگی سالیانه بیش از ۵۰ میلیارد متر مکعب آب را می توانند در خود ذخیره کند.

شهرستان ۲۲ هزارنفری لنده در ۲۳۰ کیلومتری یاسوج واقع شده است.

استان ۷۲۶ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۸۰۰ هزار هکتار جنگل دارد.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید