کد خبر: 329369
۰
PNAZAR
نسخه چاپی
مدیرعامل بانک سینا در همایش سراسری بازرسی این بانک:

بازرسی و نظارت؛ ابزار سلامت کاری سازمانها است

مدیرعامل بانک سینا، بازرسی و نظارت را ابزار سلامت کاری سازمانها دانست و گفت: از شاخص‌های مهم هر سازمانی، بازرسی و نظارت است که اگر به درستی و با دقت انجام شود انضباط مالی و اخلاق حرفه‌ای را برای آن سازمان به ارمغان می‌آورد.

بازرسی و نظارت؛ ابزار سلامت کاری سازمانها است

به گزارش اقتصاد آینده نیوز به نقل از روابط عمومی بانک سینا، دکتر ایمانی در همایش دو روزه سراسری بازرسی بانک با اشاره به نقش ارزنده بازرسی در بهبود روند فعالیت های بانکی از همکاران واحدهای بازرسی خواست تا با تلاش و جدیت به مسائل بانک نگاه صیانتی داشته باشند.
وی ضمن گرامیداشت فرا رسیدن دهه فجر و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران گفت: واحدها بازرسی و نظارتی، خط قرمز هر سازمانی است و با توجه به استقلال عملکردی این واحدها، هیچ گاه نباید جایگاه آن تضعیف شود.
وی با بیان آنکه شفافیت و سلامت کاری امروز بانک سینا مرهون تلاش تمامی همکاران به ویژه مدیران و همکاران حوزه بازرسی است افزود: بازرسان باید با حضور در شعب علاوه بر بررسی دقیق میزان انطباق عملیات شعبه با اهداف کلان بانک، رعایت دستورالعمل های ابلاغی را بررسی و گزارش لازم را به اطلاع مدیران ارشد بانک برسانند.
مدیرعامل بانک سینا خاطرنشان کرد: تمام عزیزان این حوزه افرادی آگاه و کارآمد و مطلع به امور هستند، اما توصیه می شود که با ارتقاء دانش و آگاهی کامل به مسائل بانکی، سعی نمایند ضمن ریشه یابی مشکلات، بانک را در پیشبرد فعالیت ها یاری رساند.
دکتر ایمانی در ادامه با ارائه گزارشی از عملکرد بانک سینا در 10 ماهه سال جاری بیان داشت: علیرغم رقابت تنگاتنگ شبکه بانکی و مشکلاتی که در سیستم پولی و بانکی کشور در حوزه اقتصاد وجود داشت، بانک سینا توانست از همه فرصت های موجود بهره کامل را ببرد و شرایط مناسبی را تجربه کند.
وی افزود: آمار و اطلاعات بیانگر ارتقاء تمام شاخص های عملکردی بانک سینا است و اهدافی که در بودجه سال 1400 در مجمع بانک تنظیم و تصویب شده بود، در 10 ماهه گذشته و قبل از پایان سال جاری محقق و قابل دسترسی شد؛ که خود موفقیتی بزرگ است.
دکتر ایمانی مطالبات بانکی را پاشنه آشیل مشکلات بانکی دانست و گفت: خوشبختانه با اجرای برنامه های نظارتی و پیشگیرانه مناسب، همچنین کنترل مطالبات و متوازن سازی منابع و مصارف، نسبت مطالبات معوق در این بانک 2.5 درصد است که عملکرد خوب بانک سینا را در این حوزه نشان می دهد و جزو معدود بانک های پیشرو به شمار می آید.
مدیرعامل بانک سینا با اشاره به عدم انجام فعالیتهای شرکت داری از سوی این بانک خاطرنشان ساخت: 75 درصد از درآمدهای این بانک ناشی از اعطای تسهیلات و منطبق بر وظایف ذاتی بانک ها مبنی بر جمع آوری وجوه نقد و قراردادن آن در اختیار کسانی است که توان کار و برگشت وجه را به چرخه اقتصاد داشته باشند.
در ادامه این همایش، جلائی مدیر بازرسی بانک سینا ضمن ارائه گزارشی از وضعیت عملکردی این مدیریت، بانک سینا را جزو بانک های شفاف و کم حاشیه برشمرد و گفت: همکاران بانک سینا همواره در اجرای دستورالعمل ها و قوانین نظارتی، عملکرد مطلوبی داشته و خوشبختانه با وجود همکاران مومن و متعهد و پیاده سازی قوانین پیشگیرانه شاهد کمترین تخلفات در بانک هستیم.
گفتنی است در همایش دو روزه بازرسی، نکات آموزشی لازم در حوزه نظارت بانکی از سوی اساتید دانشگاه و دست اندرکاران امر به بحث و بررسی گذاشته شد.