کد خبر: 331893
۰
۰
نسخه چاپی
محمد فطانت در آیین بهره‌برداری از سامانه‌های الکترونیکی وزارت اقتصاد:

سفته الکترونیکی تحولی بزرگ برای زنجیره تأمین منابع تولید کشور است

از چهار سامانه کاربردی شامل سامانه مدیریت بدهی‌ها و اوراق بازار پول و سرمایه، سامانه سفته و برات الکترونیکی، سامانه رصد تسهیلات تبصره ۱۸ و سامانه خزانه‌داری و نظارت مالی با حضور خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی، دکتر فطانت مدیرعامل بانک آینده و جمعی دیگر از مدیران‌عامل بانک‌ها بهره‌برداری شد.

سفته الکترونیکی تحولی بزرگ برای زنجیره تأمین منابع تولید کشور است

به گزارش اقتصاد آینده نیوز ، در آیین بهره‌برداری از سامانه سفته و برات الکترونیکی، دکتر فطانت مدیرعامل بانک آینده در حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، ضمن تبریک ایام مبارک دهه فجر، بهره‌برداری از این سامانه را تحولی بسیار بزرگ در کشور برای آحاد مردم، به‌ویژه صنعت‌گران، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی دانست.
ایشان با قدردانی از وزارت امور اقتصادی و دارایی به‌عنوان متولی و راهبر این اقدام ارزش‌مند، آن‌را هدیه بزرگی به تمامی تولید‌کنندگان و صنعت‌گران کشور دانستند که در زنجیره تولید قرار دارند.
مدیرعامل بانک آینده با اشاره به این‌که باید مزایا و ظرفیت‌های این سامانه به‌خوبی برای مردم تبیین شود، به‌دلیل این‌که انجام چنین کاری سال‌ها مورد تقاضا بوده است، بنابراین مورد استقبال عموم فعالان اقتصادی قرار خواهد گرفت.
دکتر فطانت، اظهار کرد: این سامانه دارای ظرفیت بسیار مناسبی برای تحقق الکترونیکی کردن قراردادهای بانکی است.
وی در ادامه با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در حمایت و رونق تولید، این سامانه را گام دیگری در راستای تقویت تولید و استفاده از ظرفیت‌های برات که یکی از بهترین ابزار زنجیره تأمین منابع کشور است دانست.
قابلیت‌های نقل‌و‌انتقال و تقسیم آن و هم‌چنین، تنزیل آن نزد سیستم بانکی و چرخش در زنجیره تأمین منابع تولید کشور از دیگر قابلیت‌های سامانه سفته و برات الکترونیکی است که دکتر فطانت از آن‌ها نام برد.
یادآور می‌شود؛ چندی پیش بانک ‎آینده، به‌عنوان یکی از نخستین بانک‌های ارائه‌دهنده خدمت نوین «برات و سفته الکترونیکی»، از سامانه‎ عملیاتی این خدمت رونمایی کرده بود.
لازم به‌ذکر است؛ پیش از این نیز بانک ‎آینده در شهریور‎ماه سال‌جاری، به‌عنوان یکی از بانک‌های پیشرو در ارائه خدمات مذکور، موفق به عملیاتی نمودن فاز اول خدمات فوق در همکاری با وزارت اقتصاد و دارایی شده بود.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید