کد خبر: 335917
۰
PNAZAR
نسخه چاپی
یک تحلیل بین‌المللی در بازار فلزات اساسی نشان می‌دهد؛

«تاتا استیل» برنده افزایش قیمت فولاد در اتحادیه اروپا

پس از آغاز جنگ روسیه و اوکراین، قیمت هر تن فولاد HRC به ۸۵۸ دلار و میله‌های TMT به حدود ۸۴۵ دلار افزایش یافته است. بر اساس یک تحلیل بین‌المللی شرکت فولادی تاتا احتمالاً بزرگترین ذی‌نفع از هرگونه افزایش قیمت فولاد در اتحادیه اروپا خواهد بود.

«تاتا استیل» برنده افزایش قیمت فولاد در اتحادیه اروپا

به گزارش اقتصاد آینده نیوز ، پس از آغاز جنگ روسیه و اوکراین، قیمت هر تن فولاد HRC به ۸۵۸ دلار افزایش یافت. همچنین هر تن میله‌های TMT به حدود ۸۴۵ دلار رسید.

پس از حمله روسیه به اوکراین، اختلال در عرضه کالاهایی مثل گندم، سویا، کود و فلزاتی مانند مس، فولاد و آلومینیوم قیمت آن‌ها را تحت تاثیر قرار داده و نگرانی در مورد بهبود اقتصادی را افزایش داد.

خبرگزاری PTI هند در گزارشی اعلام کرد تولیدکنندگان فولاد هندی قیمت کلاف‌های نورد گرم یا به اختصار HRC و میله‌های TMT را تا ۶۵ دلار در هر تن افزایش داده‌اند زیرا زنجیره تامین در بحبوحه درگیری‌های روسیه و اوکراین تحت تاثیر قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش قیمت کالاهای یاد شده فوق در چند روز گذشته افزایش یافته و انتظار می‌رود در هفته‌های آینده با تشدید بحران بین دو کشور، این قیمت‌ها باز هم افزایش یابد.

اکنون در بازار قیمت هر تن کلاف نورد گرم به ۸۵۸ دلار و هر تن میله TMT به ۸۴۵ دلار رسیده است.

تحلیلگران شرکت Motilal Oswal معتقدند تحریم‌های روسیه بر قیمت آلومینیوم، نیکل، فولاد و زغال‌سنگ حرارتی تأثیر خواهد گذاشت.

هند صادرکننده آلومینیوم خالص بوده و این کارگزاری معتقد است که شرکت‌هایی مانند هندالکو، شرکت ملی آلومینیوم (نالکو) و ودانتا از افزایش قیمت آلومینیوم بهره‌مند خواهند شد. در حالی که زغال‌سنگ هند بزرگ‌ترین ذینفع از افزایش مجدد تقاضای زغال سنگ خواهد بود و شرکت فولادی تاتا نیز احتمالاً بزرگترین ذی‌نفع از هرگونه افزایش قیمت فولاد در اتحادیه اروپا خواهد بود.

موتیلال اسوال معتقد است تحریم‌های روسیه منجر به اختلال در زنجیره تامین برای چندین کالا می‌شود و ممکن است چندین ماه طول بکشد تا کل زنجیره تامین دوباره برقرار شود. تا زمانی که این امر محقق نشود، احتمالاً قیمت ماموریت‌های جهانی بالا خواهند ماند.