کد خبر: 336139
۰
PNAZAR
نسخه چاپی
معاونت بهره برداری فولاد هرمزگان اعلام کرد:

کسب رکورد تولید اسلب در فولاد هرمزگان

معاونت بهره‌برداری فولاد هرمزگان گفت: امسال علی‌رغم کاهش مصارف برق و قطعی گاز، توانستیم ۳ رکورد ماهیانه در تولید اسلب در فولاد هرمزگان ثبت کنیم.

کسب رکورد تولید اسلب در فولاد هرمزگان

به گزارش اقتصاد آینده نیوز ، سید اصغر مدنی در مراسم افتتاحیه دومین کنفرانس بین‌المللی فولاد سازی و ریخته گری مداوم با اشاره به اجرا شدن گریدهای ویژه در فولاد هرمزگان گفت: امسال علی‌رغم کاهش مصارف برق و قطعی گاز، توانستیم ۳ رکورد ماهیانه در تولید اسلب در فولاد هرمزگان ثبت کنیم.

معاونت بهره‌برداری فولاد هرمزگان افزود: همچنین توانستیم ۴ گرید متفاوت در حوزه فولادهای مقاوم به خوردگی اتمسفر، فولادهای ساختمانی استحکام بالا، فولادهای ساختماتی استحکام بالا و قالب‌های پرس پلاستیک را تولید کنیم.

وی در ادامه گفت: روند افزایش قیمت شاخص انرژی ما را به سمت کاهش مصرف انرژی سوق می‌دهد. مصرف نسوز شرکت فولاد هرمزگان در کشور شاخص است و رکوردهای خوبی در کاهش مصرف نسوز کسب کرده ایم.

مدنی همچنین تصریح کرد: از سال ۹۹ تا ۱۴۰۰ روند بومی‌سازی این شرکت رشد چشمگیری داشته است. توجه کرده‌ایم که این بومی سازی هم توجیه اقتصادی داشته باشد و همچنین باعث ایجاد اشتغال در کشور شود.

معاونت بهره برداری فولاد هرمزگان ادامه داد: توانسته‌ایم پودرهای ریخته گری، گریدهای کم‌کربن،‌ گریدهای متوسط کربن و... بومی سازی کنیم. همچنین ارتقای سیستم سطح دو ریخته‌گری فولاد را اجرایی و هوشمندسازی فرایندهای فولادسازی نیز عملیاتی کنیم.

وی در پایان گفت: تا پایان بهمن ماه در اسلب ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تن تولید داشتیم و ۲۶۰ هزار تن به دلیل قطعی برق از دست دادیم که انشااله تا پایان سال به یک رکورد خوب در احیای مستقیم نیز خواهیم رسید.