کد خبر: 336810
۰
PNAZAR
نسخه چاپی
رئیس توزیع برق فولاد مبارکه خبر داد؛

بومی‌سازی کلیدهای ۶۳ کیلوولت پست‌های اصلی شرکت فولاد مبارکه

احسان مهدوی منش رئیس توزیع برق فولاد مبارکه از تعویض کلیدهای ۶۳ کیلوولت قدیمی پست‌های اصلی فولاد مبارکه با کلیدهای بومی‌سازی‌شده ساخت داخل خبر داد.

بومی‌سازی کلیدهای ۶۳ کیلوولت پست‌های اصلی شرکت فولاد مبارکه

به گزارش اقتصاد آینده نیوز ؛ رئیس توزیع برق فولاد مبارکه افزود: مکانیسم عملکرد کلیدهای قدرت ۶۳ کیلوولت قدیمی استفاده‌شده در پست‌های فولاد مبارکه از نوع هوای فشرده بوده که به علت تمام شدن عمر مفید کلیدها و تکنولوژی قدیمی دارای مشکلاتی از قبیل نیاز به تعمیر و نگهداری زیاد و نشتی هوای فشرده بود؛ ضمن اینکه با توجه به وضعیت تحریم‌ها و از رده تولید خارج شدن آن‌ها تأمین قطعات یدکی این کلیدها بسیار دشوار و پرهزینه بود؛ ازاین‌رو تعویض تعدادی از این کلیدهای قدیمی با کلیدهای بومی‌سازی‌شده ساخت ایران که تکنولوژی پیشرفته‌تر، عملکرد بهتر و قابلیت اطمینان بیشتری نسبت به کلیدهای قدیمی داشتند با در نظر گرفتن اولویت با موفقیت انجام شد.

محمدجعفر توکلی گارماسه، سرپرست تعمیرات توزیع برق نیز در این خصوص یادآور شد: کلیدهای قدرت جدید دارای مکانیسم عملکرد شارژ فنر بوده و نسبت به کلیدهای قدیمی، نیاز به تعمیر و نگهداری کمتری دارند و همچنین مشکلات نشتی که باعث توقفات ناخواسته به واحدها تولیدی و افزایش زمان تعمیرات این کلیدها می‌شد برطرف شده است. ضمن اینکه قدرت جریان اتصال کوتاه در کلیدهای جدید در مقایسه با کلیدهای قدیمی بیشتر است که این تأثیر بسزایی در پایداری و افزایش قابلیت اطمینان برق فولاد مبارکه با توجه به افزایش سطح جریان اتصال کوتاه در سطح ۶۳ کیلوولت دارد.

وی تصریح کرد: تعداد ۷ عدد کلید قدرت در پست نورد گرم، ۶ عدد در پست احیا مستقیم، ۲ عدد در پست تصفیه‌خانه صفائیه و یک عدد در پست SVC قدیم با کلیدهای قدرت جدید تعویض شدند.

سرپرست تعمیرات توزیع برق خاطرنشان کرد: کلیه مراحل نصب، تست و بهره‌برداری از کلیدهای تعویض شده توسط متخصصین داخلی و با نظارت مهندسین فولاد مبارکه در ناحیه انرژی و سیالات و تعمیرات مرکزی با موفقیت به انجام رسید.

وی در پایان از مدیریت انرژی و سیالات و تعمیرات مرکزی و دفتر فنی تعمیرات انرژی و سیالات و قسمت اجرای پروژه‌های تعمیرات مرکزی و پرسنل واحد توزیع برق که درا جرای این پروژه همکاری نمودند، تشکر و قدردانی کرد.