نمایشگاه «روزگارنامه»، یادبود روزگار سپری شده مطبوعات آذربایجان

نمایشگاه «روزگارنامه»، یادبود روزگار سپری شده مطبوعات آذربایجان

 مسئول برگزاری «نمایشگاه مطبوعات در آینه تاریخ؛ روزگارنامه»، از گشایش این نمایشگاه در محل موزه مطبوعات آذربایجان خبر داد.

 فرینوش اکبرزاده به اشاره به برگزاری این نمایشگاه در محل موزه مطبوعات آذربایجان خاطر نشان کرد: این نمایشگاه با حضور فعالان رسانه، مجموعه داران، پیشکسوتان روزنامه نگاران و مدیران فرهنگی و پست برپا شده است که در آن منظری از جایگاه ارتباطای را در انتقال نشریات به اقصی نقاط ایران و جهان از رهگذار مطبوعات و پست نمایان می سازد.

وی افزود: رابطه روزنامه نگاری و مطبوعات و پست، دو فصل کمتر بررسی شده از تاریخ ارتباطات و در مسیر فعالتیهای روشنگری این سرزمین بوده است که از دوران ناصری بدینسو به ویژه در بازه انقلاب مشروطه با انتشار نشریات و ارسال آن به اقصی نقاط کشور و جهان توانسته جایگاهی مهم را در اطلاع رسانی رویدادهای روز داشته باشند.

اکبرزاده اضافه کرد: نهضت مشروطه توانسته به مدد حضور مطبوعات و ارسال آن یکی از قدرتمندترین واسطه های خود را برای انتقال پیام و دغدغه ها و نیز مجاهدتهای مردم سامان دهد و شاهد اثربخشی آن در روند تحولات فرهنگی و تاریخی کشور بودیم.

مسئول پیگیری امور اجرایی و تجهیز موزه مطبوعات آذربایجان ادامه داد: جایگاه نشریات در امر روشنگری بر کسی پوشیده نیست اما آنچه کمتر مورد بررسی و توجه قرار گرفته است، توجه به جایگاه ارسال و مراسلات پستی در این میان است که زمینه را برای بهره مندی افراد بیشتری در اقصی نقاط کشور و حتی خارج از کشور در ادوار قدیم فراهم آورده بود.

این پژوهشگر حوزه رسانه، با قدردانی از همکاری صمیمانه عوامل موزه ملی ارتباطات ایران، اداره کل کتابخانه های عمومی استان آذربایجان شرقی، اداره کل میراث فرهنگی ضنایع دستی و گردشگری استان، شرکت ملی پست، خانه موزه پست آذربایجان شرقی و پژوهشگاه میراث فرهنگی و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز، خاطر نشان کرد: لازم است مراتب امتنان و قدردانی خودم را از تمام افراد و بزرگوارانی که با حمایت از یک ایده دانشگاهی و پژوهشی، زمینه را برای اجرایی شدن آن فراهم کردند اعلام نمایم و امیدوارم این روند به مدد همراهی علاقه مندان همچنان مستمر و پربار بماند.

گفتنی است فرینوش اکبرزاده، روزنامه‌نگار و فعال رسانه ای استان، عضو هیات مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران آذربایجان شرقی، مدرس دانشگاه و دانشجوی دکترای علوم ارتباطات اجتماعی و مسئول پیگیری امور اجرایی و تجهیز موزه مطبوعات آذربایجان، برای تجلی تاریخ اثرگذار و جریان ساز مطبوعات در این منطقه فعالیت نموده است.

وی پیش از این توفیقات مختلف رسانه ای از جمله عنوان نخست دوازدهمین جشنواره ملی مطبوعات، جوان نمونه استان در حوزه رسانه، گزارش نویس برتر شمالغرب، بانوی فرهیخته حوزه رسانه استان، نفر اول گزارش نویسی دفاع مقدس در نخستین جشنواره ایثار و رسانه، پدیده جوان روزنامه نگاری شمالغرب و ... را کسب و سپس به انجام فعالیت‌های پژوهشی تاریخی رسانه‌ای همت نموده است.

برگزاری نمایشگاه "مطبوعات در آینه تاریخ، روزگارنامه" به روایت این روزنامه نگار تبریزی اجرایی شده و در گام‌ نخست، سال گذشته شاهد نمایشگاهی در محل موزه ملی ارتباطات تهران بود.

این نمایشگاه تا 4 خرداد ماه در محل موزه مطبوعات آذربایجان واقع در پیاده راه تربیت، کوچه کرباسی برپا خواهد بود.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید