کد خبر: 347098
۰
۰
نسخه چاپی

رعایت حجاب در ادارات کرج مورد پایش میدانی قرار می‌گیرد

به گزارش اقتصادآینده نیوز، غفور قاسم‌پور یکشنبه در اولین جلسه قرارگاه عفاف و حجاب شهرستان کرج که در سالن غدیر فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: بدستور استاندار محترم تشکیل قرارگاه‌ها در سطح شهرستان‌ها به منظور رفع چالش‌ها و آسیب‌ها در دستور کار قرار گرفته و مرکزیت استان نیز بنا بر تکالیف ذاتی دستگاهی اجرای این ابلاغیه را در دستور اجرا قرار داده است.

وی افزود: شهرستان کرج به موازات تراکم جمعیتی بالا با مسائل اجتماعی متعددی نیز مواجه است که این قرارگاه‌ها مرجعی برای اتخاذ تصمیمات راهبردی و اجرایی برای بهبود وضعیت اجتماعی است.

فرماندار کرج از تشکیل جلسات قرارگاه عفاف و حجاب شهرستان کرج به صورت هر سه هفته یک‌بار خبر داد و با تاکید بر اینکه برنامه‌های قرارگاه با کار اجرایی پیش خواهد رفت، افزود: به موازات تشکیل این قرارگاه، هیأت اندیشه ورز شهرستان نیز جهت تبادل افکار و ایده‌های صاحبنظران در حوزه پوشش و لباس و اجرای برنامه‌های راهبردی شکل می‌گیرد.

وی با اشاره به برگزاری اولین نمایشگاه پوشش ایرانی – اسلامی شهر کرج که بهمن ماه سال گذشته به همت قرارگاه امور بانوان و خانواده فرمانداری برگزار شد، گفت: برگزاری نمایشگاه‌های فصلی پوشش ایرانی – اسلامی مصوبه این قرارگاه است که مورد استقبال بانوان هم قرار گرفت در ابعاد وسیع‌تر و به صورت ویژه و پر رنگ تر این برنامه فرهنگی اجتماعی در شهرستان کرج برگزار می‌شود.

قاسم‌پور افزود: ۲۱ تیرماه جاری همزمان با روز عفاف و حجاب در شهرستان کرج دومین نمایشگاه پوشش ایرانی – اسلامی شهر کرج برگزار می‌شود به موازات آن پیگیر پیش بینی مکانی ثابت برای عرضه مناسب و عمومی تولیدات تولیدکنندگان این عرصه در شهر کرج هستیم.

وی مسئولان و رؤسای ادارات نیز را موظف ساخت تا با جدیت مصوبات قرارگاه عفاف و حجاب شهرستان کرج را اجرایی نمایند و افزود: دستور العمل ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان به کلیه ادارات شهرستانی ابلاغ می‌شود و گزارش اقدامات اجرایی نیز می‌بایست هفتگی به دبیرخانه این قرارگاه در فرمانداری کرج ارسال شود.

قاسم پور همچنین از تشکیل کمیته رصد و پایش عفاف و حجاب در ادارات کرج خبر داد و گفت: وضعیت ادارات، بانک‌ها، بیمارستانها در سطح شهرستان کرج به صورت محسوس و غیر محسوس رصد می‌شود و حراست‌ها و بسیج ادارات نیز اجرای عفاف و حجاب را با جدیت تداوم بخشند.

رئیس قرارگاه عفاف و حجاب شهرستان کرج در ادامه با بیان اینکه آثار اجرای طرح‌های حوزه عفاف و حجاب می‌بایست در جامعه از جمله مجتمع‌های تجاری، پاساژها، پارک‌ها و بوستان‌ها و خیابان‌ها و معابر شهری مشهود باشد، گفت: نظارت بر فعالیت صنوف به صورت جدی در دستور کار قرارگاه قرار دارد و در کنار آن طرح و برنامه‌های اجرایی داریم که در سه بازه زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در شهرستان انجام می‌شود.

معاون استاندار البرز تاکید کرد: به دنبال برخوردارهای قهری نیستیم و با تولید محتوا و اقناع جامعه نسبت به مزایای رعایت دو مؤلفه عفاف و حجاب، نسبت به ایجاد زیرساخت‌ها و برنامه‌های اجرایی در قرارگاه عفاف و حجاب شهرستان کرج حرکت خواهیم کرد.

وی افزود: اعضای متولی در اجرای برنامه‌های عفاف و حجاب شهرستان کرج باید از توان و قدرت اجرایی دستورالعمل‌های قرارگاه برخوردار باشند.
در این جلسه نماینده دادستانی، رئیس دبیرخانه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان البرز، رؤسای ادارات و بانوان نماینده از دستگاه‌های شهرستانی به بیان دیدگاه‌ها و طرح‌ها و برنامه‌های اجرایی در این حوزه پرداختند.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید