کد خبر: 348749
۰
۰
نسخه چاپی

صرفه‌جویی روزانه بیش از ۱۲۶ هزار لیتر آب در پالایشگاه گاز ایلام

به گزارش اقتصادآینده نیوز به نقل از شرکت ملی گاز ایران، روح‌الله نوریان با بیان اینکه آزمون خطوط آب زیرزمینی آتش‌نشانی این واحد صنعتی با استفاده از گاز هلیوم سبب کاهش بیش از ۱۰۰ هزار لیتر آب در روز شده است، افزود: همچنین استفاده از آنتی اسکالانت در احیای بسترهای رزینی در واحدهای تصفیه آب سبب صرفه‌جویی روزانه بیش از ۲۶ هزار لیتر آب شده است.

وی ادامه داد: برای بازچرخانی آب این پالایشگاه اقدام‌های مؤثری در حال اجراست که در آینده نزدیک با نصب تجهیزات، روزانه حدود ۳۰۰ هزار لیتر آب خروجی واحد تصفیه پساب به چرخه مصرف این مجموعه باز می‌شود.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام با بیان اینکه محدودیت منابع آب و افزایش تقاضا سبب شده امروزه بسیاری از نقاط جهان از جمله کشورمان با مشکل تنش یا بحران آبی روبه‌رو شوند، اظهار کرد: یکی از اقدام‌هایی که می‌تواند آثار مشکلات ناشی از کم آبی را کاهش دهد، فرهنگ‌سازی برای نجات آب و اصلاح الگوی مصرف آن بوده که این موضوع میان کارکنان این مجموعه نهادینه شده است.

نوریان یادآور شد: پایش مستمر آب، رفع مشکل پمپ کاندنس برگشتی، بررسی مه‌پاش‌های فن‌های خنک‌کننده، کاهش تعداد دیگ‌های بخار در مدار بهره‌برداری و کنترل مستمر خطوط لوله از لحاظ شکستگی و خوردگی از مهم‌ترین اقدام‌های انجام‌شده همسو با این موضوع بوده است.

منبع:شانا

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید