کد خبر: 348817
۰
۰
نسخه چاپی

کاهش 18 درصدی قیمت محصول برقی جنرال موتورز

خودروساز آمریکایی جنرال موتورز بعد از 6 ماه توقف تولید شورولت بولت به دلیل فراخوان سراسری رفع اشکال باتری و جلوگیری از آتش سوزی، فروش این محصول را با کاهش شدید قیمت از سر گرفته است.

قیمت پایه این خودرو 32,495 دلار بود که اکنون به 26,595 دلار رسیده اما مردم خودرو را با آپشن ها و امکانات کامل می خواهند از این رو قیمت یک شورولت بولت عادی از 35,695 دلار به 28,195 دلار [حدود 850 میلیون تومان که البته این قیمت کارخانه است و با توجه به هزینه های حمل و نقل، بیمه، شماره گذاری و غیره و محاسبه تعرفه واردات در کشورهای مختلف قیمت آن متفاوت خواهد بود].

جنرال موتورز در یک بیانیه خبری گفت: «این تغییر [قیمت] انعکاس این تمایل است که می خواهیم با اطمینان بالا در بازار رقابتی محصول برقی بولت حضور موفق داشته باشد.» جی ام می افزاید: «حفظ قدرت خرید و مقرون به صرفه بودن این خودروها همواره اولویت اصلی جنرال موتورز بوده است.»

این خودروساز آمریکایی می گوید برنامه ریزی کرده است که برای امسال بیش از هر سال دیگری خودروهای برقی و برقی شاسی بلند تولید کند. بولت جی ام از سال 2016 وارد بازار خودروی این کشور شد. در سال 2021 میزان فروش خودروی برقی شورولت بولت جنرال موتورز به 24,828 دستگاه رسید.

محصول بولت جی ام، در سال گذشته با معضل آتش سوزی به دلیل نقص فنی باتری مواجه بود و مجبور شد در ماه اوت فراخوانی برای رفع عیب محصولات فروخته شده بولت به اجرا درآورد. این فراخوان 140 هزار دستگاه بولت را شامل می شد. در این رفع نقص، ماجول های باتری نیاز به تعویض داشت و تنها با روزآمدی نرم افزاری ممکن نبود.

اداره ایمنی ترافیک بزرگراه ملی معروف به NHTSA‌ بعد از دریافت 24 مورد گزارش آتش سوزی باتری بولت جی ام و انجام تحقیقات لازم، اجرای فراخوان را به جنرال موتورز توصیه کرد. این فراخوان باعث شد که در سه ماهه اول سال 2022 فقط 358 دستگاه بولت به فروش برسد در حالی که در مدت مشابه سال گذشته 9,025 دستگاه فروخته بود.

لابی جنرال موتورز در کنگره آمریکا به دنبال تمدید معافیت مالیات 7500 دلاری برای خرید خودروهای برقی بولت و هامر جی ام است. اما معافیتی که دولت در نظر گرفته بود سقف 200 هزار دستگاهی داشت که هم تسلا و هم جنرال موتورز این سقف را رد کرده اند و هیچکدام واجد شرایط دریافت این معافیت مالیاتی نیستند.

منبع: رویترز

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید