کد خبر: 349457
۰
۰
نسخه چاپی

استفاده از ظرفیت بنادر بزرگترین پشتوانه اقتصادی است

محمدرضا اله‌یار روز دوشبه در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان، بندرانزلی را جزو قدیمی ترین بنادر کشور در اقتصاد و تجارت نقش آفرینی توصیف کرد و افزود: یکی از مهم ترین اهداف دولت سیزدهم فعال سازی اقتصاد دریاپایه است و در این مسیر گام های مهمی برداشته است.

وی با اشاره به سه بندر تجاری در گیلان گفت: باید از این ظرفیت بسیار عظیم تجارت دریایی گیلان بهره برد و این مهم جز با تلاش و برنامه ریزی میسر نخواهد بود.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی به ویژگی سواحل گیلان برای تجارت دریایی و دریانوردی اشاره کرد و ادامه داد: سواحل گیلان نسبت به مازندران از تخریب کمتری برخوردار است که نیاز است بهره وری بیشتری از آن بشود و نیازمند برنامه زیری مناسبی است.

اله یار توسعه ناوگان دریایی را نیز یک ضرورت عنوان کرد و اظهار داشت: استفاده از کشتی های رورو در خزر که می تواند اقتصاد دریا محور را توسعه ببخشد امروز ببرا یرشد تجارت دریایی استان لازم است. 

استفاده از ظرفیت بنادر بزرگترین پشتوانه اقتصادی است

باید بیشترین سهم و استفاده را از تحولات منطقه بُرد

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان نیز در این مراسم کار جهادی را لازمه بهره وری از ظرفیت تجاری استان عنوان کردو گفت: باید کار جهادی بکنیم و خصوصا در این برهه از زمان پشت میز نشینی و جابجایی نامه ها هیچ کمکی به اقتصاد کشور و استان نمی کند. 

حسن یونسی خمسی تحول را در گروه استفاده حداکثری از نیروی انسانی دانست و افزود: تحولات منطقه هم می تواند در ارتقای تجارت دریایی کمک بزرگی به ماکند و باید با حرکت جهادی بندر را به جایگاه اصلی آن برگردانیم

وی ارتقای ایمنی دریایی و بندری را اولویت کاری خود عنوان کردو افزود: برنامه ویژه ای برای ارتقای ایمنی دریایی و بندری داریم.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید