کد خبر: 349526
۰
۰
نسخه چاپی

ملوان ۹۰ دقیقه تا قهرمانی لیگ یک

به گزارش ایرنا، در آخرین هفته رقابتهای لیگ دسته یک کشور ملوان بندرانزلی در یک دیدار خانگی مقابل تیم ویستاتوربین قرار می‌گیرد و تیم فوتبال شهرداری بندرآستارا دیگر نماینده گیلان نیز باید در یک دیدار خارج از خانه رو در روی پارس جنوبی جم قرار گیرد.

ملوانان که ۲ هفته پیش صعود خود را به لیگ برتر مسجل کردند، با پیروزی در هفته پایانی این رقابتها نیز می توانند قهرمان شوند تا جشن صعود به لیگ برتر را با کسب مقام قهرمانی بر پا کنند و جشن باشکوهی را در ورزشگاه زنده یاد سیروس قایقران به همراه طرفداران خود داشته باشند.

این نماینده فوتبال گیلان که در فصل جاری بازیهای قابل قبولی را از خود به نمایش گذاشته ، به همراه تیم مس کرمان جواز صعود به لیگ برتر را کسب کرده و هم اینک با یک امتیاز اختلاف نسبت به این تیم ، در صدر جدول قرار دارد و با پیروزی برابر ویستاتوربین، قهرمانی فصل جاری لیگ دسته اول نیز، به نام ملوان ثبت خواهد شد.

البته این در حالی است که تیم مس کرمان در بازی پایانی خود در خرم آباد برابر خیبر به پیروزی برسد وگرنه اگر این تیم برابر خیبر متحمل شکست شود، ملوان حتی در صورت شکست برابر ویستاتوربین نیز قهرهان خواهد شد اما به طور حتم، طرفداران پرشور و پرشمار این تیم، از سپیدپوشان بندرانزلی فقط پیروزی می‌خواهند.

صعود به لیگ برتر حق ملوان بود

کارشناس فوتبال گیلان در خصوص هفته پایانی رقابتهای لیگ دسته اول کشور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: صعود به لیگ برتر حق تیم ملوان بندرانزلی بود و هم اینک نیز این تیم مترصد کسب مقام قهرمانی این مسابقات است.

سیدامیر فرحسینی افزود: هر تیمی که به لیگ بالاتر صعود می‌کند، بازی پایانی برای آن نیز مهم است چون می‌خواهد با پیروزی، رقابتها را به اتمام رسانده و با توجه به اینکه ملوان باید در یک بازی خانگی به میدان برود،  بی‌شک طرفداران این تیم از ملوان فقط پیروزی می‌خواهند.

مدیر و مربی اسبق تیمهای پایه سپیدرود رشت در ادامه گفت: در دیدار تیمهای ملوان و ویستاتوربین نیز اگر اتفاق خاصی رخ ندهد و روی بد فوتبال همانند بازی با استقلال ملاثانی به سراغ ملوانان نیاید، این تیم می‌تواند به راحتی برابر حریفش به پیروزی برسد به خصوص اینکه به طور حتم عده کثیری از طرفداران این تیم در ورزشگاه حضور خواهند یافت.

وی خاطرنشان کرد: به هر حال انتظار می‌رود که کادرفنی ملوان با تمام قوا و با استفاده از همه مهره های تاثیرگذارش در دیدار برابر ویستاتوربین حضور یابد و با یک ترکیب تهاجمی به میدان برود تا با برتری در این دیدار، آخرین بازی لیگ را با پیروزی به اتام برسد.

مسئول مدارس هیات فوتبال استان گیلان ادامه داد: البته صعود ملوان به لیگ برتر و همچنین در آستانه کسب قهرمانی این تیم در لیگ دسته اول، حاصل تلاش ۲ ساله مسئولان، کادرفنی و بازیکنان است که با یک سرمایه‌گذاری مناسب ، توانستند به لیگ برتر صعود کنند.

این کارشناسی فوتبال اضافه کرد: با توجه به اینکه ملوان یک تیم خوب در زمین داشت، تیم بیرون زمین که متشکل از مدیران و اسپانسر است نیز بسیار قدرتمند بودند و زحمات زیادی کشیدند به خصوص مدیریت خوب پژمان نوری که یک فرد فوتبالی است و در همین تیم ملوان رشد کرده ، با مدیریت خوب خود توانست وضعیت این تیم قدیمی و پرطرفدار را سر و سامان بدهد.

ملوان ۹۰ دقیقه تا قهرمانی لیگ یک

تیم فوتبال ملوان بندرانزلی تا پایان هفته سی و سوم رقابتهای فوتبال لیگ دسته اول کشور با کسب ۶۸ امتیاز در صدر جدول قرار دارد و ویستاتوربین تهران نیز با کسب ۳۷ امتیاز در رتبه شانزدهم جدول قرار گرفته است.

شهرداری آستارا بدون استرس در جم

اما تیم فوتبال شهرداری بندرآستارا دیگر نماینده استان گیلان در هفته پایانی مسابقات لیگ دسته اول کشور باید در یک بازی خارج از خانه در جم رو در روی تیم پارس جنوبی قرار گیرد که این تیم برای کسب امتیاز در این دیدار کار سختی را پیش رو  خواهد داشت.

فرحسینی به بازی تیم شهرداری آستارا نیز اشاره و بیان کرد: شهرداری آستارا استرسی برای این دیدار ندارد و می‌تواند با خیالی آسوده مقابل تیم خوب پارس جنوبی جم قرار گیرد که البته کسب یک نتیجه مساوی نیز می‌تواند برای نماینده گیلان رضایت بخش باشد.

وی افزود: شهرداری آستارا هم اینک در میانه‌های جدول قرار دارد و همین نیز پیش بینی می شد و می توان گفت که این نماینده گیلان با حفظ سهیمه خود در لیگ دسته اول، توانست کار با ارزشی را انجام دهد و امید است که این تیم در گام آخر نیز، با کسب امتیاز به شهر خود باز گردد.

این کارشناس فوتبال اضافه کرد: به هرحال نباید انتظار بیشتری از جایگاه فنی تیم شهرداری آستارا با توجه به تغییرات مدیرتی و کادرفنی داشته باشیم اما به طور حتم مدیران این باشگاه باید همانند ملوان سرمایه‌گذاری مناسبی را انجام دهند تا این تیم فصل آینده با قدرت بیشتری در لیگ دسته اول حضور یابد.

وی اظهار کرد: پایان رافت سرمربی شهرداری آستارا نیز بین طرفداران این تیم محبوب است و از سوی دیگر با وجود اینکه این سرمربی از همین باشگاه رشد کرده و از شرایط تیم به طور کامل آشنایی دارد، باید حفظ شود و با جذب بازیکنان تاثیرگذار، فصل آینده با قدرت بیشتری در رقابتها حضور یابد.

وی در خاتمه گفت: البته رافت باید کادرفنی خود را نیز تقویت کند چون این تیم نیازمند این امر است که مربیان خوبی در کنار سرمربی قرار گیرند که در مواقع لزوم ، بتوانند به سرمربی مشورت داده و به وی کمک کنند تا در بازی‌های مختلف و حساس، توان فنی تیم خود را بالا ببرند.

تا پایان هفته سی و سوم رقابتهای فوتبال لیگ دسته اول کشور، تیم پارس جنوبی جم با کسب ۴۹ امتیاز در رتبه پنجم جدول قرار دارد و تیم شهرداری بندرآستارا نیز با کسب ۴۲ امتیاز در مکان دهم قرار گرفته است.

 با توجه به شرایط موجود، تیم ملوان برای کسب پیروزی در هفته پایانی به مصاف حریف خود خواهد رفت تا با کسب سه امتیاز، قهرمان لیگ دسته اول شود و شهرداری آستارا نیز برای ارتقای جایگاه خود و بدون استرس در جستجوی کسب امتیاز در دیدار خارج از خانه مقابل پارس جنوبی جم است.

در رقابتهای فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور جام آزادگان ، ۱۸ تیم در یک گروه به صورت دوره‌ای و رفت و برگشت با هم به رقابت می‌پردارند که تیمهای ملوان و شهرداری بندرآستارا نمایندگان گیلان در این لیگ هستند که صعود تیمهای ملوان و مس کرمان به مسابقات لیگ برتر مسجل شد.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید