کد خبر: 349751
۰
۰
نسخه چاپی

استقلال جوینت ونچر سونی و هوندا در ساخت خودروی برقی

دو شرکت می خواهند جوینت ونچر [سرمایه گذاری مشترک] آنها از فعالیت های کنونی آنها مستقل باشد و یک کسب و کار جدید خلق کنند. کنیچیرو یوشیدا مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره سونی در مصاحبه با نیکی Nikkei گفت: «نظر هر دو شرکت این است که جوینت ونچر در حال شکل گیری مستقل باشد،‌ و در بلندمدت زیر نظر سونی و هوندا هم نباشد.»

یوشیدا جزئیات بیشتری در این مورد نگفت اما به این موضوع به صراحت اشاره کرد که «این احتمال وجود دارد» دو کمپانی سهم خود را در جوینت ونچر به فروش برسانند یا عرضه اولیه داشته باشند. وی این وعده را داد که: «امیدوارم در آینده نزدیک زمانی که فرصت آن پیش آمد بیشتر در مورد آن صحبت کنیم.»

در ماه مارس دو کمپان اعلام کردند که قصد شکل دادن به یک جوینت ونچر را دارند.  سونی در اطلاع رسانی خود گفت هدفش «پر کردن دنیا از احساس از طریق قدرت خلق و نوآوری» با کمک بالا بردن فناوری ها در داخل کابین خودرو و با به کارگیری سامانه های سرگرم کننده جذاب روی داشبورد است. همچنین در این بیانیه خبری گفته شده است که سونی می خواهد سامانه حمل و نقل نوینی خلق کند که «تمرکز اصلی آن ایمنی، سرگرمی و وفق پذیری» است.

سال گذشته، هوندا برنامه ای را معرفی کرد که در آن خبر از تغییر خطوط تولید خودروهای بنزینی به خودروهای برقی و پیل سوختی تا سال 2040 داده است. بخشی از این برنامه سرمایه گذاری 40 میلیارددلاری و آغاز تولید 30خودروهای برقی جدید تا سال 2030 است. اما در این برنامه به وضوح جایگاه همکاری مشترک با سونی مشخص نشده است. همین حالا هم هوندا از رقبای دیگر عقب است. تنها خودروی برقی هوندا که در بازارهای خاص اروپا به فروش رسیده هوندای ایی Honda E است.

سونی این را می داند که درعرصه فناوری های الکترونیک، کامپیوتر و اینترنت کمپانی های رقیب از جمله اَپل وارد عرصه رقابت خواهند شد و خودروهای برقی آینده بیش از گذشته به شبکه های اینترنتی و کامپیوتر و به یکدیگر متصل خواهند بود. سونی می گوید می خواهد سهمی از حمل و نقل نوین داشته باشد و سامانه های مورد نیاز آن را تأمین کند.

منبع: اِنگجت  

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید