کد خبر: 350229
۰
۰
نسخه چاپی

بررسی افزایش حقوق بازنشستگان با حضور عبدالملکی/گزارش حادثه قطار و متروپل ارائه می‌شود

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی هفته جاری در روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه تشکیل جلسه خواهند داد.

دستور کار کمیسیون‌های تخصصی مجلس به شرح زیر است:

کمیسیون اجتماعی: حضور وزیر کار برای پیگیری افزایش حقوق بازنشستگان

کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در این هفته با دعوت از وزیر  تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و کانون بارنشستگان سازمان تامین اجتماعی در  افزایش حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی را بررسی خواهد کرد.

همچنین ادامه بررسی طرح مدیریت تعارض منافع، جلسه کمیته ویژه نظارت و بازرسی عملکرد سازمان تامین اجتماعی و شرکت‌های تابعه، بازدید کمیته ویژه بازرسی و نظارت بر اجرای قوانین از هلدینگ صبا انرژی وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری و برگزاری انتخابات هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی در دستور کار این هفته این کمیسیون است.

انتخاب دو نفر از اعضای کمیسیون جهت معرفی به صحن مجلس برای عضویت یک نفر در شورای راهبری فناوریها و تولیدات دانش بنیان موضوع بند (الف) ماده (۸ ) قانون جهش تولید دانش بنیان، انتخاب ۶ نفر از اعضای کمیسیون جهت عضویت در کمیسیون مشترک طرح تأسیس شبکه ملی توسعه فناوری های حوزه انرژی، آب و محیط زیست و انتخاب پنج نفر از اعضای کمیسیون جهت عضویت در کمیسیون مشترک طرح جامع توسعه فناوری های مکان محور (ژئوماتیک) در کشور هم در دستور کار این هفته این کمیسیون است.

گزارش بازرس کل امور آموزشی و پژوهشی سازمان بازرسی کل کشور در خصوص مسائل و مشکلات حوزه آموزش، بازدید از مجتمع آموزشی فناوری خودرو ۹ دی و نشست مشترک با رئیس و معاونان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، گزارش رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص برنامه ها و اقدامات انجام شده آن سازمان، بررسی طرح اصلاح موادی از قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون های سراسری و بررسی طرح استفساریه ماده (۱۱) قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون های سراسری نیز برای دستور جلسه این هفته کمیسیون پیش بینی شده شده است.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی: بررسی قانون نظام وظیفه در کمیسیون امنیت ملی

ادامه بررسی لایحه بکارگیری سلاح توسط مأمورین نیروهای مسلح در موارد ضروری و قانون نظام وظیفه این هفته در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بررسی می‌شود.

نشست مشترک اعضای کمیسیون با معاون فرهنگی، سیاسی و اجتماعی واجا و بررسی طرح تأسیس سازمان حفاظت اطلاعات قوه قضائیه هم در دستور کار این هفته کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس است

کمیسیون صنایع و معادن: وزرای نیرو و صنعت به کمیسیون می‌روند

دعوت از وزیر  نیرو با موضوع بررسی علل قطع برق صنایع کشور، بررسی طرح مدیریت داده‌ها و اطلاعات ملی به شماره ثبت ۲۸۴ اعاده شده از شورای نگهبان و دعوت از وزیر صنعت معدن و تجارت برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان در دستور کار این هفته کمیسیون صنایع و معادن است.

برگزاری اجلاسیه سوم هیات رئیسه کمیسیون و بررسی طرح اصلاح قانون اساسنامه شرکت ملی صنایع پتروشیمی هم برای دستور جلسه این هفته کمیسیون پیش بینی شده است.

کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس: رسیدگی به گزارش "کمیته مباحث اداری و ساختار مجلس"

کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس در این هفته ادامه رسیدگی به گزارش "کمیته مباحث اداری و ساختار مجلس" در مورد دو موضوع ارجاعی کمیسیون و جمع بندی رسیدگی به کلیات طرح الحاق یک تبصره به بند الف ماده ۱۴۹ قانون آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی را در دستور کار دارد.

کمیسیون اصل نود: وزرای راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی به کمیسیون می‌روند

کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در این هفته با حضور مدیران وزارتخانه‌های بهداشت، جهادکشاورزی، کشور، سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان ملی استاندارد در خصوص بررسی موضوع کشت محصولات کشاورزی با فاضلاب جلساتی را برگزارخواهد کرد.

جلسه کمیسیون با حضور وزیر راه و شهرسازی، معاون نظارت مجلس، رئیس کل دیوان محاسبات، رئیس سازمان بازرسی کل کشور و معاون سازمان برنامه و بودجه کشور در خصوص نحوه احداث بزرگراه ورزقان نیز در دستور کار کمیسیون است.

همچنین این کمیسیون با حضور وزیر جهاد کشاورزی، رئیس سازمان امور اراضی، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و رئیس سازمان نقشه برداری کشور در خصوص نحوه اجرای تکلیف بند (ذ) ماده ۳۸ قانون برنامه ششم توسعه جلسه خواهد داشت.

جلسه کمیته اقتصادی کمیسیون با حضور مدیران عامل شرکت های ایدرو و ایمیدرو و نمایندگان سازمان برنامه و بودجه و مرکز پژوهش های مجلس در خصوص پرونده مطروحه و  دیگر جلسات این کمیته با حضور نمایندگان وزارت اطلاعات، سازمان بازرسی و دیوان محاسبات در خصوص صندوق های بازنشستگی را نیز در دستور دارند.

کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات: بررسی ثبت اطلاعات کارکنان دستگاه‌ها در سامانه پاکنا

انتخاب هیات رئیسه کمیسیون برای اجلاسیه سوم، بررسی عملکرد مالی قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و دریافت ها و پرداخت‌ها دوماهه قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و جمع بندی نهائی گزارش کمیسیون درخصوص آخرین وضعیت ثبت اطلاعات کارکنان دستگاه‌ها در سامانه حقوق و دستمزد و سامانه پاکنا در دستور این هفته کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات قرار دارد.

جلسه مشترک با رئیس کل بانک مرکزی جهت بررسی وضعیت درآمدهای ارزی کشور در سال ۱۴۰۰ و پیش بینی آن در سال ۱۴۰۱، بررسی طرح نظامنامه برنامه ریزی و بودجه کشور و

بررسی طرح احداث طرح‌های عمرانی دستگاه‌های اجرائی دولتی از طریق واگذاری و یا مشارکت با اشخاص حقوقی در دستور کار این هفته کمیسیون برنامه و بودجه است.

کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری: بررسی طرح اصلاح قانون رسیدگی به تخلفات در آزمون های سراسری

برگزاری انتخابات اعضای هیات رئیسه کمیسیون، انتخاب یک نفر از اعضای کمیسیون برای عضویت در شورای راهبری فناوریها و تولیدات دانش بنیان، انتخاب ۶ نفر از اعضای کمیسیون جهت عضویت در کمیسیون مشترک طرح تأسیس شبکه ملی توسعه فناوری های حوزه انرژی، آب و محیط زیست و انتخاب پنج نفر از اعضای کمیسیون جهت عضویت در کمیسیون مشترک طرح جامع توسعه فناوری های مکان محور (ژئوماتیک) در کشور در دستور کار این هفته کمیسیون آموزش و تحقیقات قرار دارد.

گزارش بازرس کل امور آموزشی و پژوهشی سازمان بازرسی کل کشور در خصوص مسائل و مشکلات حوزه آموزش، بازدید از مجتمع آموزشی فناوری خودرو ۹ دی و نشست مشترک با رئیس و معاونان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور هم این هفته توسط اعضای کمیسیون مجلس انجام خواهد شد.

گزارش رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص برنامه‌ها و اقدامات انجام شده آن سازمان، بررسی طرح اصلاح موادی از قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون های سراسری هم در دستور کار این هفته کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس قرار دارد.

کمیسیون اقتصادی: بررسی تقاضای تعدادی از نمایندگان برای تحقیق و تفحص از عملکرد دولت قبل

کمیسیون اقتصادی مجلس در این هفته برگزاری انتخابات هیأت رئیسه و بررسی گزارش عملکرد کمیسیون اقتصادی در اجلاسیه دوم دوره یازدهم مجلس و تعیین خط مشی‌ها و برنامه های کمیسیون اقتصادی در اجلاسیه سوم در دستور کار این هفته کمیسیون اقتصادی است.

انتخاب دو نفر از اعضای کمیسیون به عنوان ناظر در شورای راهبری فناوری ها و تولیدات دانش بنیان، نشست کمیسیون اقتصادی با دبیر و تعدادی از حقوق دانان  شورای نگهبان به منظور بررسی مسائل فی مابین کمیسیون و آن شورا در رسیدگی به طرح ها و لوایح و بررسی طرح اصلاح قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران هم برای دستور این هفته کمیسیون اقتصادی پیش بینی شده است.

بررسی تقاضای تعدادی از نمایندگان برای تحقیق و تفحص از نحوه تعیین میزان کارمزد انواع خدمات بانکی، بررسی تقاضای تعدادی از نمایندگان برای تحقیق و تفحص از عملکرد دولت درخصوص نحوه اجرای قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و بررسی تقاضای تعدادی از نمایندگان برای تحقیق و تفحص از بررسی وضعیت اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان در کشور هم در دستور کار این هفته کمیسیون اقتصادی است.

همچنین در نشست مشترک کمیسیون با رئیس و هیأت رئیسه اتاق تعاون ایران قرار است موضوعاتی از جمله مشکلات و مسائل تعاونی های کشور، اصلاح قانون بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران و  نحوه رسیدگی به طرح ها و لوایح و امور نظارتی بررسی شود.

کمیسیون قضائی و حقوقی: بررسی طرح اصلاح قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی کشور

بررسی طرح حمایت از مالکیت صنعتی اعاده شده از شورای نگهبان، بررسی لایحه معاهده معاضدت حقوقی متقابل در امور کیفری میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدرال برزیل و

بررسی لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قزاقستان در زمینه معاضدت حقوقی متقابل در امور مدنی در دستور کار این هفته کمیسیون حقوقی و قضایی است.

بررسی مواد ارجاعی گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد طرح اصلاح قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی کشور، بررسی طرح اصلاح مواد (۷۰۵) تا (۷۱۱) کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی، ادامه بررسی لایحه قضازدایی و حذف برخی عناوین مجرمانه از قوانین و بررسی طرح اصلاح قانون استفاده بعضی از دستگاه ها از نماینده حقوقی در مراجع قضائی هم در دستور کار این کمیسیون است.

کمیسیون انرژی: بررسی چالش‌ها و موانع توسعه طرح‌های ارتقاء بهره وری انرژی

انتخاب ۷ نفر از اعضای کمیسیون برای عضویت در کمیسیون مشترک طرح تأسیس شبکه ملی توسعه فناوری های حوزه انرژی، آب و محیط زیست، انتخاب اعضای هیأت تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت نفت و انتخاب اعضای هیأت تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران در دستور کار این هفته کمیسیون انرژی مجلس است.

بررسی چالش‌ها و موانع توسعه طرح‌های بهینه سازی و ارتقاء بهره وری انرژی در کشور با حضور هیات مدیره انجمن خدمات انرژی، کارشناسان وزارت نفت و نیرو و مرکز پژوهش‌های مجلس، ارائه گزارش و بررسی توافقات و همکاری‌های ایران با برخی کشورهای آمریکای لاتین، آمریکای مرکزی و نیز کشورهای همسایه در حوزه انرژی و بررسی مواد ۱۴ و ۱۵ طرح توسعه و مانع زدایی از صنعت برق هم در دستور کار این هفته کمیسیون انرژی است.

کمیسیون بهداشت و درمان: بررسی مشکلات دارو و تجهیزات پزشکی

کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در این هفته برگزاری انتخابات هیات رئیسه کمیسیون برای اجلاسیه سوم، بررسی طرح استفساریه ماده (۳۸)قانون تامین اجتماع و دعوت از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جهت پاسخ به سوالات نمایندگان  را در دستور کار دارد.

استماع گزارش معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه در خصوص میزان تحقق و اجرائی شدن احکام برنامه ششم توسعه و نحوه تدوین برنامه هفتم در حوزه سلامت، بررسی مشکلات بخش دارو و تجهیزات پزشکی در کشور و بررسی طرح زیرساخت های مرجعیت دانش جهت مقابله با تهدیدات زیستی کشور هم در دستور کار این هفته کمیسیون بهداشت و درمان مجلس است.

کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست: وضعیت نهادهای دامی در کمیسیون بررسی می‌شود

در این هفته قرار است در کمیسیون کشاورزی مجلس وضعیت نهاده‌های دامی برای دامداری های سنتی و صنعتی در کمیته دامپروری بررسی شود. جلسه کارگروه بررسی ایرادات مجمع به طرح تقویت امنیت غذایی و رفع موانع تولیدات کشاورزی و نشست مشترک کمیسیون با معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه هم در دستور کار این کمیسیون است.

معرفی سه نفر بعنوان عضو کمیسیون مشترک طرح تاسیس شبکه ملی فناوری، ادامه بررسی لایحه تعیین تکلیف اموال بهکده رضوی، برگزاری انتخابات هیات رئیسه کمیسیون و دعوت از وزیر نیرو جهت پاسخگویی به سوالات نمایندگان هم در دستور کار کمیسیون کشاورزی مجلس است.

کمیسیون عمران: بررسی علل فروریزش ساختمان متروپل آبادان و سانحه ریلی قطار مشهد- یزد

کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی این هفته انتخابات هیات رئیسه کمیسیون در اجلاسیه سوم و بررسی علل فروریزش ساختمان متروپل آبادان و طرح دو فوریتی کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی را در دستور کار دارد.

دعوت از وزیر نیرو جهت پاسخگویی به سوالات نمایندگان و ارائه گزارش در خصوص آب رسانی به شهرها و روستاهای دارای تنش آبی در تابستان ۱۴۰۱ و بررسی سانحه ریلی قطار مسافری مشهد- یزد هم در دستور کار این هفته کمیسیون عمران است.

کمیسیون فرهنگی: وزیر ورزش به سوالات نمایندگان پاسخ می‌دهد

دعوت از رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه برای بررسی درخواست تحقیق و تفحص تعدادی از نمایندگان از عملکرد سازمان اوقاف و امور خیریه، دعوت از وزیر ورزش و جوانان برای پاسخ به سوالات نمایندگان و استماع گزارش عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص برنامه آن وزارتخانه در تحقق شعار سال در دستور کار این هفته کمیسیون فرهنگی است.

ادامه بررسی لایحه نظام جامع باشگاه داری در جمهوری اسلامی ایران و گزارش تدوین و تصویب آیین نامه های قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با حضور دستگاه های ذیربط هم برای دستور کار این هفته کمیسیون فرهنگی مجلس پیش بینی شده است.

کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها: تعیین هیات رئیسه تحقیق و تفحص از شهرداری آبادان و اروند کنار

بررسی طرح‌ها و لوایح ارجاعی به کارگروه‌های تخصصی، انتخابات هیات رئیسه کمیسیون و تعیین هیات رئیسه تحقیق و تفحص از شهرداری آبادان و اروند کنار در دستور کار این هفته کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها است.

گزارش اقدامات و برنامه‌های مرکز پژوهش‌ها و اولویت های تقنینی و نظارتی کمیسیون در اجلاسیه سوم،‌ کارگروه بررسی طرح افزایش تعداد نمایندگان، بررسی طرح ها و لوایح ارجاعی به کارگروه های تخصصی، بررسی طرح شفافیت قوای سه گانه، دستگاه های اجرایی و سایر نهادها و تعیین اعضای هیات تحقیق و تفحص از نحوه اجرای قانون تقسیمات کشوری در دستور کار این هفته کمیسیون کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها قراردارد.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید