کد خبر: 350306
۰
۰
نسخه چاپی

مک‌بوک ایر M2 در برابر مدل M1؛ تفاوت‌ها و شباهت‌ها

اپل بالاخره بعد از سال‌های برای مک‌بوک ایر از طراحی جدید استفاده کرده است. اما در این میان مک‌بوک ایر M2 چه تفاوتی با نسل قبلی دارد؟ در این مطلب به تفاوت‌ها و شباهت‌های بین این دو لپ‌تاپ می‌پردازیم.

طراحی متفاوت

مک‌بوک ایر M2

طراحی مک‌بوک ایر از سال ۲۰۰۸ با تغییری روبرو نشده بود ولی در مدل جدید از المان‌های به کار گرفته در مک‌بوک پرو ۲۰۲۱ استفاده شده است. حالا لبه‌ها تخت شده‌اند و بدنه بیش از پیش به مکعب مستطیل تبدیل شده است. اگرچه کاربران با خرید مک‌بوک ایر M2 با بدنه‌ی متفاوتی روبرو می‌شوند، اما طراحی کیبورد تغییر پیدا نکرده و همان کیبورد همیشگی مورد استفاده قرار گرفته است.

چیپست جدید M2 و تا ۲۴ گیگابایت رم

اگرچه M1 یک تراشه‌ی انقلابی محسوب می‌شود که به لطف مصرف انرژی پایین و عملکرد فوق‌العاده سروصدای زیادی راه انداخت، اما M2 یک ارتقای نسبی محسوب می‌شود. اپل مدعی شده که در زمینه‌ی ادیت فیلم کاربران با ۱.۶ برابر سرعت بیشتر روبرو می‌شوند و برای کارهایی مانند ادیت عکس سرعت عملکرد حدود ۱.۲ برابر شده است. مدل‌پایه‌ی مک‌بوک ایر جدید از تراشه‌ی مبتنی بر پردازنده و پردازنده‌ی گرافیکی ۸ هسته‌ای بهره می‌برد. اما مدل پایه‌ی مک‌بوک ایر قبلی از پردازنده‌ی گرافیکی ۷ هسته‌ای استفاده می‌کند. البته مدل گران‌تر نسل قبلی با پردازنده‌ی گرافیکی ۸ هسته‌ای هم عرضه شد و برای نسل جدید کاربران می‌توانند مدل دارای پردازشگر گرافیکی ۱۰ هسته‌ای را بخرند.

بنابراین روی هم رفته برای کاربرانی که از مک‌بوک ایر M1 استفاده می‌کنند، خرید مدل جدید کار عاقلانه‌ای نیست زیرا تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند. برای افرادی که از ظرفیت رم نسل قبلی راضی نبودند، باید بگوییم که حالا می‌توانید از حداکثر رم ۲۴ گیگابایتی استفاده کنید. البته هر دو مدل دارای حداقل حافظه ۲۵۶ گیگابایتی و حداکثر حافظه ۲ ترابایتی هستند.

نمایشگر بزرگ‌تر و روشن‌تر

مک‌بوک ایر M2

مک‌بوک ایر M1 مجهز به نمایشگر دارای حداکثر روشنایی ۴۰۰ نیت است اما در نسل بعدی از نمایشگر دارای حداکثر روشنایی ۵۰۰ نیت استفاده شده است. ولی در زمینه‌ی پوشش محدوده‌ی رنگ تفاوتی با هم ندارند. به لطف باریک‌تر شدن حاشیه‌های نمایشگر، اندازه‌ی صفحه‌نمایش از ۱۳.۳ به ۱۳.۶ اینچ رسیده است.

باید خاطرنشان کنیم این نمایشگر جذابیت پنل mini-LED استفاده شده برای مک‌بوک پرو ۲۰۲۱ را ندارد ولی در کل کیفیت آن به حدی خوب است که بیشتر کاربران مشکلی با آن نخواهند داشت. البته مانند مک‌بوک پرو ۲۰۲۱، اپل تصمیم گرفته برای مک‌بوک ایر M2 هم از ناچ استفاده کند. در این ناچ وب‌کم و سنسور تشخیص نور محیط تعبیه شده و اگرچه برخی کاربران با این مشخصه مشکل دارند، اما در هر صورت کاربران مک‌بوک خیلی زود به وجود آن عادت می‌کنند.

مگ‌سیف ۳

مک‌بوک ایر M2

مانند مک‌بوک پرو ۲۰۲۱، مک‌بوک ایر M2 هم همراه با پورت شارژ مگ‌سیف ۳ به دست کاربران می‌رسد. این یعنی کابل شارژ به طور مغناطیسی به لپ‌تاپ وصل می‌شود و اگر به طور ناگهانی جدا شود، لپ‌تاپ با تکان ناگهانی روبرو نخواهد شد. در کنار این پورت باید به وجود دو پورت تاندربولت و یک جک هدفون هم اشاره کنیم که تفاوتی با نسل قبلی ندارند. اما نکته‌ی حائز اهمیت این است که برخلاف نسل قبلی، دیگر لازم نیست یکی از این پورت‌های تاندربولت برای شارژ کردن مورد استفاده قرار بگیرند و حتی هنگام شارژ شدن هم کاربران به دو پورت دسترسی دارند.

مدل‌پایه‌ی مک‌بوک ایر M2 با شارژر ۳۰ واتی راهی بازار می‌شود و در صورت خرید مدل‌های مبتنی بر پردازنده‌ی گرافیکی ۱۰ هسته‌ای با شارژر ۳۵ واتی دارای دو پورت روبرو می‌شوید. البته این لپ‌تاپ مانند مک‌بوک پرو ۲۰۲۱ از شارژ ۶۷ واتی هم پشتیبانی می‌کند که برای بهره‌گیری از این سرعت باید شارژر جداگانه‌ای بخرید.

وب‌کم جدید

مک‌بوک ایر M2

مک‌بوک ایر M1 از وب‌کم مبتنی بر رزولوشن ۷۲۰p بهره می‌برد که رزولوشن پایینی برای دوربین لپ‌تاپ محسوب می‌شود. خوشبختانه مانند مک‌بوک پرو ۲۰۲۱، مدل جدید ایر هم از وب‌کم ۱۰۸۰p استفاده می‌کند.

بهبود کیفیت اسپیکرها

اپل معمولا برای لپ‌تاپ‌های خود از اسپیکرهای باکیفیتی استفاده می‌کند. خوشبختانه اسپیکرهای این لپ‌تاپ جدید با بهبود روبرو شده‌اند و حالا از استاندارد Dolby Atmos پشتیبانی می‌کنند که تجربه‌ی جذاب‌تری را به ارمغان می‌آورند.

عرضه در رنگ مشکی

مک‌بوک ایر M2 در برابر مدل M1؛ تفاوت‌ها و شباهت‌ها

در کنار رنگ‌های خاکستری، نقره‌ای و طلایی، کاربران حالا می‌توانند مک‌بوک ایر مشکی رنگ را هم خریداری کنند. لپ‌تاپ‌های مشکی‌رنگ معمولا طرفداران زیادی دارند و باید ببینیم کاربران تا چه حد از این مدل استقبال می‌کنند.

افزایش قیمت

مک‌بوک ایر M2 در برابر مدل M1؛ تفاوت‌ها و شباهت‌ها

دو سال قبل مک‌بوک ایر M1 با قیمت پایه ۹۹۹ دلاری راهی بازار شد. اما برای خرید مک‌بوک ایر M2 باید حداقل ۱۱۹۹ دلار بپردازید. گران‌ترین مدل این لپ‌تاپ هم ۲۴۹۹ دلار قیمت دارد که با پرداخت این مبلغ از ۲۴ گیگابایت رم و ۲ ترابایت SSD بهره‌مند می‌شوید.

شباهت‌ها

مانند نسل قبلی، برای این لپ‌تاپ هم نمی‌توانید ظرفیت حافظه داخلی را افزایش دهید. همچنین کیبورد و تاچ‌ آی‌دی هم با تغییری روبرو نشده‌اند. از نظر تعداد پورت هم اپل تغییری را صورت نداده و بار دیگر کاربران با عمر باتری ۱۸ ساعته روبرو خواهند شد. اگر فکر می‌کنید این لپ‌تاپ توان سخت‌افزاری کافی برای نیازهای شما ندارد، باید از بین مدل‌های ۱۴ یا ۱۶ اینچی مک‌بوک پرو ۲۰۲۱ با تراشه‌های M1 پرو یا M1 مکس دست به انتخاب بزنید.

  • تراشه‌ی اپل M2 در برابر M1؛ تفاوت در چیست؟

منبع: How To Geek

مک‌بوک ایر M2 در برابر مدل M1؛ تفاوت‌ها و شباهت‌ها
منبع:

دیجی کالا مگ

پنجشنبه 19 خرداد 1401 ساعت 12:50

https://www.tgju.org/news/2439351

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید