کد خبر: 350377
۰
۰
نسخه چاپی

طلا م? - بت است، اگر دلار بگذارد..

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز ، قیمت طلا در سومین روز مثبت افزایش یافت زیرا کاهش دلار آمریکا با شرایط محتاطانه بازار در آستانه تصمیم بانک مرکزی اروپا در روز پنج‌شنبه مبارزه می‌کند. با این حال، XAU/USD پیشنهادهای نزدیک به 1,853 دلار را برای ورود به جلسه اروپا انتخاب می‌کند.

اضطراب بازار حرکات XAU/USD را محدود می‌کند


اگرچه ضعف دلار آمریکا خریداران طلا را امیدوار نگه می‌دارد، اما بلاتکلیفی قبل از داده‌ها/رویدادهای کلیدی، معامله‌گران فلزات گرانبها را سرپا نگه می‌دارد و روند صعودی دو روزه اخیر را بررسی می‌کند. با این حال، شایان ذکر است که بازدهی خزانه‌داری ایالات متحده، خریداران XAU/USD را بررسی می‌کند. S&P 500 Futures در حالی که حال و هوا را به تصویر می‌کشد، پس از ثبت اولین ضرر روزانه در سه روز قبل، در حدود 4110 کاهش می‌یابد.

قیمت طلا با بازدهی خزانه‌داری آمریکا متفاوت است


بازدهی خزانه‌داری 10 ساله ایالات متحده در حدود 3.05 درصد شناور است، به دنبال پنج واحد پایه (bps) روز قبل که به 3.04 درصد رسید. شایان ذکر است که بازده اوراق قرضه خزانه‌داری برای دومین هفته متوالی افزایش یافته و به بالاترین حد یک ماهه رسیده که در اوایل هفته ثبت شده است. با این حال، فایننشال تایمز (FT) اخباری مبنی بر افزایش مشارکت بازار در معاملات اوراق قرضه منتشر کرد که به نوبه‌ی خود حاکی از نوسانات بیشتر برای قیمت طلا است. در این خبر آمده است: «جریان‌های خالص به صندوق‌های قابل معامله در بورس اوراق قرضه دولتی در ماه مه به بالاترین حد خود رسید، زیرا بدترشدن روحیه‌ی اقتصادی باعث شد سرمایه‌گذاران از دریچه‌ها خارج شوند.

در حالی که ردیابی سرنخ‌های سودآوری خزانه‌داری ایالات متحده، بدبینی گسترده پیرامون تورم و رشد در صندلی جلو قرار می‌گیرد. این ترس‌ها می‌تواند به اظهارات کاخ سفید، OECD و بانک جهانی مرتبط باشد. روز چهارشنبه، کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید گفت که آنها انتظار دارند که ارقام تورم در پایان هفته منتشر شود. علاوه بر این، سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) چشم‌انداز رشد جهانی را برای سال 2022 کاهش می‌دهد، در حالی که دیوید مالپاس، رئیس بانک جهانی (WB) هشدار داد که انقباضات سریعتر از حد انتظار می‌تواند یادآور بحران بدهی مشابه با بحران دهه 1980 باشد.

طلا و دلار

در ادامه، تصمیم سیاست پولی امروز بانک مرکزی اروپا (ECB) برای معامله‌گران طلا مهم خواهد بود. پس از آن، داده‌های تورم روز جمعه از چین و ایالات متحده برای تماشای انگیزه‌های جدید بسیار مهم خواهد بود. پیش از تصمیم فردا، انتظارات برای تشدید انتظارات بانک مرکزی اروپا افزایش یافته است. اگر سیاستگذاران بانک مرکزی اروپا موفق به برآورده‌کردن انتظارات جنگ‌طلبانه شوند، قیمت طلا ممکن است بیشتر بهبود یابد.

چشم‌انداز فنی قیمت طلا


قیمت طلا یک خط حمایت صعودی سه هفته‌ای را دنبال می‌کند تا تلاش دیگری برای عبور از 200-SMA را نشان دهد. با این حال، پایین‌ترین قیمت‌ها به بالاترین کف‌های RSI (14) می‌پیوندند تا خریداران بر مانع فوری SMA اطراف 1856 دلار غلبه کنند.

با این حال، گاوهای XAU/USD برای بازپس گیری کنترل نیاز به اعتبارسنجی از اصلاح فیبوناچی 61.8 درصدی رکود 29 آوریل تا 16 مه، حدود 1870 دلار دارند.

در همین حال، شکست خط حمایت فوق‌الذکر، نزدیک به 1841 دلار، می‌تواند شاهد موانع متعددی در حدود 1830 دلار و 1820 دلار قبل از آزمایش سطح حمایت 1807 دلار، آخرین دفاع برای خریداران طلا باشد.

به دنبال آن، فلز گرانبها در برابر سقوط به سمت پایین‌ترین سطح ماهانه قبلی یعنی 1786 دلار آسیب‌پذیر می‌شود.

https://www.tgju.org/news/2439295

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید