کد خبر: 350460
۰
۰
نسخه چاپی

طلا از منظر چشم‌انداز رشد جهانی

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از اینوستینگ، طلا صبح پنج‌شنبه در آسیا با افزایش بازدهی اوراق خزانه‌داری آمریکا کاهش یافت و تقاضای شمش را پیش از انتشار آمارهای شغلی و تورم آمریکا کاهش داد.

معاملات آتی طلا تا ساعت 22:58 به وقت شرقی (2:58 بامداد به وقت گرینویچ) با 0.08 درصد کاهش به 1855.00 دلار رسید. دلار که به طور معمول معکوس به طلا حرکت می‌کند، صبح پنج‌شنبه افزایش یافت.

بازدهی خزانه‌داری 10 ساله به 3.03 درصد رسید که قیمت طلا را محدود کرد.

جانت یلن، وزیر خزانه‌داری ایالات متحده روز چهارشنبه گفت که دولت بایدن به دنبال «تنظیم مجدد» تعرفه‌ها بر واردات چینی است، اما هشدار داد که این کاهش «سند مکتوبی» برای کاهش تورم بالا نخواهد بود.

سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) روز چهارشنبه با اشاره به چشم‌انداز بد رشد جهانی هشدار داد که بحران در اوکراین، آسمان اقتصاد جهان را تیره‌تر کرده و پیش‌بینی‌های رشد این سازمان را کاهش داده است.

در همین حال، بانک مرکزی اروپا تصمیم سیاستی خود را روز پنج‌شنبه اعلام، و پایان خرید اوراق قرضه را نهایی خواهد کرد.

در بخش داده‌ها، داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده ایالات متحده (CPI)، شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) چین و شاخص قیمت تولیدکننده (PPI) در روز جمعه ارائه می‌شود. داده‌های تجاری چین در اواخر روز منتشر می‌شود.

در آسیا و اقیانوسیه، بانک مرکزی هند نرخ بهره خود را در روز چهارشنبه به 4.90 درصد افزایش داد، بالاتر از پیش‌بینی های Investing.com برای افزایش به 4.80 درصد.

در سایر فلزات گرانبها، نقره 0.03 درصد افزایش یافت. پلاتین 0.08 درصد سقوط کرد و پالادیوم 0.97 درصد جهش کرد.

 

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید