ایجاد مخزن ۱۰۰ هزار متر مکعبی در قالب پروژه رینگ آبی برای افزایش ذخایر آبی تبریز

ایجاد مخزن ۱۰۰ هزار متر مکعبی در قالب پروژه رینگ آبی برای افزایش ذخایر آبی تبریز

 

احمد مرادپور اقتصاد آینده آذربایجان شرقی ) :  مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی از ایجاد مخزن یکصد هزار متر مکعبی در قالب پروژه رینگ آبی تبریز و با هدف افزایش ذخایر آبی این شهر خبر داد.

 

محمد خانی امروز در گفت وگوی خبری با خبرنگاران  اظهار کرد: رینگ آبی جنوبی تبریز به عنوان یک پروژه پدافندی به طول ۲۶ کیلومتر از اندیشه تا باسمنج با بیش از ۷۰ درصد پیشرفت در حال اجراست و نیاز تبریز برای توزیع مناسب آب و تغذیه مخازن از طریق زرینه رود را رفع خواهد کرد.

وی با بیان اینکه رینگ آبی تبریز تابستان سال آینده به‌طور کامل به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: خبر خوش در همین ارتباط ایجاد مخزن یکصد هزار متر مکعبی در قالب رینگ آبی تبریز است که تاثیر چشمگیری در بهینه‌سازی توزیع منابع آبی و افزایش مخازن ذخیره آب این شهر خواهد داشت.

مدیرعامل آبفای آذربایجان‌شرقی در مورد حفر چاه در برخی نقاط تبریز نیز متذکر شد: استفاده از این راهکار تا زمان انتقال آب رود ارس به تبریز برای تامین نیاز آبی مردم اجتناب‌ناپذیر است و بر همین اساس مجوز حفر سالانه ۱۵ حلقه چاه را داریم که این کار در چهار سال گذشته برای حل مشکل کمبود آب تبریز در دوران اوج مصرف انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: آذربایجان‌شرقی استان معین شمال‌غرب در حوزه پدافند غیرعامل در بحث آب است و تجهیزات پشتیبان آبرسانی و حتی برق‌رسانی اضطراری را در اختیار داریم و در همین خصوص خط آبی زرینه رود به عنوان یکی از حیاتی‌ترین خطوط آبرسانی کشور دو خطه شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی قطعی برق را از مهم‌ترین چالش‌ها در بحث اختلال شبکه آبرسانی دانست و افزود: با توجه به اقدامات وزارت نیرو و وعده قطعی برق در حد ۱۰ درصد از سوی مسوولان توزیع برق استان، تابستان امسال را با کمترین مشکل از این خصوص پشت سر خواهیم گذاشت و قطعی‌های محدود نیز از طریق توزیع در نقاط مختلف قابل مدیریت خواهد بود که البته با توجه به تمهیدات اندیشیده شده، مشترکان خانگی و تاسیسات آبرسانی از این قطعی‌های برق مستثنی خواهند بود.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید