رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

حفظ منزلت و ارتقا جایگاه پرستاری

حفظ منزلت و ارتقا جایگاه پرستاری

 

 

احمد مرادپور اقتصاد آینده آذربایجان شرقی :  رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تاکید بر حفظ منزلت و شان جامعه پرستاری در نظام سلامت، گفت: جایگاه پرستاری باید ارتقا یابد.

 

بهمن تقی پور در گردهمائی مدیران خدمات پرستاری آذربایجان شرقی، افزود: گروه پرستاری طی ۳ سال اخیر در خط مقدم مبارزه با بیماری کرونا و حل مشکلات سلامت مردم بوده و همانند ایثارگران دوران هشت سال دفاع مقدس جانفشانی و رشادت های بی مانندی کردند تا دورانی پرافتخار با خدمت خالصانه به هموطنان در حل مشکلات بهداشتی و درمانی را رقم زدند.

 

وی با بیان اینکه تاریخ گواه عملکرد موفق و ایثارگرانه قشر پرستاری در دوران کرونا خواهد بود، اظهار داشت: گروه پرستاری با وجود مشکلات روحی و روانی که در دوران کرونا بر جامعه حاکم بود، تمام تلاش و توان خود را برای اعتلای جایگاه خدمت رسانی در نظام سلامت به کار بستند و بهترین خدمات را در شرایط سخت بهداشتی و اجتماعی ارائه کردند که شایسته تمجید و تقدیر است.

 

تقی پور بر اهمیت موازین معنوی در ارائه خدمات سلامت به بیماران تاکید و اضافه کرد: در این زمینه ضروری است جایگاه پرستاری را تقویت کرده و در مسیر تعالی علمی و تخصصی آنها قدم های استواری برداشته شود.

 

وی با تاکید بر توجه به مسائل خانواده، ازدواج و فرزندآوری در بین کادر بهداشت و درمان، یادآور شد: در این راستا باید روحیه بالا و انگیزه مثبت را در محیط کار که تاثیر مستقیم در زندگی اجتماعی و فردی دارد، با روش های مختلف افزایش داد.

 

مدیر پرستاری معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این گردهمائی با بررسی اجمالی مسائل روز حوزه پرستاری، با تاکید بر ارائه خدمات مطلوب به بیماران، آخرین اقدامات تعرفه گذاری در مراکز بهداشتی درمانی را تشریح کرد.

 

یوسف اشرفی با تاکید بر اجرای دقیق بخشنامه های وزارت بهداشت درمان و دانشگاه های علوم پزشکی، گفت:  ضروری است با تکریم مراجعین و پاسخگویی منطقی و مستدل جایگاه پرستاری را تقویت کنیم.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید