وزير جهاد کشاورزي در ملکان :

خريد گندم از مرز 3 ميليون و 800هزار تن گذشت

خريد گندم از مرز 3 ميليون و 800هزار تن گذشت

 

 

 

احمد مرادپور اقتصاد آینده آذربایجان شرقی ) : وزير جهاد کشاورزي گفت: در حال خريد گندم هستيم و الحمدالله ميزان خريد گندم از مرز 3 ميليون و 800هزار تن گذشت و اميدواريم امسال شرايط مطلوب تري را در حوزه گندم داشته باشيم.

 

  سيد جواد ساداتي نژاد وزير جهاد کشاورزي در سفر يک روزه به خطه آذربايجان، در شوراي اداري شهرستان ملکان استان آذربايجان شرقي، گفت:  منطقه ملکان سرشار از نعمت با مردماني بسيار خوب و نجيب و ظرفيت هاي بسيار بي نظيري است.

 

وي با اشاره به وضعيت امنيت غذايي در جهان، افزود: امروز حوزه کشاورزي و امنيت غذايي براي همه دنيا مهم شده و سفره غذا براي تمامي دنيا مهم است و تنها مختص به کشورمان نيست.

 

وزير جهاد کشاورزي افزود: امروز کشوري در دنيا وجود ندارد که  تورم خوراکي و آشاميدني نداشته باشد.

 

وي يادآور شد: غذا به يک مسئله مهم و اصلي به دليل بحران مواد غذايي که در دنيا وجود دارد در جهان تبديل شده است.

 

وي با اشاره به بازديدهاي شهرستان ملکان و شنيدن مطالبات کشاورزان اين مناطق، گفت: سعي کرديم در اين راستا در حد وسع و امکان کمک کنيم، بخشي مربوط به کانال هاي آبرساني روستايي بوده  که الحمدالله بخشي از آن در روستاها شروع شده و به زودي در آبرساني با بردن آب به نهرهاي آبي سنتي  برده مي‌شود و در کمبود آب به کشاورزي کمک کند‌.

 

 

 

ساداتي‌نژاد با اشاره به اينکه  سرمايه‌گذاري در اين  منطقه ضعيف است، افزود: در اين منطقه با وسعت به زودي به کمک و همراهي بانک کشاورزي تسهيلات براي کشتارگاه دام داده مي‌شود  که با اين مهم اشتغال ايجاد مي‌شود و همچنين توليد ثروت مي‌کند و به دامداران منطقه اميد ميدهد .

 

وي با اشاره به باغات منطقه، گفت:  با توجه به اينکه اين منطقه باغداري است و در آن باغات انگور وجود دارد پيشنهاد شده  طرح فراز را با تسهيلاتي که داده مي‌شود همراه با کمک هاي فني و اعتباري اين طرح را اجرا کنند.

 

ساداتي‌نژاد تصريح کرد: طرح فراز  مي‌تواند ضايعات کاهش و توليد را افزايش دهد.

 

وي با اشاره به وجود مرکز تحقيقات در اين منطقه، گفت: بنا شده تا رئيس مرکز تحقيقات، آموزش و ترويج کشاورزي تيمي را به اين منطقه اعزام کند؛ فعاليت هايي در اين مرکز براي خوراک دام انجام شده است؛ قيمت خوراک دام بالا است و ما  بايد خوراک دام  ارزان کنيم که توليد غذا براي مردم ارزان شود.

 

وزير جهاد کشاورزي افزود: از موضوعات ديگر اين منطقه شهرک گلخانه‌اي است  که حمايت مي کنيم که مشکل اراضي آن با سرعت حل شود و  شرايط مطلوب و خوب باشد و اشتغال خوبي به زودي در آنجا فراهم شود.

 

وي با اشاره به اينکه اين منطقه به دليل تاخير در شهرستان شدن نسبت به سرانه زيرساختي حوزه کشاورزي عقب است، گفت: با سرعت اين مساله را حل کنيم که انشالله از مصوبات سفر و منابع حوزه ملي بتواند سرانه را به دست بياورد.

 

ساداتي نژاد يادآور شد: در حال خريد گندم هستيم و الحمدالله ميزان خريد گندم از مرز ۳.۸ هزار تن گذشت و اميدواريم  امسال شرايط مطلوب تري را در حوزه گندم داشته باشيم.

 

وزير جهاد کشاورزي تصريح کرد: براي  سال زراعي ۳ کار مهم انجام شده است، در ابتدا قيمت گندم را به ۱۱هزار ۵۰۰ تومان رسانديم که اميدي براي کشاورز است؛ دوم قيمت کود را ۴۵ درصد کاهش داديم که کم کوددهي اتفاق نيفتد.

 

به گفته وي، کشاورزي قراردادي را در فصل پاييز انجام مي‌دهيم و گندم را با قرارداد از اول خريداري مي کنيم؛ يعني صبر نمي کنيم که کشاورز اول گندم بکارد و پس از برداشت خريداري کنيم.

 

وي گفت: از ابتدا کود، بيمه، سم به کشاورز مي دهيم و در آخر فصل با او تسويه حساب مي کنيم تا کشاورز بتواند  توليد داخل که فرمايش حضرت آقا است را محقق کند.

 

وي  گفت: تمام تلاش ما اين است که در شرايطي که تامين کالا اساسي و بحران امنيت غذايي در دنيا وجود دارد بتوانيم مردمان فراواني کالا داشته باشند و تمام تلاش دولت نيز همين است؛ بحمدالله تاکنون توانستيم شرايط مطلوبي را پيش ببريم و طرح مردمي سازي يارانه ها انجام شدکه کار اقتصادي بزرگ بوده است.

 

ساداتي‌نژاد در پايان يادآور شد:  تلاش مي‌کنيم تا حوزه توليد را حفظ کنيم تا کشاورزان و دامداران بتوانند توليد خود را استمرار دهند.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید